• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η απενεργοποίηση κυλίνδρων έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και εφαρμόζεται σε κινητήρες με έως και 12 κυλίνδρους.

Ποια μοτέρ έχουν απενεργοποίηση κυλίνδρων;

Διαβάστηκε από 18667 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/9/2019
 

Η απενεργοποίηση κυλίνδρων έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Δες πως λειτουργεί σε κινητήρες από 3, μέχρι 12 κυλίνδρους στο τεχνικό άρθρο που ακολουθεί.


Εναλλακτικό downsizing: Το downsizing είναι αρκετά δημοφιλές στους κινητήρες της τελευταίας 15ετίας, αν και η μηχανολογική τάση πλέον είναι το rightsizing. Η αλήθεια είναι, ότι η μείωση της χωρητικότητας κάποιου κινητήρα επιφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι απλός, μικρότερη χωρητικότητα=λιγότερος εισερχόμενος αέρας=λιγότερο καύσιμο. Πάμε να δούμε ένα τρόπο που γίνεται αυτό.

Ο πιο προφανής τρόπος μείωσης της χωρητικότητας ενός κινητήρα είναι μέσω λιγότερων κυλίνδρων και μέσω μικρότερης διαμέτρου και διαδρομής του εμβόλου. Αυτή η πολιτική, αν και αποτελεσματική, εντούτοις δεν παρουσιάζει ευελιξία. Δεν θα ήταν καλύτερο ο κινητήρας να έχει μεταβαλλόμενη χωρητικότητα αναλόγως φορτίου και διαθέσεων του οδηγού; Όντως θα ήταν. Κάπως έτσι, λοιπόν, γεννήθηκαν τα συστήματα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Απενεργοποίηση κυλίνδρων σε τρικύλινδρες μηχανές
Αλήθεια, πόσο νόημα έχει να χρησιμοποιηθεί η απενεργοποίηση ενός κυλίνδρου σε έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών; Κατά την Ford έχει, αφού εφάρμοσε την τεχνολογία αυτή στον γνωστό - και πολυβραβευμένο πια- 1.000άρη EcoBoost. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων CO2 κατά περίπου 6%. 

Μηχανολογικά, για να επιτευχθεί αυτή η δυνατότητα, απαιτούνται ασφαλώς κάποιας κλίμακας μετατροπές στον κινητήρα που αφορούν κυρίως τον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων. Στην περίπτωση της Ford, υπάρχει μια πολύ εξελιγμένη τεχνοτροπία στον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων του πρώτου κύλινδρου.

Αυτό που εφαρμόζεται είναι το εξής: Στην τρικύλινδρη λειτουργία όταν το έκκεντρο ακουμπά τον μηχανισμό κίνησης, υπάρχει κατακόρυφη μετατόπιση της βαλβίδας. Στην δικύλινδρη λειτουργία όμως, ένας μικρός άξονας συμπιέζει ένα ελατήριο προς τα αριστερά μέσω υδραυλικής πίεσης, με αποτέλεσμα το έκκεντρο αν και έρχεται σε επαφή με τον μηχανισμό, εντούτοις να μην μετατοπίζει την βαλβίδα αλλά μόνο τον μηχανισμό. Η όλη διαδικασία δε, δεν απαιτεί κάτι παραπάνω από 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ είναι εφικτή μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Το σύστημα είναι διαθέσιμο για μερικά δευτερόλεπτα κάθε φορά, όμως σε μια διαδρομή, το αποτέλεσμά του είναι αθροιστικό.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

O Παλιός... είναι και ωραίος και αλλιώς

Οδηγούμε: Ανανεωμένο Volkswagen Passat

Fiat 500 VS Renault Twingo

Θα έκανες μετατροπή το αμάξι σου σε ηλεκτροκίνητο;

Η κίνηση στους δρόμους

Mega Test: Ποια μοντέλα καίνε 10 cent/χλμ;

Video: Νέα BMW M8 Gran Coupe

GP Ιαπωνίας: Διπλή χαρά για τη Mercedes

Οδηγούμε: Νέο Mitsubishi L200

Ανανεωμένο Οpel Astra VS Hyundai i30

Δοκιμή: Νέα Mercedes B 200

Octavia ή Scala και 2 χιλιάρικα στην τσέπη;

Video: Opel Corsa Vs Peugeot 208

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »