ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Σε πιο κλειστές, στριφτερές διαδρομές, «πατάει» με σιγουριά, εμφανίζει υψηλή πλευρική και ελκτική πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων και το ESP κρατούν την C180 βιδωμένη στην άσφαλτο.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Σε πιο κλειστές, στριφτερές διαδρομές, «πατάει» με σιγουριά, εμφανίζει υψηλή πλευρική και ελκτική πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων και το ESP κρατούν την C180 βιδωμένη στην άσφαλτο.

Μercedes C-Class: Με την αύρα της S-Class

92.081 Επισκέψεις στο άρθρο (26/7/2014)

Στα γρήγορα:
• Κοστίζει 31.470 ευρω
• Είναι 1,6 λτ. turbo με 156 ίππους
• Καίει 5,0 λτ./100 χλμ.
• Πληρώνει 104,4 ¤ τέλη


+ Σχεδίαση μέσα-έξω, Ποιότητα, Οδική συμπεριφορά, Ανεση-Ποιότητα κύλισης, Ενεργητική ασφάλεια, Ευρυχωρία
- Τιμή - εξοπλισμός, Τραχύτητα κινητήρα ψηλά, Μακριές σχέσεις

Η μεγάλη σημασία που δίνει η Mercedes-Benz στη μεσαία σειρά μοντέλων της προκύπτει φυσιολογικά από τον μεγάλο όγκο πωλήσεων που εμφανίζει. Αν στη σούμα περιλάβουμε τη σειρά 190, που παρουσιάστηκε το 1982 και τις 3 γενιές C-Class, που ακολούθησαν μέχρι σήμερα, το ενεργητικό περιλαμβάνει περί τα 8,5 εκατ. πωλήσεις. Τα κύρια οφέλη προφανώς και αφορούν τα έσοδα από τις πωλήσεις αυτές, ωστόσο δεν πρέπει να παραβλέπει κανείς το γεγονός πως για μεγάλο διάστημα (μέχρι την εμφάνιση της A-Class) η C-Class ήταν το εισιτήριο στον κόσμο της φίρμας με το «αστέρι». Σήμερα ήρθε η ώρα της νέας, 4ης γενιάς, C-Class. Και αν οι προηγούμενες διέθεταν ψήγματα από την S-Class, τη ναυαρχίδα της φίρμας, τώρα οι σχεδιαστές φρόντισαν να δημιουργήσουν μια μικρογραφία της κάνοντας προσιτά στο πιο ευρύ κοινό συστήματα άνεσης και ασφάλειας υπερ-υψηλής τεχνολογίας. Αυτό και μόνο αρκεί για να εκτοξεύει τη νέα C-Class στην κορυφή της κατηγορίας της. Ισχύει άραγε αυτό και για τη δοκιμή της C180 της «βασικής», αλλά πιο ενδιαφέρουσας έκδοσης για την Ελλάδα;

Η νέα Mercedes-Benz C-Class διακρίνεται για την κομψή της σχεδίαση, όπου είναι έκδηλη η προσπάθεια να μοιάζει όσο το δυνατόν στην S-Class. Η «γραμμή» Exclusive της δοκιμής δίνει έμφαση στην πολυτέλεια και έτσι φέρει το όρθιο αστέρι στο καπό και τις πυκνές οριζόντιες γρίλιες (είναι ενεργές και κλείνουν για καλύτερη αεροδυναμική όταν οι απαιτήσεις για ψύξη του κινητήρα είναι μειωμένες) στη 3D μάσκα. Διαθέσιμη είναι και μια πιο σπορ εκδοχή με ένα μεγάλο αστέρι ενσωματωμένο στη μάσκα (Avantgarde και AMG Line). Σε κάθε περίπτωση δυναμισμός και κομψότητα δένουν αρμονικά, ενώ τα LED φώτα εμπρός και πίσω εντυπωσιάζουν. Είναι αξιοσημείωτο το πόσα κεφάλια εποχούμενων και μη γύρισαν στη διάρκεια της οδήγησης. Εκτός από κομψή, η Mercedes-Benz C180 είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμική. Οι άνθρωποι της Mercedes-Βenz δούλεψαν επισταμένα ώστε να προσδώσουν στο αμάξωμα έναν κορυφαίο για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή 0,24, ωφελώντας έτσι μια σειρά από τομείς όπως η κατανάλωση, οι επιδόσεις και ο χαμηλός αεροδυναμικός θόρυβος.

