• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οικολογία παντού: Ο Σβαρτσενέγκερ αγαπάει τις Porsche και κυρίως την 911 (εδώ με μια 997 Τurbo Cabrio).

Μέσα σε μια ώρα των είχε «γράψει» το ραντάρ με 200 χλμ./ώρα.

Με ένα Dodge Hellcat η αστυνομία είχε γράψει τον Αρνολντ με 180 χλμ./ώρα.

Και σε Hummer: ο Σβαρτσενέγκερ είναι μεγάλος οπαδός των στρατιωτικών οχημάτων. Στις μέρες μας πάντως κινείται ηλεκτρικά.

Και με υδρογόνο: ο «Κυβερνήτης» κινείται με ένα custom Ηummer, το οποίο «καίει» υδρογόνο.

Συνάντηση στο γραφείο του «Κυβερνήτη» στο Λος Αντζελες: ο Σβαρτσενέγκερ με το σκύλο του τον Γκούσταβ (όπως έλεγαν και τον πατέρα του Αρνολντ) και το συνεργάτη μας.

Στην αρχή της καριέρας του: ο Αρνολντ αγόρασε στα τέλη της δεκαετίας του Ά70, μια Mercedes S-Class (W116)

Συνέντευξη με τον `Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ

Διαβάστηκε από 4198 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/5/2019
 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ κλείνει τους λογαριασμούς του με την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο πρώην Κυβερνήτης της Καλιφόρνια μιλά για τις συναντήσεις με τους προέδρους αυτοκινητοβιομηχανιών, τη μάχη του για καθαρά αυτοκίνητα, αλλά και πώς τον έπιασε το ραντάρ με τη Bugatti του.

Για να μπει κανείς στο γραφείο του Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, πρέπει να περάσει εμπρός από τον ίδιο τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Ο Terminator στέκεται με τη μορφή κέρινου ομοιώματος δίπλα από την είσοδο. Ο πρώην πρωταθλητής του μπόντι- μπίλντινγκ, πρώην σούπερ ήρωας ταινιών δράσης και πρώην Κυβερνήτης της Καλιφόρνια είναι σε πολύ καλό κέφι σήμερα. Έχει φέρει τρεις συμβούλους για να συζητήσει και μας υποδέχεται εγκάρδια.

Ο Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, 71 ετών, επιμελείται πολλών κοινωνικών προγραμμάτων, μάχεται ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη και δραστικά υπέρ της φιλικής προς το περιβάλλον μετακίνησης. Για τη συζήτησή μας είχαν προγραμματιστεί 30 λεπτά. Και έγιναν μιάμιση ώρα.
 

Ερώτηση: Κύριε Κυβερνήτα, μπορείτε να θυμηθείτε λίγο τις στιγμές πίσω στο 2015, όταν μάθατε για το σκάνδαλο ντίζελ; 
Απάντηση: Φυσικά! Η πρώτη μου σκέψη ήταν: A, ώστε έτσι το είχατε στο μυαλό σας; Αλλα να λέτε και άλλα να κάνετε; 

Ερ.: Ποιους εννοείτε;
Απ.: Το 2012 είχα συναντηθεί με το τότε αφεντικό του ομίλου VW, το Μάρτιν Βίντερκορν, στην Ελβετία. Του είπα: «Αν ποτέ στραφείτε προς την ηλεκτροκίνηση εγώ θα είμαι μαζί σας για διαφήμιση με το όνομά μου. Είμαι φουλ υπέρ». Η απάντηση του Βίντερκορν ήταν: «Πιστεύετε στ`αλήθεια ότι αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση; Εμείς έχουμε άλλα πλάνα». 

Ερ.: Ποια ήταν η δική σας αντίδραση; 
Απ.: Απογοητεύτητα. Ο Βίντερκορν δεν τα ήθελε καθόλου τα ηλεκτρικά. Είχε μηδέν ενθουσιασμό. 

