
Οι πλαγιολισθήσεις ισχύος είναι στην ημερησία διάταξη του BRZ. Απλά χαιδεύεις το γκάζι και αφήνεις τα υπόλοιπα στο μπλοκέ διαφορικό και στο ξυραφένιο τιμόνι!
Subaru BR-Z: Ο ορισμός του «fun to drive»
+ Fun to drive, επιδόσεις, τιμόνι-επιλογέας, ευκολία χρήσης στην καθημερινότητα
- Χώροι πίσω, έλλειψη εκρηκτικότητας
Το μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Toyota (η Toyota κατασκεύασε το GT86) κι είναι ένα πραγματικό «όπλο» διασκέδασης στα χέρια του οδηγού.
Κάτω από το μακρύ καπό του BRZ, υπάρχει ένα 2λιτρο μηχανικό σύνολο, επίπεδης διάταξης, ο οποίος αποδίδει 200 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής. Το εργοστάσιο ανακοινώνει πως τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 7,6 δλ, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 226 χλμ/ώρα.
Μπορεί να μην σας φαίνονται μεγάλα τα νούμερα, αλλά στο δρόμο αποδεικνύονται ιδανικά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, μιας και το καθιστούν τρομερά φιλικό προς το χρήστη ακόμα και από την πρώτη επαφή.
Δεν υπάρχει περίπτωση, όσο αδιάφορος κι αν είσαι για τα αυτοκίνητα, να μην γυρίσεις να κοιτάξεις το Subaru. Ειδικά σε αυτό το μπλε χρώμα. Η σχεδίαση του BRZ γοητεύει, με αρκετά μακρύ μεταξόνιο που εξασφαλίζει τον ακροβολισμό των τροχών στις γωνίες του αυτοκίνητου. Επιπλέον ξεχωρίζει με ένα σύνολο μοτίβων με καμπύλες, ρέουσες γραμμές και καυτές λεπτομέρειες στο εξωτερικό, όσο και με την αίσθηση που έχει ο οδηγός από μέσα.
Καθαρές φόρμες χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του BRZ, που διακρίνεται για το σπορ του χαρακτήρα. Μικρής διαμέτρου τιμόνι, αγωνιστική θέση οδήγησης με μπάκετ επενδυμένο με αλκαντάρα, πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο να βγάζει μάτι, αλλά και εξαιρετικά τοποθετημένα ποδοστήρια, που βοηθούν τους μυημένους για την τεχνική «μύτη-τακούνι».
Αυτό όμως που μας ξένισε αρκετά είναι το ηχοσύστημα του οποίου η εμφάνιση θυμίζει στερεοφωνικό δεκαετίας… 90!
Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό χωράει 2+2 επιβάτες μόνο στα χαρτιά, αφού πίσω δύσκολα και με αρκετό κόπο θα κάτσει κάποιος ενήλικας, ενώ μπροστά οι επιβάτες δε θα στριμωχτούν ποτέ. Ο χώρος αποσκευών των 237 λτ. είναι σχετικά μικρός, αλλά όταν έχεις ένα τέτοιο όπλο στα χέρια σου δεν σε πολυνοιάζουν οι αποσκευές. Μόνο το ταξίδι!
Ο παραπάνω μεσότιτλος είναι ένα νέο hit που παίζει στα ραδιόφωνα και μου το αφιέρωνα κάθε στιγμή που πάταγα το γκάζι στο Subaru BRZ. Μαζί με το χαμόγελο που σχηματιζόταν στα χείλη μου, παράλληλα με τα μπινελίκια της συντρόφου μου. Το BRZ είναι η χαρά του οδηγού. Γυρίζει όποτε θες και όσο θες, αρκεί να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αποφεύγοντας τις μεσοβέζικες λύσεις που σου προσφέρει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί μερικώς, απλά πατώντας από το κατώτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας, το κουμπί, VSC Sport, το οποίο σου επιτρέπει να πάρεις ελάχιστα μικρές γωνίες!
Η κατανομή βάρους που ανακοινώνουν οι Ιάπωνες μηχανικοί είναι 53/47 εμπρός/πίσω, η οποία αποδεικνύεται ιδανική για παιχνίδια με την ουρά. Όταν στείλεις για ύπνο τα ηλεκτρονικά βοηθήματα τότε είναι που το πάρτι για μεγάλα αγόρια, ξεκινάει. Σε κάθε χάδι που κάνεις στο δεξί πεντάλ, η ουρά με… «τακτ» -ομολογουμένως- προσπαθεί να σε προσπεράσει, αλλά το εξαιρετικό ζύγισμα, το γρήγορο κι επικοινωνιακό τιμόνι σε συνδυασμό με την εγρήγορση του οδηγού για το απαιτούμενο ανάποδο τιμόνι, επαναφέρουν την τάξη χαρίζοντας ένα τρομερά μεγάλο χαμόγελο ικανοποίησης. Αυτό το στιλ οδήγησης μπορεί να συνεχίζεται αδιάκοπα ή μέχρι τα τελειώσουν τα ελαστικά ή τα καύσιμα.
Κατά τα άλλα, το BRZ δεν είναι τρομερά σπαρτιάτικο, με την ανάρτηση να μην την λες βελούδινη, αλλά όχι και κούτσουρο, επιτρέποντάς σου να διανύσεις αρκετά χιλιόμετρα, χωρίς να γίνεις κουδούνι από το κοπάνημα. Τα καθίσματα κρατούν πολύ καλά το σώμα, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ακριβές σε κάθε φάση αλλαγής, ακόμα και πάνω στην πλαγιολίσθηση.

Αξιοπρεπής δύναμη και ροπή από το 2λιτρο σύνολο, ήσυχη λειτουργία, που διαθέτει και μεγάλο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας.