Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά

Πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο ηλεκτρικό;

3.423 Επισκέψεις στο άρθρο (22/6/2024)
Πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο ηλεκτρικό;
2 Φωτογραφίες »

- Όλα τα σημερινά αυτοκίνητα είναι προσθιοκίνητα, ακόμη και το δικό σου που δεν ξέρεις τι είναι
- Στα ηλεκτρικά, άλλα μοντέλα είναι πισωκίνητα (π.χ. VW) και άλλα προσθιοκίνητα (π.χ. Peugeot)
- Τα πισωκίνητα είναι φθηνότερα στην κατασκευή γιατί έχουν λιγότερα μηχανικά μέρη
- Τα προσθιοκίνητα πάλι, έχουν και εκδόσεις βενζίνης άρα οι κατασκευαστές κερδίζουν εκεί
- Ο γενικός κανόνας λέει πως η κίνηση πίσω είναι πιο ευχάριστη στην οδήγηση, όμως η μπροστά κίνηση είναι πιο εύκολη στο χειρισμό

Όλα τα σημερινά αυτοκίνητα είναι προσθιοκίνητα, ακόμη και το δικό σου που δεν ξέρεις τι είναι

Ποιος περίμενε πως μετά από το 1980 θα ξανασυζητούσαμε αν το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις θα έχει την κίνηση εμπρός ή πίσω; Όμως αντίθετα με τα μοντέλα του 70, η διαφορά στον άξονα μετάδοσης δεν έχει ούτε την ίδια αιτία, ούτε το ίδιο αποτέλεσμα, ούτε την ίδια σημασία. Πώς διαλέγουμε λοιπόν;
 


Η ηλεκτροκίνηση έφερε τεράστιες αλλαγές στα αυτοκίνητα, και η τεχνολογία του κινητήρα είναι μόλις η αρχή. Γιατί αυτό που άλλαξε περισσότερο είναι η συνολική σχεδίαση στην τοποθέτηση των μηχανικών. Τα μοτέρ είναι μικρότερα και έτσι ανοίγει ο δρόμος για να αναθεωρήσουμε συνολικά το που μπαίνει τι και γιατί. Και έτσι κάποιες μάρκες λανσάρισαν τα ηλεκτρικά τους μοντέλα με την κίνηση πίσω, ενώ άλλες προτίμησαν την πιο «παραδοσιακή» διάταξη με το μοτέρ και την κίνηση εμπρός.

Στα ηλεκτρικά, άλλα μοντέλα είναι πισωκίνητα (π.χ. VW) και άλλα προσθιοκίνητα (π.χ. Peugeot)

Σκέψου πως η VW, που είχε να δει πισωκίνητο μοντέλο από τον Σκαραβαίο, τον πρώτο όχι τις αναβιώσεις, όλη της την ηλεκτρική γκάμα την έκανε πισωκίνητη. Πως ακούγεται το ότι αν θες ηλεκτρικό VW θα πάρεις πισωκίνητο; Και δεν είναι η μόνη. Οι περισσότερες μάρκες που λανσάρουν γκάμες αποκλειστικά ηλεκτρικές, βάζουν την κίνηση στον πίσω άξονα. Τα νέα αποκλειστικά μοντέλα των Kia και Hyundai για παράδειγμα προσφέρονται με την κίνηση πίσω, ενώ το ίδιο κάνει και η Tesla. Από την άλλη, ο όμιλος Stellantis, χωρίς αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων του, επιμένει με την κίνηση εμπρός.

Τα πισωκίνητα είναι φθηνότερα στην κατασκευή γιατί έχουν λιγότερα μηχανικά μέρη

Μέχρι πρότινος η επιλογή του άξονα κίνησης είχε να κάνει με την φιλοσοφία κάθε μάρκας ως προς την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της. Η BMW για παράδειγμα, τουλάχιστον πριν την νέα Σειρά 1, δεν είχε διανοηθεί καν να λανσάρει προσθιοκίνητα μοντέλα. Όμως δεν είναι αυτός ο λόγος που η VW και τόσες άλλες μάρκες προτίμησαν την κίνηση πίσω. Δεν περιμένεις φυσικά να ντριφτάρεις με ένα ID.3 ή να μπαίνεις με ανάποδο τιμόνι στις στροφές με το Kia EV6. Καμία σχέση. Η επιλογή είναι καθαρά θέμα χρήσης των διαθέσιμων διαστάσεων. Η πίσω κίνηση πλέον δεν χρειάζεται άξονες, διαφορικά και όλα τα ακριβά παρελκόμενα. Το ηλεκτρικό μοτέρ, μια σταλιά, μπαίνει επίσης πίσω, με τα μεταξόνια αμέσως πάνω του για την κίνηση. Αυτό μειώνει και το κόστος του εμπρός άξονα, χωρίς ημιαξόνια, μπιλιοφόρους και ένα σωρό άλλα μέρη. Τα πισωκίνητα ηλεκτρικά προσφέρουν σημαντική οικονομία στην παραγωγή τους. Και δεν υστερούν σε τίποτε.

Τα προσθιοκίνητα πάλι, έχουν και εκδόσεις βενζίνης άρα οι κατασκευαστές κερδίζουν εκεί

Οπότε τι σε νοιάζει πού είναι η κίνηση αν η επιλογή του άξονα δεν έχει να κάνει με τα οδηγικά χαρακτηριστικά αλλά με το κόστος του αυτοκινήτου; Από τη μία τα προσθιοκίνητα ηλεκτρικά κερδίζουν σε οικονομία παραγωγής γιατί μοιράζονται όλα τους τα μέρη με τα συμβατικά, θερμικά και υβριδικά. Από την άλλη τα πισωκίνητα αφαιρούν ένα σωρό εξαρτήματα μειώνοντας το κόστος στην πηγή του.

Οπότε τι σε νοιάζει πως γλιτώνει λεφτά ο κατασκευαστής; Αν είναι έτσι όμως πως διαλέγεις; Και τελικά πόση σημασία δίνεις στον άξονα κίνησης; Τι λες λοιπόν; Εμπρός ή πίσω κίνηση;
 

FORD
Ford