Renault Clio 1,5 dCi 90 PS: Mέση 4,6λτ. - 6 cents/χλμ.

Citroen C4 Cactus 1,5 BlueHDi 100 PS:Mέση 5,1 λτ. - 7 cents/χλμ.

Diesel που καίνε μέχρι 8 cents/χλμ.

104.660 Επισκέψεις στο άρθρο

Diesel σημαίνει οικονομία και σίγουρα είναι ένα καύσιμο που ταιριάζει σε όσους κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο. Δε θα μπορούσε λοιπόν παρά να αυξήσουμε τις απαιτήσεις μας για οικονομία με 20% μικρότερο όριο από τη… δεκάρα ανά χιλιόμετρο, που δεχθήκαμε στη βενζίνη. Δεχόμαστε λοιπόν πως 8 cents στο χιλιόμετρο είναι ένα τίμημα, που κάποιος οδηγός ενός diesel αυτοκινήτου είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Τόσο καις στο όριο των 6,1 λτ./100 χλμ. (1,386 ευρώ/λτ. μέση τιμή diesel στην Ελλάδα στις 16/9/2019).  Ποια είναι λοιπόν τα diesel από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς (Mίνι, μικρά, μικρομεσαία και crossover), που καίνε κατά μέσο όρο μέχρι 8 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο; Οι απαντήσεις στους πίνακες, αλλά και στο κείμενο που ακολουθεί. Όπως και στην περίπτωση της βενζίνης θα παρατηρήσετε αρκετές ισοπαλίες στα cents ανά χιλιόμετρο, αλλά με διαφορά στις μέσες καταναλώσεις (οι οποίες φυσικά είναι παραπλήσιες). Αυτό οφείλεται στις στρογγυλοποιήσεις. Και ποια η διαφορά με τα αντίστοιχα cents βενζίνης; Με τα diesel αυτά έχετε πιο «αυτοκίνητο» και γιατί όχι και καλύτερο γκαζάκι…

Το Renault Clio κυριαρχεί λίγο πριν αποχαιρετήσει
 Η 4η γενιά του Renault Clio είναι στη δύση της εμπορικής της καριέρας, αυτό όμως δεν εμποδίζει το γαλλικό μικρό να εμφανίζει μια εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση, η οποία σε συνδυασμό με την χαμηλότερη τιμή του diesel μεταφράζεται σε κόστος καυσίμου μόλις 6 λεπτών του ευρώ ανά χιλιόμετρο ή 6 ευρώ στα 100 χλμ. Ο 1,5 dCi κινητήρας του Clio με τα 90 άλογα διαθέτει και λειτουργία ECO, που μπορεί να μετριάζει την προθυμία και την απόκριση εντείνει όμως την οικονομία στην κατανάλωση. Εντυπωσιακά οικονομικό και μάλιστα με μέση κατανάλωση κάτω από 5 λτ./100 χλμ, είναι και το μικρό της Citroen με τον νέο 1,5 BlueHDi κινητήρα, που μάλιστα χρησιμοποιεί υγρό εξάτμισης Adblue. Το Citroen C3 ηγείται της ομάδας των μοντέλων που απαιτούν μόλις 7 σεντς πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. Η γαλλική φίρμα καταφέρνει  να έχει και το πιο οικονομικό diesel crossover της αγοράς. Το C4 Cactus με τον κινητήρα του C3 (1,5 BlueHDi) απαιτεί 7 λεπτά του ευρώ για κάθε χιλιόμετρο με 5,1 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση. Το Ford Fiesta με τον 1,5 diesel κινητήρα των 85 ίππων έχει την ίδια κατανάλωση.

Η Renault καταφέρνει να έχει τα πρωτεία και στην μικρομεσαία κατηγορία, αφού το Megane με τον νέο 1,5 blue dCi κινητήρα που αποδίδει 115 ίππους (από 110) καίει μόλις 7 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Το Nissan Qashqai με τον… γαλλικό 1,5 dCi κινητήρα των 115 ίππων είναι το πιο οικονομικό μικρομεσαίο crossover/SUV απαιτώντας 8 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο. Εξαιρετική οικονομία για ένα οικογενειακό όχημα τέτοιου μεγέθους και ικανοτήτων.

Η ομάδα των diesel με τα 8 cents ανά χιλιόμετρο έχει και δυο άκρως ενδιαφέρουσες οδηγικές προτάσεις, όπως το Ford Focus και την κούκλα Alfa Romeo Giulietta. Αλλά και μία premium μικρομεσαία πρόταση. Η Mercedes A 180 d των 116 ίππων καίει 5,8 λτ./100 χλμ. Και αρχοντιά και οικονομία. Στο ίδιο επίπεδο κατανάλωσης συναντάμε και το premium μικρό crossover, το DS3 Crossback με τον 1,5 Blue HDi πετρελαιοκινητήρα του ομίλου PSA.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

FORD E-TRANSIT
OPEL