
Με περισσότερο συναίσθημα, ακόμη μεγαλύτερη οικονομία, αλλά και υψηλότερη ποιότητα, το νέο Toyota Aygo καταφθάνει στην ελληνική αγορά για να ανέβει ψηλότερα από ποτέ στην προτίμηση του κοινού της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
Νέο Τoyota Aygo: Ποιοτικότερο και ενδιαφέρον σχεδιαστικά
Στα γρήγορα:
• 1,0 λτ. με 69 ίππους
• 5τάχυτο αυτοματοποιημένο κιβώτιο
• Καίει 4,2 λτ./100 χλμ.
• Δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας
+ Εμφάνιση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, οθόνη «touch», κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, σταθερότητα, άνεση, 6ετής εγγύηση
- Απόκριση κιβωτίου, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ
Σχεδιαστικά, το νέο Aygo κερδίζει με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις με την δυναμική και πολύ μοντέρνα σχεδίασή του. Έχουμε λοιπόν ένα αμάξωμα με πολλές καμπύλες, αρκετές ακμές, αλλά και χρωματικά μοτίβα, που τονίζουν την παρουσία του μοντέλου. Το βλέμμα κλέβει αρχικά το εμπρόσθιο τμήμα, που επηρεάζεται από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota και χαρακτηρίζεται από το μεγάλο «X» της μάσκας, όπως αυτό δημιουργείται από τις δύο διαφορετικού χρωματισμού λωρίδες, που διασταυρώνονται πάνω στη γρίλια.
Έπειτα, τα φωτιστικά ξεχωρίζουν για το δυναμισμό τους με μια ιδιαίτερα «αιχμηρή» σχεδίαση, ενώ τέλος, οι λεπτές λωρίδες LED φωτιστικών ημέρας πάνω στον μεγάλο προφυλακτήρα, έρχονται για να τονίσουν τον hi-tech χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πλάι από την άλλη, διακρίνουμε τα μικρά σε μέγεθος πλαϊνά πίσω παράθυρα, που ανοίγουν και πάλι προς τα έξω, ενώ στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα πληθωρικά κάθετα φωτιστικά, που αγκαλιάζουν την γυάλινη πόρτα του πορτ-μπαγκάζ. Συμπερασματικά, η σχεδίαση του νέου Aygo είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πλεονεκτήματά του, σε ένα μοντέλο που δείχνει σαφώς πιο εντυπωσιακό από το προηγούμενο, ενώ μέσα σε όλα, η αεροδυναμική του έρχεται και αυτή βελτιωμένη, με τον αεροδυναμικό συντελεστή να μειώνεται στο cd: 0,29.
Από 9.771 ευρώ με καλύτερο εξοπλισμό
Στη νέα γενιά του Aygo, η Toyota επέλεξε να προσφέρει ένα σαφώς πιο πλήρες εξοπλιστικό πακέτο σε όλες τις εκδόσεις του, σε σχέση με πριν, ενώ φυσικά, η εγγύηση είναι και πάλι η μέγιστη (6ετής). Έτσι, με κόστος 9.770 ευρώ για την 5θυρη έκδοση (9.446 ευρώ το 3θυρο), η βασική επιλογή Aygo x-Cool έρχεται με στάνταρ Σύστημα Ελέγχου της Σταθερότητας (VSC με TRC), 6 αερόσακους, LED φώτα ημέρας, ρυθμιζόμενο τιμόνι ηχοσύστημα και air condition. Σαφώς πιο ενδιαφέρουσα ωστόσο είναι η επόμενη έκδοση x-City, αφού προσθέτει ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό (+340 ευρώ).
Για την έκδοση x-Play Touch της δοκιμής μας, με την x-Touch έγχρωμη οθόνη αφής, υπολογίστε από 10.914 ευρώ, ενώ αν προσθέσετε και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο τότε το κόστος ανεβαίνει στα 11.772 ευρώ.
