Lada Samara: Με συμμετοχή σε Ράλλυ και κινητήρα Wankel

Lada Samara: Με συμμετοχή σε Ράλλυ και κινητήρα Wankel

24.989 Επισκέψεις στο άρθρο

Το VAZ-2108, γνωστό ως Lada Samara και αργότερα Lada Sputnik βρισκόταν στην παραγωγή από το 1984 έως και το 2013. Ήταν το πρώτο μοντέλο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς που κατασκευάστηκε στη Σοβιετική Ένωση, όπως επίσης και το πρώτο μοντέλο που δεν βασιζόταν στο Fiat 124.


Κατασκευάστηκε σε 3θυρα, 4θυρα και 5θυρα αμαξώματα με βενζινοκινητήρες 1,1, 1,3 και 1,5 λίτρων. Η Lada ήλπιζε ότι το Samara θα της επέτρεπε να έχει μεγάλο μερίδιο στις πωλήσεις της κύριας ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, όπου τα παραδοσιακά της μοντέλα θεωρούνταν όλο και πιο ξεπερασμένα.

Στα αξιοσημείωτα του μοντέλου είναι πως λανσαρίστηκε και σε έκδοση με κινητήρα Wankel, ωστόσο λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας, πωλήθηκε σε πολύ λίγες μονάδες και συνήθως αγοραζόταν από την αστυνομία για να χρησιμοποιηθεί ως όχημα καταδίωξης.

Πάντως η σχέση Samara-γκάζια δεν σταματά εδώ, αφού το ρώσικο μοντέλο πήρε μέρος στο Ράλι Σογιούζ του 1985 σε τετρακίνητη έκδοση, ενώ το 1989 είδαμε το ισχυρότερο Lada Ever το S-Proto με 355 ίππους.  
 

Σελίδα 1Lada: Τα 5 σημαντικότερα μοντέλα της και οι «κουφές» ιστορίες τους
Σελίδα 2Lada 1200: Το πρώτο αμάξι του Ραϊκόνεν
Σελίδα 3Lada 2104: Το πιο δημοφιλές Lada
Σελίδα 4Lada 2106: Το premium Lada
Σελίδα 5Lada Samara: Με συμμετοχή σε Ράλλυ και κινητήρα Wankel
Σελίδα 6Lada Niva: Σημαίνει «χωράφι» και όλοι καταλαβαίνουμε γιατί
SPRING CHECK MERCEDES
test center