2 φωτογραφίες »

Ο 1.500άρης TSI EVO της Volkswagen

Σε τετρακύλινδρους κινητήρες

28.940 Επισκέψεις στο άρθρο

Η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε απενεργοποίηση κυλίνδρων σε τετρακύλινδρους κινητήρες ήταν η Volkswagen στους 1,4 TSI ACT, με το σύστημα να συνεχίζει να υφίσταται στους νέους 1,5 TSI EVO των 130 και 150 ίππων. Η απενεργοποίηση των κυλίνδρων λαμβάνει χώρα σε εύρος στροφών από 1.350-3.200 σ.α.λ. και σε φορτία μέχρι 75 Nm για την έκδοση των 130 ίππων και 85 Nm για την έκδοση των 150. Οι κύλινδροι που απενεργοποιούνται είναι οι 2 μεσαίοι με αποτέλεσμα η χωρητικότητα του κινητήρα να μειώνεται στα 700 κυβικά.

Ο τρόπος που πραγματοποιείται αυτό είναι ο εξής: Οι εκκεντροφόροι άξονες έχουν μια ειδική γεωμετρία στα σημεία που ελέγχονται οι βαλβίδες των δύο μεσαίων κυλίνδρων. Στα χαμηλά φορτία οι 4 επενεργητές μπαίνουν στα κατάλληλα διαμορφωμένα αυλάκια με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια εγκάρσια μετατόπιση του εκκεντροφόρου, τόση, όση χρειάζεται, ώστε τα έκκεντρα να μην έχουν καμία επαφή με τις βαλβίδες, με αποτέλεσμα η καύση στους κυλίνδρους 2 και 3 να σταματά. Η όλη διαδικασία χρειάζεται μόλις 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να ολοκληρωθεί, ενώ η μείωση της κατανάλωσης μπορεί να φτάσει και το 1 λίτρο/100 χλμ. σε ορισμένα σενάρια (π.χ. 50 χλμ/ώρα με 4η ταχύτητα). 

Πέραν της Volkswagen και η Mercedes, διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα με απενεργοποίηση των κυλίνδρων στη νέα A-Class, τον ολοκαίνουργιο των 1.330 κυβικών. Και εδώ, όπως και στον TSI ACT, απενεργοποιούνται οι 2 μεσαίοι κύλινδροι σε χαμηλομεσαία φορτία και στροφές (από τις 1.250-3800 σ.α.λ.) μέσω εξελιγμένης κίνησης των εκκεντροφόρων. Ωστόσο στην περίπτωση της Mercedes-Benz, η απενεργοποίηση των κυλίνδρων είναι εφικτή μόνο στην περίπτωση που ο κινητήρας συνεργάζεται με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υγρού τύπου της φίρμας.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

ELASTIKA 2024
moto