Δείτε το αναλυτικό θέμα για το ποιο είναι το καλύτερο μικρό μεταξύ των 11 μοντέλων του συγκριτικού μας θέματος στο νέο τεύχος του περιοδικού AutoΤρίτη που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα στις 7/11.

Ποιο είναι το καλύτερο μικρό σήμερα;

7.544 Επισκέψεις στο άρθρο

Βάζουμε στο μικροσκόπιο και συγκρίνουμε 11 από τα δημοφιλέστερα μοντέλα από την κατηγορία των μικρών. Ποιο είναι το μεγαλύτερο ατού του καθενός, που κερδίζει και που χάνει απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας; Οι απαντήσεις κρύβονται στις επόμενες σελίδες.

Ο τελευταίος χρόνος είναι μέχρι στιγμής ένας από τους παραγωγικότερους, όσον αφορά στην κατηγορία των μικρών μοντέλων, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ, τους τελευταίους 12 μήνες ήρθαν στην αγορά 6 νέα ή ανανεωμένα, από τα σημαντικότερα και δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας.

Σχεδίαση: Για κάθε γούστο: Μοντέρνα, κλασσικά και δυναμικά
Αναπόφευκτα το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε όλοι σε ένα αυτοκίνητο, πριν αρχίσουμε το «ξεψάχνισμά» του είναι η εμφάνιση. Και η αλήθεια είναι πως δύσκολα ένα αυτοκίνητο θα μας κεντρίσει το ενδιαφέρον αν δε μας κάθεται εμφανισιακά καλά στο μάτι. 

Κινητήρες: Ξεχωρίζουν τα Corsa, 208 και C3
Όλα τα μοντέλα του θέματός μας εφοδιάζονται με downsized τούρμπο κινητήρες βενζίνης, με μοναδική εξαίρεση το Toyota Yaris, στο οποίο οι μηχανικοί της Toyota επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 111 ίππους. Στην πράξη ο κινητήρας έχει καλή απόκριση στο γκάζι, αλλά του λείπει η ροπή χαμηλά  και έτσι για να επιταχύνεις δυναμικά θα χρειαστεί να κατεβάσεις μία ή και δύο σχέσεις στο 6τάχυτο κιβώτιο. Στις μεσαίες στροφές πάντως ικανοποιεί απόλυτα με τον τρόπο που «αρπάζει». 

Σχεδίαση: Fiesta και Micra ένα κλικ καλύτερα συνολικά
Ένας από τους τομείς που έχει αναβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό στην κατηγορία των μικρών είναι το εσωτερικό τους. Πλέον οι κατασκευαστές δίνουν μεγάλη σημασία στο συγκεκριμένο τομέα, τόσο όσον αφορά στην ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται, όσο και σε επιμέρους τομείς όπως η συναρμογή και η πρακτικότητα, θυμίζοντας πλέον μικρομεσαία μοντέλα.

Χώροι: Yaris και Ibiza τα πιο ευρύχωρα συνολικά
Η χρήση νέων πλατφόρμων, πάνω στις οποίες βασίστηκαν τα μοντέλα, αλλά και η προσεκτικότερη σχεδίαση προς όφελος της καλύτερης εκμετάλλευσης χώρων συντέλεσαν στη δημιουργία περισσότερου χώρου για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές, οι οποίοι πλέον ανταγωνίζονται αυτούς μικρομεσαίων μοντέλων προηγούμενων ετών. Έτσι σε κάθε περίπτωση 4 ενήλικες θα βολευτούν με άνεση σε όλα τα μοντέλα, ενώ σε ορισμένα από αυτά, με μεγάλο πλάτος πίσω καθίσματος, θα βολευτεί και ένας πέμπτος.

Οδική Συμπεριφορά: Fiesta, 208 και Ibiza τα πιο απολαυστικά, Yaris το ευέλικτο
Ένα βασικό στοιχείο στην επιλογή αυτοκινήτου, αν όχι το βασικότερο, είναι να μπορούμε να ευχαριστιόμαστε την κάθε μας μετακίνηση, να απολαμβάνουμε να βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του. Για άλλους απόλαυση μπορεί να είναι να κινούνται ευέλικτα μέσα στην πόλη, για άλλους να ταξιδεύουν άνετα και γιΆ άλλους να μπορούν να χαίρονται τα στροφιλίκια.

Η γνώμη μας
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του θέματός μας, οι νέες αφίξεις έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην κατηγορία, την εμπορικότερη με διαφορά της δεύτερης, και έχουν διαταράξει τις προϋπάρχουσες ισορροπίες. Ο ανταγωνισμός πλέον είναι αμείλικτος και απαιτεί ολοκληρωμένες λύσεις, χωρίς παραχωρήσεις στο παραμικρό.

Δείτε το αναλυτικό θέμα για το ποιο είναι το καλύτερο μικρό μεταξύ των 11 μοντέλων του συγκριτικού μας θέματος στο νέο τεύχος του περιοδικού AutoΤρίτη που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα στις 7/11.

ELASTIKA 2024
moto