Είναι η αγαπημένη κατηγορία ελαστικού για τον Έλληνα οδηγό, στην δημοφιλή διάσταση 215/55 R17. Ποιο καλοκαιρινό ελαστικό επιλέγω, premium ή medium κόστους; Continental και Michelin ή Kumho και Uniroyal;
Ο «βασιλιάς» των ελληνικών ελαστικών και η διαδικασία που έγινε
Μπορεί τα all season να κερδίζουν μερίδιο στην αγορά των ελαστικών, τα θερινά ωστόσο εξακολουθούν να αποτελούν την νο1 επιλογή του Έλληνα οδηγού. Επιλέγοντας την συγκεκριμένη κατηγορία και την δημοφιλή διάσταση 215/55 R17 συγκρίνουμε 4 ελαστικά που διαφέρουν στο budget αγοράς του.
Στο διεθνές Test συμμετείχαν 52 συνολικά ελαστικά, τα οποία υποβλήθηκαν σε συγκεκριμένες δοκιμασίες για να αξιολογηθούν διάφορες παράμετροι (π.χ. αντίσταση κύλισης, φρενάρισμα, διάρκεια ζωής). Στην τελική φάση προκρίθηκαν μόνο εκείνα με τις μικρότερες, συνολικά, αποστάσεις ακινητοποίησης (21 συνολικά). Αυτοκίνητο αναφοράς ήταν ένα Volkswagen Passat. Το φρενάρισμα πανικού στο στεγνό έγινε με ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα, στο βρεγμένο στα 80 χλμ./ώρα. Πρώτο οverall στο Mega Test ήταν το Goodyear Efficient Grip Performance 2.
Μπορεί τα all season να κερδίζουν μερίδιο στην αγορά των ελαστικών, ωστόσο τα θερινά εξακολουθούν να αποτελούν την νο1 επιλογή του Έλληνα οδηγού. Το ερώτημα όμως παραμένει, Premium ή Medium μάρκα στα λάστιχα;
Premium: Στα χαμηλά η Continental, 3η θέση για την Michelin
Ξεκινάμε με τα premium, άρα και πιο ακριβά, ελαστικά από δύο δημοφιλείς μάρκες. Στο head-to-head βάζουμε τα Continental EcoContact 6 και Michelin Primacy 4. Πιο ψηλά στην τελική κατάταξη, στην 3η θέση συνολικά, βρίσκουμε το ελαστικό της Michelin. Οι testers χαρακτηρίζουν Primacy 4 ως «εξαιρετικό», τονίζοντας χαρακτηριστικά: «σε πείθει με τον καλό χειρισμό του, το 'ξυράφι' στρίψιμό του και τα καλά περιθώρια μέχρι την υδρολίσθηση. Επιπλέον, έχει μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος (29,3 μ. σε βρεγμένο, 36,2 μ. σε στεγνό), μεγάλη διάρκεια ζωής και χαμηλή αντίσταση κύλισης».
Χαμηλά στην τελική λίστα, 19ο από τα 21 συνολικά, ήταν το Continental EcoContact 6. Παρά τις premium περγαμηνές του δεν κατάφερε να ξεπεράσει και τους περισσότερους medium αντιπάλους τους. Οι δοκιμαστές χαρακτήρισαν το Continental EcoContact 6 ως «ικανοποιητικό», εκτιμώντας θετικά «τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος στο στεγνό, την χαμηλή αντίσταση κύλισης και την πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής». Αντιθέτως, δεν ικανοποίησε λόγω των «μικρών περιθωρίων μέχρι την υδρολίσθηση, της μεγαλύτερης απόστασης φρεναρίσματος στο βρεγμένο, της καθυστερημένης αντίδρασης στις εντολές του οδηγού και του φαινομένου υποστροφής στον χειρισμό του αυτοκινήτου».
Medium: Top3 value for money το Kumho, δεν πέρασε στην δεύτερη φάση το Uniroyal
Περνώντας στα πιο budget friendly ελαστικά, το κόστος μειώνεται σημαντικά, χωρίς απαραίτητα να «πέφτει» και η ποιότητα του προϊόντος. Κάτι τέτοιο ισχύει σε μεγάλο βαθμό στο Kumho Ecsta HS52. Το κορεατικό ελαστικό αναδείχθηκε κορυφαίο στο φρενάρισμα σε στεγνή επιφάνεια, «κοκκαλώνοντας» από τα 100 χλμ./ώρα σε 35,7 μέτρα. Στο σύνολο της διαδικασίας, το Kumho Ecsta HS52 βρέθηκε στην 6η θέση και 3ο καλύτερο value for money (πίσω από τα προϊόντα των Hankook και Falken), ξεπερνώντας και premium φίρμες όπως η Continental. Με μειονέκτημα την αργή αντίδραση στις εντολές του οδηγού, οι διοργανωτές του διεθνούς Test μιλάνε για ένα «άνετο και value for money θερινό ελαστικό που έχει ισορροπημένο potential ως προς την συμπεριφορά του».
Εκτός της δεύτερης φάσης με την τελική αξιολόγηση έμεινε το ελαστικό Uniroyal RainSport 5. Όπως αναφέραμε νωρίτερα, ελαστικά που δεν ικανοποίησαν με το φρενάρισμά τους σε βρεγμένο και στεγνό έμειναν δεν προκρίθηκαν. Στην προκειμένη, το Uniroyal RainSport 5 είχε συνολική απόσταση πέδησης στα 71,9 μέτρα βρέθηκε 33ο από τα 50 ελαστικά.
Το Διεθνές Test Θερινών Ελαστικών πραγματοποιήθηκε από τους Testers της Autobild