Citroen C1 1,0 VTi 72 PS - Mέση κατακάλωση 5,2 - 8 cents/χλμ.

Toyota Corolla Sedan HSD - Mέση κατακάλωση 5,0 - 8 cents/χλμ.

Toyota Yaris HSD - Mέση κατακάλωση 4,5 - 7 cents/χλμ.

Mitsubishi Outlander PHEV - Mέση κατακάλωση 6,4 - 10 cents/χλμ.

Βενζινοκίνητα που καίνε μέχρι μια δεκάρα το χιλιόμετρο

104.659 Επισκέψεις στο άρθρο

Μια δεκάρα το χιλιόμετρο είναι ένα τίμημα, που κάποιος οδηγός ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου είναι σύμφωνα -με τις έρευνές μας- διατεθειμένος να πληρώσει. Τόσο καις στο όριο των 6,5 λτ./100 χλμ. (1,611 ευρώ/λτ. μέση τιμή αμόλυβδης στην Ελλάδα στις 16/9/2019). Ποια είναι λοιπόν τα βενζινοκίνητα από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς (Mίνι, μικρά, μικρομεσαία και crossover), που καίνε κατά μέσο όρο μέχρι μια δεκάρα ανά χιλιόμετρο; Ποιος είναι ο βασιλιάς της οικονομίας ανεξαρτήτως κατηγορίας; Είναι συμβατικό ή υβριδικό μοντέλο; Οι απαντήσεις στους πίνακες, αλλά και στο κείμενο που ακολουθεί. Θα παρατηρήσετε αρκετές ισοπαλίες στα cents ανά χιλιόμετρο, αλλά με διαφορά στις μέσες καταναλώσεις (οι οποίες φυσικά είναι παραπλήσιες). Αυτό οφείλεται στις στρογγυλοποιήσεις.

Το υβριδικό Yaris είναι ο βασιλιάς στη βενζίνη 
Το μοναδικό πραγματικά υβριδικό μικρό της αγοράς, το Toyota Yaris, είναι με διαφορά το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο μικρό. Με μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ και 7 cents ανά χιλιόμετρα είναι ο βασιλιάς της οικονομιάς. Σκεφτείτε πως το παραπάνω νούμερο αντιστοιχεί σε 7 ευρώ για 100 χλμ. Το υβριδικό Yaris χρησιμοποιεί αυξημένης θερμοδυναμικής απόδοσης βενζινοκινητήρα 1,5 λτ. σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας 100 ίππους. Τα μοντέλα που ακολουθούν είναι λογικό τα περισσότερα να προέρχεται από την κατηγορία των μίνι με μικρούς κινητήρες και λιλιπούτεια αμαξώματα. Το Suzuki Celerio ηγείται της ομάδας των 8 cents ανά χιλιόμετρο με μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ.. Ωστόσο η Toyota χάρη στην υβριδική τεχνολογία καταφέρνει να έχει στην ομάδα των 8 cents ανά χιλιόμετρο τόσο την 5θυρη υβριδική Corollla, όσο και την sedan αδερφή της, η οποία μάλιστα έχει κατανάλωση μικρότερη και από τα περισσότερα μίνι και μικρά μοντέλα της αγοράς. Αμφότερα τα μοντέλα έχουν υβριδικό σύστημα με θερμικό κινητήρα 1,8 λτ. και απόδοση.

Η επέλαση της Toyota στην βενζινοκίνητη οικονομία συνεχίζει με το 1000άρι Yaris μιας και είναι το πιο οικονομικό μικρό με συμβατική τεχνολογία για να έρθει η ρελάνς με το υβριδικό Toyota C-HR, που είναι το πιο οικονομικό crossover της αγοράς με κόστος ανά χιλιόμετρο λιγότερο από 1 δεκάρα (9 cents).

Στο group της… δεκάρας την χαμηλότερη  κατανάλωση έχει η Skoda Fabia με τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 75 ίππων και το smart Forfour με τον 1000αρη κινητήρα των 71 ίππων. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία του plug in υβριδικού Mitsubishi Οutlander, που είναι ένα μεγάλο SUV που μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και 54 χλμ.. Η εξελιγμένη τεχνολογία των TSΙ Evo κινητήρων φέρει δυο σβέλτα μικρομεσαία (SEAT Leon και VW Golf με 130 άλογα) στο όριο της μιας δεκάρας ανά χιλιόμετρο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

FORD E-TRANSIT
OPEL