
2.641 ηλεκτρικά πουλήθηκαν το πρώτο 4μηνο της χρονιάς (συνολικά 109 μοντέλα).
Το 76% από όσα πουλήθηκαν, αφορούν 1.574 εταιρικές πωλήσεις (με leasing).
Tα άλλα 1.067 (24%) πωλήθηκαν στη λιανική, δηλαδή σε ιδιώτες.
Η αγορά παίρνει το παιχνίδι πάνω της με bonus-προσφορές (σαν επιδότηση).
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
2.641 ηλεκτρικά πουλήθηκαν το πρώτο 4μηνο της χρονιάς (συνολικά 109 μοντέλα)
Επιδότηση «γιόκ» (με άγνωστο το αν και πότε μπορεί να γίνει κάποιο reload στο ταμεία του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»). Όμως, νέα μοντέλα ηλεκτρικών μπαίνουν στο παιχνίδι το ένα μετά το άλλο (πολύ-αναμενόμενα κάποια σαν το e-C3 της Citroen - Δες εδώ την πρώτη δοκιμή του Citroen e-C3 στην Ελλάδα). Kαι «τώρα»; Τι γίνεται τώρα;
Η αγορά απαντά με... bonus: οι εισαγωγικές εταιρείες αναλαμβάνουν δράση και με ειδικές εκπτώσεις «επιδοτούν» οι ίδιες τους αγοραστές που έχουν αποφασίσει πως τα οφέλη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολλά και τους καλύπτουν μα κάνουν «σημειωτόν» έως σήμερα αφού περίμεναν να δουν τι θα γίνει με την... επιδότηση. Όλοι οι «παίκτες», λοιπόν, σε «θέσεις μάχης» (πωλήσεων - μεριδίων). Μα ας δούμε τι έχει γίνει στο πρώτο 4μηνο της χρονιάς στις πωλήσεις αυτού του τομέα.
Τι έγινε το πρώτο 4μηνο: «Σημειωτόν» τέλος! Ώρα για... bonus - κίνηση
Η αποτίμηση του πρώτου τετραμήνου του 2025 για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα αποτυπώνει κυριαρχία των εταιρικών πωλήσεων. Από τις 2.641 συνολικές ταξινομήσεις, το 76% αφορούσε leasing/fleet και μόλις το 24% λιανικές αγορές. Η εξάντληση του «κουμπαρά» της επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στα τέλη Φεβρουαρίου άφησε κενό και έτσι βρέθηκαν πολλοί ενδιαφερόμενοι αγοραστές σε αναμονή και με βήμα «σημειωτόν», κάτι το οποίο οι εισαγωγικές αποφάσισαν να καλύψουν οι ίδιες.
Με ειδικά τιμολογιακά προγράμματα («bonus»), μάρκες όπως Citroen, Opel, smart, CUPRA, Volvo, Audi προσφέρουν σημαντικές εκπτώσεις σε όλη την ηλεκτρική γκάμα τους. Η στρατηγική αυτή στοχεύει καταναλωτές που έχουν ήδη αποφασίσει να στραφούν στο ηλεκτρικό, αλλά δεν μπορούν να περιμένουν «για πάντα» το κράτος, ενώ βλέπουν τα σαφή οικονομικά οφέλη από κόστος κατοχής-χρήσης μεταξύ του βενζινοκίνητου που έχουν και του ηλεκτρικού που επιθυμούν.
Με την κρατική επιδότηση να μην αναμένεται άμεσα -τουλάχιστον πριν τα τέλη Ιουνίου-, η αγορά «αυτο-τροφοδοτείται» με εμπορικά κίνητρα. Οι πωλήσεις ενδέχεται να σταθεροποιηθούν, ειδικά αν οι καταναλωτές αντιληφθούν ότι «η προσφορά του σήμερα» μπορεί να είναι πιο συμφέρουσα από την κρατική ενίσχυση του αύριο (ή αν «καβατζώσουν» και τα δύο, αφού οι μάρκες λένε «πάρε τώρα τη δική μου έκπτωση και ΑΝ βγει και νέα επιδότηση, πάρτην και εκείνη», δηλαδή διπλό όφελος).
Top 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 2025
Στον πίνακα που ακολουθεί βλέπεται το Top 30 των ηλεκτρικών μοντέλων (που έκανε τα 2.167 από τα συνολικά 2.641 αυτοκίνητα του 4μήνου).
Μοντέλο | Σύνολο | Leasing | Λιανική | % λιανικής |
---|---|---|---|---|
BYD Dolphin | 385 | 125 | 260 | 67,5% |
Tesla Model 3 | 213 | 90 | 123 | 57,7% |
Volvo EX30 | 172 | 69 | 103 | 59,9% |
BYD Atto 3 | 168 | 83 | 85 | 50,6% |
Tesla Model Y | 163 | 76 | 87 | 53,4% |
KIA EV3 | 123 | 88 | 35 | 28,5% |
Hyundai Inster | 95 | 47 | 48 | 50,5% |
Leapmotor T03 | 75 | 28 | 47 | 62,7% |
MINI Aceman | 66 | 51 | 15 | 22,7% |
Audi Q4 | 60 | 45 | 15 | 25% |
BMW iX1 | 60 | 50 | 10 | 16,7% |
Jeep Avenger | 42 | 35 | 7 | 16,7% |
Ford Explorer | 41 | 20 | 21 | 51,2% |
Porsche Macan | 40 | 26 | 14 | 35% |
BMW iX2 | 38 | 27 | 11 | 28,9% |
Hyundai Kona | 37 | 27 | 10 | 27% |
VW ID.3 | 35 | 31 | 4 | 11,4% |
VW ID.4 | 33 | 29 | 4 | 12,1% |
Peugeot 2008 | 32 | 28 | 4 | 12,5% |
Volvo EX40 | 30 | 19 | 11 | 36,7% |
Citroën C3 NEW | 30 | 19 | 11 | 36,7% |
Toyota bZ4X | 30 | 27 | 3 | 10% |
Mercedes EQA | 29 | 23 | 6 | 20,7% |
MINI Countryman | 28 | 19 | 9 | 32,1% |
Opel Mokka | 28 | 25 | 3 | 10,7% |
BYD Seal | 25 | 19 | 6 | 24% |
MG4 | 24 | 21 | 3 | 12,5% |
Hyundai Ioniq 5 | 23 | 12 | 11 | 47,8% |
BYD Atto 2 | 21 | 13 | 8 | 38,1% |
MINI Electric | 21 | 16 | 5 | 23,8% |
Νέα μοντέλα, νέες τιμές, εκπτώσεις και ένας έντονος ανταγωνισμός (συνήθως αποβαίνει προς όφελος του καταναλωτή που παίρνει περισσότερη αξία για τα λεφτά του ή φθηνότερο αυτοκίνητο). Για να δούμε πως θα πάει.
Εσείς τι λέτε; Θα κινηθεί ανοδικά (όπως αναμένουν οι περισσότεροι);