Ερ.: Κι όμως, επτά χρόνια μετά, οι γερμανικές εταιρείες ακολουθούν έναν άλλο δρόμο. 
Απ.: Τελικά, ναι. Το μήνυμα μου προς την αυτοκινητοβιομηχανία είναι: Σταματήστε να κοροϊδεύετε. Σταματήστε τα ψέματα και τις απάτες. Και γίνετε λιγότερο ρυπογόνοι. Μόνο έτσι θα σας συγχωρήσει ο κόσμος. Κι εγώ μαζί. 

Ερ.: Το έχετε πάρει προσωπικά… 
Απ.: Ήμουν ανέκαθεν μεγάλος οπαδός των VW, Porsche και Audi. H σκέψη μου ήταν: «Γιατί να μη γίνει ο Σκαραβαίος, το πρώτο αυτοκίνητο του λαού, το πρώτο μαζικό ηλεκτρικό μοντέλο; Αν αυτό είχε γίνει, ίσως δεν είχε υπάρξει ποτέ η Tesla». 

Ερ.: Ως Κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, είχατε αναπτύξει τη φήμη ενός οικολόγου πολιτικού. Πώς προέκυψε αυτό; 
Απ.: Νωρίτερα, δεν ήμουν ποτέ οικολόγος. Έγινα μόλις αναδείχτηκα κυβερνήτης. Μίλησα με ακαδημαϊκούς και επιστήμονες οι οποίοι μου άνοιξαν τα μάτια. Τότε το κατάλαβα: Πρέπει να προστατεύσεις την πολιτεία σου και τον κόσμο σου. 

Ερ.: …και σκληρύνατε πολύ τους περιβαλλοντικούς νόμους. 
Απ.: Ήμασταν αρκετά επιθετικοί, επειδή είχαμε ένα όραμα. Και αυτό πέρασε από την Καλιφόρνια και στις υπόλοιπες πολιτείες. Ήταν ένα οικουμενικό όραμα. Σκεφτόμουν εξάλλου από καιρό τη ζωή μου με μια φιλοσοφία οικουμενικότητας. Με αυτόν τον τρόπο είχα γίνει και παγκόσμιος πρωταθλητής στο μπόντι-μπίλντινγκ. Το θέμα εξάλλου λέγεται «υπερθέρμανση του πλανήτη», όχι «υπερθέρμανη των ΗΠΑ» ή της Ευρώπης. 

Ερ.: Τί αντιδράσεις υπήρξαν από τον πολιτικό και τον οικονομικό χώρο; 
Απ.: Οι φίλοι του κόμματος ήρθαν και μας είπαν: «Καταστρέφεις την οικονομία». Και σήμερα; Η Καλιφόρνια είναι πλέον η πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Έχουμε τους σκληρότερους περιβαλλοντικούς νόμους και συμβαδίζουμε κατευθείαν με την κεντρική κυβέρνηση στην Ουάσινγκτον. 

Ερ.: Κυρίως η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν αυτή που υπέφερε από τους περιβαλλοντικούς νόμους σας. Πώς το πήραν εκείνοι; 
Απ.: Όταν πήγα μια φορά στο Ντιτρόιτ, είδα ένα πλήθος από τεράστια πλακάτ: «Ο Σβαρτσενέγκερ καταστρέφει την πόλη μας!» Αλλά κυρίως θυμάμαι μια συζήτηση από τις αρχές του 2006. Είχα συναντήσει τότε τους προέδρους των 15 ισχυρότερων αυτοκινητοβιομηχανιών στο γραφείο μου. Ήταν όλοι τους σε φάση επίθεσης. Οι μάνατζερ και οι παρατρεχάμενοι που κάνουν λόμπιινγκ μου είπαν κατάμουτρα: Θα κινηθούμε νομικά εναντίον σας λόγω των νόμων σας κ. Κυβερνήτα και, αν χρειαστεί, θα μηνύσουμε και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Η Ουάσινγκτον είναι με το μέρος μας. Εγώ τους κοίταξα και είπα: «Κύριοι, το τρένο έχει φύγει από το σταθμό εδώ και καιρό. Δεν μπορείτε πλέον να το προλάβετε». 