Μεγαλύτερη, αλλά ελαφρύτερη και… φθηνότερη

Η νέα C180, που βασίζεται στο νέο πάτωμα MRA, της Mercedes-Βenz, έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις. Με μήκος στα 4.686 χλστ. (+95 χλστ.), πλάτος στα 1.810 χλστ. (+40 χλστ.) και μεταξόνιο στα 2.840 χλστ. (+80 χλστ.), η C180 είναι μεγαλύτερη από ποτέ, χωρίς όμως η αυξητική τάση να συμπεριλαμβάνει και τη ζυγαριά. Αντίθετα, η ευρεία χρήση αλουμινίου σε πλαίσιο και αμάξωμα έχει μειώσει το βάρος μέχρι και 100 κιλά.
Η τέταρτη γενιά της Mercedes C-Class είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά. Η τιμή για την βενζινοκίνητη C180 ξεκινά από τα 31.470 ευρώ με απόσυρση, μία τιμή η οποία είναι χαμηλότερη από το μοντέλο που αντικαθιστά!


Κινητήρας-Επιδόσεις: Συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας

Ο τούρμπο 1,6 κινητήρας άμεσου ψεκασμού της C180 αποδίδει 156 ίππους, αλλά κυρίως 250 Nm ροπής μόλις στις 1.200 σ.α.λ. (ούτε diesel να ήταν). Σαν αποτέλεσμα έρχεται η ζωντάνια και η ελαστικότητα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου ο κινητήρας είναι στο φόρτε του. Πιο ψηλά γίνεται τραχύς και δείχνει να «τελειώνει». Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι και η κορυφαία, αίσθηση που τονίζεται από το 6άρι κιβώτιο, που έχει πιο μακριές (απέναντι στην προηγούμενη) σχέσεις. Για αυτό και οι ρεπρίζ είναι απλά ικανοποιητικές. Ο κοντός επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου είναι θετικός, αλλά με κάπως χαλαρή αίσθηση και αυξημένες διαδρομές.

Η θεωρητική οικονομία καυσίμου πάντως είναι εντυπωσιακή με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει 5,0 λτ./100 χλμ. Στην πράξη τα νούμερα που είδαμε ήταν μεταξύ 7,3 και 7,9 λτ./100 χλμ. Με μόλις 116 γρ. CO2/χλμ. η C180 πληρώνει μόνο 104,4 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας και φυσικά κυκλοφορεί κάθε μέρα στο δακτύλιο.

Εσωτερικό: Πολυτέλεια και τεχνολογία στο maximum

Στο εσωτερικό της C180 διάχυτη είναι η πολυτέλεια και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Η έξτρα διχρωμία σε υλικά και επενδύσεις ενισχύει τον ξεχωριστό χαρακτήρα της καμπίνας. Χωρίς αμφιβολία, πέρα φυσικά από το κορυφαίο φινίρισμα και τα ανάλογης ποιότητας υλικά, την παράσταση κλέβει η τονισμένη κεντρική κονσόλα με τα μίνιμαλ χαρακτηριστικά. Το hi-tech υπόβαθρο της νέας C-Class υπογραμμίζεται από την παρουσία της διαθέσιμης λεπτής ψηφιακής οθόνης στο πάνω τμήμα του ταμπλό, η οποία θυμίζει οθόνη tablet. Αξια μνείας είναι και η μικρότερη οθόνη ανάμεσα στα βασικά αναλογικά στοιχεία (ταχύμετρο και στροφόμετρο) του πίνακα οργάνων. Την παράσταση κλέβει και ο νέος διακόπτης του συστήματος πολυμέσων COMMAND, ο οποίος για πρώτη φορά περιλαμβάνει και touchpad. Το τελευταίο λειτουργεί υποδειγματικά και είναι το καλύτερο του είδους που έχουμε χειριστεί. Η καμπίνα δεν δείχνει «φορτωμένη» και έχει μια ευχάριστα απέριττη αισθητική, έτσι ώστε να νιώθεις άμεσα εξοικειωμένος με το περιβάλλον. 

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και η περιφερειακή ορατότητα απροβλημάτιστη (βοηθά ιδιαίτερα και η ποιοτική κάμερα οπισθοπορείας). Το έξτρα Head Up Display, που προβάλει βασικές ενδείξεις στο παρμπρίζ ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδήγου όπως στα μαχητικά αεροσκάφη, έρχεται από την S-Class και είναι εξαιρετικό. Ο βασικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου πάντως περιλαμβάνει τα απαραίτητα (όπως ESP, 7 αερόσακους, ηλ. ευκολίες, A/C, ηχοσύστημα, Attention Assist) και όχι τα εντυπωσιακά αξεσουάρ του αυτοκινήτου δοκιμής.