O γνωστός, 1.000άρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1ης γενιάς Aygo βρίσκεται και πάλι κάτω από το καπό του νέου μοντέλου, με πολλές όμως αλλαγές και βελτιώσεις. Ουσιαστικά, οι μηχανικοί της Toyota επικεντρώθηκαν στην προσπάθεια μείωσης των εσωτερικών τριβών, αύξησαν τη σχέση συμπίεσης και βελτίωσαν τη λίπανση καθώς και την ψύξη. Παράλληλα, βελτιστοποιήθηκε και το σύστημα εξαγωγής, ενώ άλλαξε και ο ιμάντας χρονισμού. Το τελικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα μηχανικό σύνολο που αποδίδει 69 ίππους (+1 από πριν), αλλά κυρίως 95 Nm ροπής στις 4.530 σ.α.λ., εκ των οποίων τα 85 Nm είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός δείχνει σαφώς πιο πολιτισμένος σε λειτουργία σε σχέση με πριν (λόγω και της καλύτερης ηχομόνωσης), ενώ είναι πρόθυμος και πάλι στο να ανεβάσει στροφές και να κινήσει το Aygo αρκετά σβέλτα. Το κιβώτιο από την πλευρά του, στο Aygo της δοκιμής μας είναι το βελτιστοποιημένο αυτοματοποιημένο κιβώτιο «x-shift» 5 σχέσεων με manual λειτουργία (χωρίς συμπλέκτη), που συμβάλει στην άνεση κυρίως στις καθημερινές μετακινήσεις.
Από την άλλη βέβαια, σε πιο γρήγορες εναλλαγές, το κιβώτιο αυτό εμφανίζει υστέρηση, «κόβοντας» μερικά δευτερόλεπτα στις μετρήσεις επιτάχυνσης, προς χάρη βέβαια της κατανάλωσης (4,2 λτ./100 χλμ.). Στα ίδια μοτίβα της οικονομίας κίνησης έρχονται και οι εκπομπές ρύπων, που πέφτουν στα 97 γρ./χλμ. και εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Ολικά αλλαγμένο, πιο «γεμάτο» και με περισσότερη τεχνολογία από πριν έρχεται το εσωτερικό του νέου Aygo, με τη σχεδίαση να βελτιώνει παράλληλα και άλλους τομείς, όπως η πρακτικότητα και η εργονομία. Με την πρώτη ματιά, τις εντυπώσεις κλέβει η κάθετη κεντρική κονσόλα που ξεχωρίζει του υπόλοιπου ταμπλό, ενώ στο κέντρο της φιλοξενεί τη νέα οθόνη αφής του ηχοσυστήματος «x-touch». Η οθόνη αυτή, με διαγώνιο 7 ιντσών, είναι από τις πιο ευκρινείς της αγοράς, ενώ και ο χειρισμός της είναι από τους πιο άμεσους και πρακτικούς που έχουμε δει σε σύστημα του είδους. Γυρνώντας στο υπόλοιπο εσωτερικό, μπροστά από τον οδηγό συναντούμε ένα σχετικά μικρό σε διαστάσεις τριάκτινο τιμόνι, πάνω στην κολώνα του οποίου εφάπτεται ο νέος, πιο μοντέρνος πίνακας οργάνων. Εδώ, οι ενδείξεις είναι πλήρεις, υπάρχει και οθόνη για το trip computer, ενώ το προαιρετικό στροφόμετρο είναι ψηφιακό και τοποθετείται αριστερά του ταχύμετρου. Στα υπόλοιπα σημεία της σχεδίασης του εσωτερικού, διακρίνουμε και πάλι στο εσωτερικό των θυρών τις γυμνές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος, μια πρακτική που ακολουθείται πλέον στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.
Στο ποιοτικό κομμάτι, η Toyota έχει αναβαθμίσει αισθητά τα επίπεδα στο εσωτερικό του νέου Aygo, με τη συνολική επίδοση να κρίνεται ως μια από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Αυτό οφείλεται από τη μια στην επιλογή των υλικών, τα οποία μεν είναι και πάλι σκληρά στην αφή, ωστόσο δεν είναι ψιλόφλουδα και δείχνουν πολύ στιβαρά.