Ερ.: Εννοούσατε προφανώς την ηλεκτροκίνηση. Και πώς αντέδρασαν οι Γερμανοί; 
Απ.: Στην αρχή δε μπορούσαν να το πιστέψουν. Λίγο αργότερα έκατσαν μαζί μου στον καναπέ και μου είπαν: «Governor, έχουμε μια νέα τεχνολογία: Βlue Tech!». «Τι είναι αυτό;» τους ρώτησα. «Καθαρό ντίζελ!» μου απάντησαν. Γέλασα τόσο πολύ δυνατά. Ήταν σα να λέμε «Καθαρό κάρβουνο». «Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο» τους είπα, «είναι τρελό»! Και μάλιστα οι Γερμανοί δεν ήθελαν να την πουν «πράσινη» τεχνολογία, αλλά μπλε. Δεν ήθελαν σε καμία στιγμή να συσχετιστούν με το πράσινο χρώμα. 

Ερ.: Ποιο είναι το πρόβλημα των Γερμανών; 
Απ.: Η έλλειψη μιας δυναμικής να ηγηθούν. Από τους μάνατζερ και τους πολιτικούς. Πάντα θαύμαζα τη διάθεση των Γερμανών για καινοτομία. Πώς μετά τον πόλεμο έγιναν τόσο γρήγορα μια παγκόσμια οικονομική δύναμη; Κυρίως με τα αυτοκίνητα. Είχα τόσο πολύ σεβασμό. Γι`αυτό και το σκάνδαλο των ντίζελ με πείραξε τόσο πολύ και προσωπικά. Και κάποιες φορές με εκνευρίζουν και σήμερα οι Γερμανοί. 

Ερ.: Πώς; 
Απ.: Η φίλη μου είχε μισθώσει μια υβριδική Cayenne. Ο πωλητής της είπε ότι, τα πρώτα 50 χλμ. κινείσαι ηλεκτρικά. Ψέματα! Μετά από 20 χλμ. είχε πάρει μπρος το κανονικό μοτέρ. Μας κοροϊδεύετε; 

Ερ.: Και τι κάνατε; 
Απ.: Εμείς στην Καλιφόρνια έχουμε πιο σκληρούς νόμους. Με ποσοστά. Γιατί να μην υπάρχει και αλλού ένας νόμος ο οποίος να προβλέπει υποχρεωτικά ένα ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων. Εδώ έχουμε ήδη σε ποσοστό 50% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και ο στόχος μας να μειώσουμε τα αέρια του θερμοκηπίου κατά 25% έως το 2020, επιτεύχθηκε ήδη από το 2018. Όλοι μιλάνε για ένα πρόβλημα σαν το αυγό και την κότα: Ποιο πρέπει να προηγείται; Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή η υποδομή; Εδώ και χρόνια ειχα πει: τελειώνετε με αυτά. Θα φτιάξω εγώ την «κότα». Και φτιάξαμε έναν Hydrogen-Highway με πάρα πολλά πρατήρια που ανεφοδιάζουν με υδρογόνο. 

Ερ.: Πολλοί κατασκευαστές πάντως προειδοποιούν για απώλεια θέσεων εργασίας εξαιτίας της ηλεκτροκίνησης. 
Απ.: Εγώ δούλευα πάντα από κοντά με τη βιομηχανία. Και κέρδιζαν κι εκείνοι. Είχαν εμπιστοσύνη σε μένα. Όταν περάσαμε τους νόμους, καθίσαμε όλοι μαζί σε ένα τραπέζι: περιβαλλοντικές ενώσεις, αυτοκινητοβιομηχανίες και πολιτικοί. Κι έτσι καταφέραμε να φτιάξουμε εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Αυτό θα μπορούσε να γίνει κι αλλού. Είναι τρελό να πιστεύει κανείς ότι οι πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες θα κόψουν τις δουλειές. Με τέτοιες ιδέες δεν είναι τυχαίο ότι η Κίνα θα ξεπεράσει τους πάντες. 