Χώροι – Αρχοντική άνεση
Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και κυρίως το μεγαλύτερο κατά 80 χλστ. μεταξόνιο έφεραν και τους ιδιαίτερα βελτιωμένους, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χώρους. Στο πίσω κάθισμα ακόμη και 3 ενήλικες κάθονται με άνεση και αρκετό «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Στο πορτ-μπαγκάζ, υπάρχει ελαφριά αύξηση 5 λίτρων σε σχέση με πριν, με την τελική χωρητικότητα να φθάνει τα 480 λτ. Ιδιαίτερα εξυπηρετικό είναι το γεγονός πως το πίσω καπό ανοίγει μονομιάς με το πάτημα του σχετικού κουμπιού στο κλειδί ή στην πόρτα του οδηγού.

Στο δρόμο: Με μοναδική άνεση και ασφάλεια
Δε συνηθίζουμε να ξεκινάμε τα σχόλια για την οδική συμπεριφορά από τα φρένα, αλλά αυτά της C180 μας άφησαν με το στόμα ανοιχτό, τόσο με την αποτελεσματικότητα, όσο και με την αντοχή τους. Το σύστημα πέδησης βέβαια είναι ένα μόνο κομμάτι από το παζλ της κορυφαίας ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο, παρότι δεν διέθετε ολόκληρη την ηλεκτρονική φαρέτρα των εξελιγμένων συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, που η Mercedes-Benz ομαδοποιεί στο λεγόμενο «Ιnteligent Drive» και το οποίο επιτρέπει έως ένα σημείο και την αυτόνομη οδήγηση!

Σε κάθε περίπτωση η νέα C180 δείχνει στην πράξη ότι έχει χάσει αρκετά περιττά κιλά και πως διαθέτει χαμηλότερο κέντρο βάρους. Γέρνει λογικά, κρατάει εντυπωσιακά και προσφέρει ένα μοναδικό αίσθημα ασφάλειας, Ακόμα και πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι εντυπωσιακά χαμηλός. Σε κρατάει «ατσαλάκωτο» ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, παρότι το μοντέλο που δοκιμάσαμε δεν έφερε αερανάρτηση με ρυθμιζόμενη απόσβεση (η C-Class είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία με αυτή την επιλογή).

Ποιότητα κύλισης για Όσκαρ
Δεν συναντήσαμε κακοτεχνία ή λακκούβα, που να έφερε σε δύσκολη θέση την ανάρτηση και απομονωμένοι από κάθε εξωτερικό θόρυβο βρεθήκαμε να καταπίνουμε τα χιλιόμετρα στην εθνική σαν χαπάκια. Το ταξίδι με την C180 είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία. Σε πιο κλειστές, στριφτερές διαδρομές, «πατάει» με σιγουριά, εμφανίζει υψηλή πλευρική και ελκτική πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων και το ESP κρατούν την C180 βιδωμένη στην άσφαλτο σε βαθμό που ξεχνάς την πίσω κίνηση. Σπορ πάντως δε τη λες, αν και είναι πιο κοντά στη BMW Σειρά 3 από ποτέ.

Χάρη στη νέα ανάρτηση 4 συνδέσμων μπροστά, το ηλεκτρικό τιμόνι είναι αρκούντως «ζωντανό» και ακριβές, δεν παρέχει όμως την τέλεια πληροφόρηση. Πάντως η οδήγηση της C180 είναι συνολικά απολαυστική και κυρίως απόλυτα ασφαλής.

Tο Inteligent Drive
Βασικό στοιχείο της νέας Mercedes-Benz C-Class είναι το ότι αποτελεί μια πλατφόρμα ηλεκτρονικών εφαρμογών, που προέρχονται από την S-Class και που στοχεύουν στην ασφάλεια και στην άνεση. Όλα αυτά εντάσσονται στο ολοκληρωμένο σύστημα που η Mercedes-Benz ονομάζει «Intelligent Drive» και περιλαμβάνει συστήματα, όπως: «Attention Assist», «Collision Prevention Assist» (που λειτουργεί σε ταχύτητα από 7 ως και 200 χλμ./ώρα και φρενάρει ακόμα και μόνο του ), «Traffic Sign Assist» (αυτά ήταν τα 3 συστήματα που είχε το μοντέλο της δοκιμής), «Distronic Plus», «Active Parking Assist με κάμερα 360ο, κ.λπ., «Pre Safe», «Active Lane Keeping Assist» κ.α. .

200 διαθέσιμα στοιχεία για MERCEDES  C
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Σε πιο κλειστές, στριφτερές διαδρομές, «πατάει» με σιγουριά, εμφανίζει υψηλή πλευρική και ελκτική πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων και το ESP κρατούν την C180 βιδωμένη στην άσφαλτο.

Σε πιο κλειστές, στριφτερές διαδρομές, «πατάει» με σιγουριά, εμφανίζει υψηλή πλευρική και ελκτική πρόσφυση, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων και το ESP κρατούν την C180 βιδωμένη στην άσφαλτο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
KGM