Αντίστοιχα από την άλλη, το φινίρισμά τους είναι πολύ υψηλό, ενώ η συναρμογή τους, ιδίως σε αυτά του ταμπλό και του τούνελ της κονσόλας, ορίζει νέα υψηλά όρια για την κατηγορία. Στο εργονομικό κομμάτι, εκτός της ευκολίας στην πλοήγηση που προσφέρει η νέα οθόνη αφής, στο νέο Aygo η παρουσία δύο διακοπτών από την πλευρά του οδηγού για τα ηλεκτρικά παράθυρα, διόρθωσε το σφάλμα των μονών διακοπτών σε κάθε πλευρά του προηγούμενου μοντέλου. Από την άλλη ωστόσο, διατηρήθηκαν πίσω τα παράθυρα που ανοίγουν με μεντεσέ.
Στο εσωτερικό του Aygo δεν έχουν αλλάξει τα δεδομένα για το χώρο των επιβατών, οι οποίοι είναι ελαφρώς καλύτεροι από πριν, στην πράξη όμως το νέο ιαπωνικό μίνι είναι και πάλι σε θέση να μεταφέρει έως και 4 ενήλικες επιβάτες με κάποιες παραχωρήσεις σε ό,τι αφορά στο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και στο χώρο για τους ώμους τους. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, η Toyota έχει αυξήσει κατά 29 λτ. τον ωφέλιμο όγκο, με αυτόν να φθάνει στα 168 λτ. και να βρίσκεται περίπου στο μέσο όρο της κατηγορίας. Παράλληλα, έχει διευρυνθεί το άνοιγμα της τζαμένιας πόρτας, βολεύοντας στη φόρτωση λίγο πιο ογκωδών αντικειμένων, ενώ για όσους ζητούν περισσότερα, υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης των πλατών των πίσω καθισμάτων.
Το νέο Aygo πατάει πάνω στο ίδιο πάτωμα με αυτό του προηγούμενου μοντέλου, ενώ και η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα πίσω, διατηρείται ίδια. Από εκεί και πέρα, οι μηχανικοί της Toyota έχουν προβεί σε μια σειρά από βελτιώσεις στο πλαίσιο και το αμάξωμα, ώστε να ενισχύσουν την ακαμψία, έχουν αλλάξει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και έχουν μειώσει το βάρος, ενώ έχουν βελτιώσει και την αμεσότητα της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού.
Μετά τις παραπάνω αλλαγές και βελτιώσεις, το νέο Aygo στο δρόμο διατηρεί τη σταθερότητα που χαρακτήριζε και την προηγούμενη γενιά, ωστόσο πλέον τη συνδυάζει με πολύ καλύτερα επίπεδα άνεσης. Έτσι, η ανάρτηση και ιδίως ο πίσω ημιάκαμπτος, αντιδρούν λιγότερο νευρικά κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, μεταφέροντας αισθητά λιγότερους κραδασμούς στο εσωτερικό.
Στο ίδιο μοτίβο έρχεται και η καλύτερη εσωτερική ηχομόνωση, που μειώνει τους παρασιτικούς θορύβους. Σε ό,τι αφορά στην οδική του συμπεριφορά, το νέο Aygo παραμένει σταθερό και με περισσή σιγουριά στην ευθεία, ενώ στις στροφές διατηρείται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά και να διαχειρίζεται από το ESP. Καλύτερο από πριν είναι το τιμόνι, το οποίο είναι πιο άμεσο και με περισσότερη πληροφόρηση, ενώ τέλος τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, διαθέτουν πολύ καλή αίσθηση και είναι πιο αποτελεσματικά από κάθε άλλη φορά (100-0 χλμ./ώρα σε 38,7 μ.).
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)