Ο μοναδικός τρικύλινδρος κινητήρας με απενεργοποίηση κυλίνδρου ανήκει στην Ford.

Σε τρικύλινδρους κινητήρες

28.955 Επισκέψεις στο άρθρο

Αλήθεια, πόσο νόημα έχει να χρησιμοποιηθεί η απενεργοποίηση ενός κυλίνδρου σε έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών; Κατά την Ford έχει, αφού εφάρμοσε την τεχνολογία αυτή στον γνωστό - και πολυβραβευμένο πια- 1.000άρη EcoBoost. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων CO2 κατά περίπου 6%. 

Μηχανολογικά, για να επιτευχθεί αυτή η δυνατότητα, απαιτούνται ασφαλώς κάποιας κλίμακας μετατροπές στον κινητήρα που αφορούν κυρίως τον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων. Στην περίπτωση της Ford, υπάρχει μια πολύ εξελιγμένη τεχνοτροπία στον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων του πρώτου κύλινδρου.

Αυτό που εφαρμόζεται είναι το εξής: Στην τρικύλινδρη λειτουργία όταν το έκκεντρο ακουμπά τον μηχανισμό κίνησης, υπάρχει κατακόρυφη μετατόπιση της βαλβίδας. Στην δικύλινδρη λειτουργία όμως, ένας μικρός άξονας συμπιέζει ένα ελατήριο προς τα αριστερά μέσω υδραυλικής πίεσης, με αποτέλεσμα το έκκεντρο αν και έρχεται σε επαφή με τον μηχανισμό, εντούτοις να μην μετατοπίζει την βαλβίδα αλλά μόνο τον μηχανισμό. Η όλη διαδικασία δε, δεν απαιτεί κάτι παραπάνω από 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ είναι εφικτή μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Το σύστημα είναι διαθέσιμο για μερικά δευτερόλεπτα κάθε φορά, όμως σε μια διαδρομή, το αποτέλεσμά του είναι αθροιστικό.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

AUTOFIT PASXA
vw