Ερ.: Πολλοί βέβαια λένε ότι, δε θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμη κι αν το ήθελαν. 
Απ.: Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι, όταν αγοράζεις ένα ηλεκτρικό όχημα μπαίνεις σε μια σταυροφορία. Και πρέπει να προχωρήσεις. Πρέπει να εμπνευστούν. Η επιτυχία δεν έρχεται από τη μία μέρα στην άλλη. Και πρέπει να σταθούμε στη σωστή πλευρά της ιστορίας. Επίσης, τα προσιτά ηλεκτρικά θα έρθουν. Ειδικά αν συγκρίνει κανείς τα συνολικά κόστη για ένα ηλεκτρικό κόντρα στα αντίστοιχα των συμβατικών: δηλαδή καύσιμα, συντήρηση και φόρους. 

Ερ.: Και τι γίνεται με όσους δε θέλουν να αλλάξουν; 
Απ.: Υπάρχει ένα ζήτημα, ότι τα ηλεκτρικά είναι ακόμη λίγο ιδιόμορφα στην όψη. Κι έπειτα είναι και εκείνοι που λατρεύουν τον ήχο π.χ. μιας Porsche. Eντάξει! Αλλά εγώ αλλάζοντας το Hummer μου με μια μετατροπή σε ηλεκτρικό, δεν έχασα και πολλά. Το αντίθετο. Το θόρυβο του ντίζελ δεν τον ήθελα ποτέ. Και πλέον έχω 500 ηλεκτρικούς ίππους. Πριν είχα 220. Τώρα ίσα που πατάω το γκάζι και το όχημα «πετάει». Από την ώρα που ετοίμασα αυτό το όχημα η Bentley Cabrio που έχω, δεν κυκλοφορεί καθόλου. 

Ερ.: Σας αρέσει λοιπόν η γρήγορη οδήγηση; 
Απ.: Είχα δεν είχα μια ώρα στην κατοχή μου την καινούρια μου Bugatti και με σταμάτησαν στον αυτοκινητόδρομο επειδή πήγαινα με 200 χλμ./ώρα. Ο αστυνομικός με άφησε να φύγω αλλά 15 λεπτά αργότερα με σταμάτησαν και πάλι. Ο πρώτος αστυνομικός είχε καλέσει τους συναδέλφους του επειδή ήθελε να βγει μια φωτογραφία μαζί του. Με ένα Dodge Challenger Hellcat είχα πάει μέχρι και με 250 χλμ./ώρα. Ευτυχώς τότε με είχαν γράψει «μόνο» με 180 χλμ./ώρα. Στη δεκαετία του `70 ο Πρόεδρος Νίξον είχε ρίξει το όριο στον αυτοκινητόδρομο στα 88 χλμ./ώρα. Πραγματικά τον είχα μισήσει γι`αυτό. 

Ερ.: Ένας γερουσιαστής, Ρεπουμπλικανός όπως εσείς, έχει έτοιμη μια πρόταση νόμου για να δημιουργήσει αυτοκινητόδρομους χωρίς όριο ταχύτητας σε δύο σημεία στην Καλιφόρνια. 
Απ.: Αλήθεια; (γελώντας πολύ δυνατά!) Πρώτη φορά το ακούω αυτό. Θα μπορούσε όντως να ανακαλέσει όλα τα όρια ταχύτητας σε όλη την πολιτεία και να μην αλλάξει κάτι δραστικά στην κυκλοφορία. Εξάλλου, οι αυτοκινητόδρομοι εδώ έχουν τόσο ανώμαλη επιφάνεια ώστε δεν ταιριάζουν σε υψηλές ταχύτητες. 

Ερ.: Και στην Ευρώπη υπάρχει πάντως αυτή η συζήτηση… 
Απ.: Ναι, αλλά στην Ευρώπη οι δρόμοι είναι λείοι σαν αεροδιάδρομοι. Κι έπειτα, εσείς είστε πιο εξοικειωμένοι με υψηλές ταχύτητες. Εγώ θα έπρεπε να μελετήσω πρώτα πάρα πολύ καλά τις στατιστικές των ατυχημάτων πριν βγάλω συμπέρασμα. 

Ερ.: Πόσο περίεργο μπορεί να είναι για εσάς, να έχετε έναν πρόεδρο από το κόμμα σας στο Οβάλ Γραφείο, ο οποίος λέει: «κοιτάξτε έξω από το παράθυρο, χιονίζει! `Αρα ο πλανήτης δεν υπερθερμαίνεται!»; 
Απ.: Ίσως να μην τα πήγαινε καλά στη Γεωγραφία. Εγώ πρόσεχα στη Γεωγραφία. Και ξέρω ότι, αν κοιτάξω έξω από ένα παράθυρο στην Ουάσινγκτον, δε θα μπορέσω να δω τι συμβαίνει στην Αφρική ή στην Αυστραλία. Εκεί ο τόπος πραγματικά καίγεται από τη ζέστη. Ο Πρόεδρος Τραμπ, δε θέλει να το δει αυτό. Σε ό,τι έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος έχει πλήρη άγνοια. Αλλά ακόμα κι εκείνος δε μπορεί να εμποδίσει αυτό που συμβαίνει στην Καλιφόρνια, καθώς η αληθινή δύναμη βρίσκεται στις περιφερειακές κυβερνήσεις. 

Ερ.: Μπορεί όμως μια κλιματική πολιτική να κερδίσει τις εκλογές; 
Απ.: Η παγκόσμια κλιματική αλλαγή είναι κάτι πολύ αφηρημένο. Γι`αυτό κι εγώ αποφάσισα να φτιάξω ένα πρόγραμμα για να εξαλείψουμε το παιδικό άσθμα. Δε γίνεται να ζούμε σε ένα από τα πιο προηγμένα σημεία του πλανήτη και τα παιδιά να πεθαίνουν από κακής ποιότητας αέρα. Αυτό για μένα είναι πιο σημαντικό π.χ. από την πολική αρκούδα η οποία δεν έχει πια πάγο πάνω στον οποίο να πατήσει. Κάθε ζωή μετράει. Μια κυβέρνηση όμως πρέπει να προστατεύσει τον πληθυσμό της. 

Ερ.: Ποια είναι η άποψή σας για την αυτόνομη οδήγηση; 
Απ.: Είμαι πολύ γέρος για κάτι τέτοιο. Δε μπορώ να τα καταλάβω πλέον καλά αυτά. Είναι κάτι που το είχαμε δείξει στην ταινία «Total Recall» (σ.σ. Ολική Επαναφορά, στα ελληνικά) πίσω στο 1990. Στο αυτοκίνητο όμως είμαι control freak. Kαι κάκιστος συνοδηγός. Πρέπει να οδηγώ εγώ. Λατρεύω την οδήγηση. Από το Λος ¶ντζελες και με κατεύθυνση βόρεια, είναι ονειρεμένα. Βάζεις τη μουσική σου και ηρεμείς. Πριν από λίγα χρόνια είχα βρεθεί σε ένα πρωτότυπο Mercedes χωρίς οδηγό. Έπρεπε να καθίσω πίσω, αφού δεν υπήρχε πια ξεκάθαρα εμπρός μέρος. Ήταν τρομακτικό. Στο αυτοκίνητο δεν κάθομαι με τίποτα πίσω. Ποτέ!

«Ήμουν φίλος των VW, Porsche και Audi. Γι`αυτό και το σκάνδαλο των ντίζελ με πόνεσε διπλά.»

«Αλήθεια, τι απέγινε η καινοτόμος σκέψη της Γερμανίας. Η Κίνα σύντομα θα σας ξεπεράσει.» 

«Για την αυτόνομη οδήγηση έχω γεράσει πάρα πολύ πλέον. Είμαι πραγματικά control freak και ένας πολύ κακός συνοδηγός.»

`Αρνολντ 
Σβαρτσενέγκερ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια