Θες αυτοκίνητο με άπλετους χώρους αλλά και οικονομικό στην κατανάλωση; Τα plug-in SUV μπορεί να είναι η λύση που ψάχνεις. Δες τα 5 SUV υβριδικής τεχνολογίας με κορυφαία μέση κατανάλωση στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center.
Ενώ βαδίζουμε στον δρόμο του πλήρη εξηλεκτρισμού, αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία καλούνται να γεφυρώσουν την απόσταση ανάμεσα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση. Ειδικά για εκείνους που αναζητούν τα πλεονεκτήματα ενός SUV (ευρυχωρία, off road ικανότητες) μαζί με την αποδοτικότερη (άρα και οικονομικότερη) κατανάλωση, η απάντηση στο πρόβλημα είναι γνωστή: τα plug-in hybrid μοντέλα. Τα αυτοκίνητα, δηλαδή, που «μπαίνουν στην πρίζα» και φορτίζονται για να ξαναγεμίσουν τις μπαταρίες τους. Το συγκεκριμένο είδος οχημάτων προτάσσει τον οικονομικό του χαρακτήρα, μιας και συνδυάζει ή εναλλάσσει θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης και το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε (αστικός ιστός, ταξίδι, επαρχιακές διαδρομές).
Παρόμοια αλλά και διαφορετική συγχρόνως τεχνολογία αξιοποιεί ένα υβριδικό και όχι plug-in μοντέλο, που συμπεριλαμβάνουμε εδώ εξαιτίας της χαμηλής του κατανάλωσης στις μετρήσεις μας. Ο λόγος για το Toyota C-HR, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό SUV, το οποίο έχει δύο κινητήρες (βενζίνης και ηλεκτρικό) και αποτελεί μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση. Η διαφορά του έγκειται στο ότι η ανάκτηση ενέργειας γίνεται με το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού, χωρίς επομένως να υπάρχει ανάγκη φόρτισης από πρίζα.
Αρκετά με τα εισαγωγικά. Πάμε να δούμε αναλυτικά τα 5 SUV με κορυφαία μέση κατανάλωση στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center. Μεγάλα στο μάτι, αλλά... μικρά στην κατανάλωση στις σελίδες που ακολουθούν.
5. DS 7 Crossback E-Tense Η λίστα μας ξεκινά με ένα μοντέλο που έχει ηγετικό ρόλο στην κατηγορία των premium. Το DS 7 Crossback συνδυάζει το στυλάτο design, την απαράμιλλη ποιότητα και τις υψηλές τεχνολογίες, πιστοποιώντας στην πράξη την προέλευσή του. Καθετί λιγότερο θα μας ξάφνιαζε, άλλωστε, διότι έχουμε να κάνουμε με την DS, την πολυτελή φίρμα του ομίλου PSA (νυν Stellantis).
Όσον αφορά τις προηγμένες τεχνολογίες, ειδικά στην plug-in hybrid έκδοση «E-Tense» η DS πέτυχε πλήρως τον στόχο της. Ένας κινητήρας βενζίνης, δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) και μια μπαταρία τοποθετούνται κάτω από το υπέρκομψο αμάξωμα του DS 7 Crossback και προσφέρουν επιδόσεις, οικονομία και τετρακίνηση. Στις μετρήσεις που πραγματοποιήσαμε, το γαλλικό SUV καταναλώνει 6,6 λτ./ 100 χλμ., τιμή εξαιρετική αν υπολογίσουμε την μάζα του και τις ταχύτητες που μπορεί να «πιάσει». Σε επίπεδο αυτονομίας, μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά περίπου 50 χιλιόμετρα, καλύπτωντας αποκλειστικά ηλεκτρικά την μετακίνησή μας προς και από την δουλειά.
4. Peugeot 3008 Hybrid 4 Το λιοντάρι της Peugeot «πριζώνεται», αποκτά plug-in υβριδική τεχνολογία, αλλά διατηρεί τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα που το ξεχωρίζουν στην κατηγορία των C-SUV. Η εμφάνισή του στην συγκεκριμένη έκδοση είναι σε κυρίαρχο πλάνο, καθώς «παντρεύει» σπορ στοιχεία GT-Line σχεδίασης και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες. Σε υψηλά επίπεδα κινείται και η ποιότητα του εσωτερικού, με premium σε εικόνα και ποιότητα χαρακτήρα καμπίνας.
Θα μπορούσε να πει κανείς, όμως, ότι το high-tech προφίλ και η plug-in υβριδική τεχνολογία ξεχωρίζουν περισσότερο στο Peugeot 3008 στην έκδοση Hybrid 4. Ο κλασικός PureTech βενζινοκινητήρας «συναντά» δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα και μία μπαταρία 13,2 kWh για ηλεκτρική αυτονομία 59 χιλιομέτρων. Παρά το αυξημένο βάρος του, μάλιστα, τόσο οι επιδόσεις αλλά κυρίως η αίσθηση τραβήγματος εντυπωσιάζουν. Με την χρήση και των δύο μονάδων ισχύος η μεικτή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες ανέρχεται στα 6,0 λτ./100 χλμ., με μετακινήσεις εντός πόλεων να γίνονται ηλεκτρικά, ενώ στα ταξίδια και τις μεγαλύτερες αποστάσεις αναλαμβάνει δράση ο 1.600άρης PureTech.
3. Jeep Compass 4xe Το «πράσινο» Jeep Compass 4xe δύσκολα θα το αναγνωρίσει κανείς από την εξωτερική του σχεδίαση. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς παραμένει ένα μοντέλο που κερδίζει πόντους για το συνολικό του «ύφος» και το σωστό SUV χαρακτήρα. Ειδικά οι off-road ικανότητές του παραμένουν σημείο αναφοράς, χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τις αξιόλογες γωνίες αναρρίχησης και φυσικά την τετρακίνηση.
Εκείνο σίγουρα που θα παρατηρήσει κανείς είναι το πόσο... λιγότερο θα βάζει το χέρι στην τσέπη. Στην περίπτωση του Jeep Compass PHEV η οικονομία καυσίμου είναι εμφανής χάρη στην τεχνολογία που ενσωματώνει. Ένας υπερσύγχρονος turbo βενζινοκινητήρας και 2 ηλεκτροκινητήρες (ο μπροστά συνδέεται με το θερμικό μοτέρ ως γεννήτρια) παρέχουν συνδυαστικά 190 ίππους και εναλλάσσονται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ η μπαταρία λιθίου 400 Volt χωρητικότητας 11,4 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, αποθηκεύει ενέργεια ικανή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 38-40 χιλιομέτρων.
2. Toyota C-HR 2,0 Hybrid Στην δεύτερη θέση των SUV με οικονομική κατανάλωση βρίσκεται ένα μοντέλο που δεν μπαίνει στην πρίζα, το Toyota C-HR Hybrid. Το αγαπημένο SUV ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, και την 6ετή εγγύηση (μέχρι 11 χρόνια για την μπαταρία του μοντέλου), ενώ οι αισθητικές σπορ πινελιές και οι αλλαγές σε ανάρτηση και στήσιμο, η κουπέ σχεδίαση και η ποιότητα σε φινίρισμα καμπίνας δεν περνούν απαρατήρητες.
Στην συγκεκριμένη αυτοφορτιζόμενη έκδοση, το Toyota C-HR ικανοποιεί ακόμη πιο αποτελεσματικά το σήμα κατατεθέν του, το οδηγικό προφίλ. «Παντρεύοντας» την οικονομία του υβριδικού συστήματος με τις επιδόσεις ενός δίλιτρου κινητήρα συνιστά μία εναλλακτική πρόταση που δεν συναντά κανείς στην αγορά. Σε χαμηλά φορτία το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί το αμάξωμα, ενώ όταν χρειαστεί επιπλέον δύναμη ενεργοποιείται και ο θερμικός κινητήρας. Σε μικρές αποστάσεις, δηλαδή, κινείται αμιγώς ηλεκτρικά (επαναφορτίζει τις μπαταρίες του μέσω της επιβράδυνσης και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του βενζινοκινητήρα), ενώ η κατανάλωσή του περιορίζεται μόλις στα 5,4 λτ./100 χλμ..
Ford Kuga PHEV Κορυφαίο (και με διαφορά) plug-in υβριδικό SUV στην μέση κατανάλωση στο Test Center του AutoΤρίτη είναι το Ford Kuga. Το μεγάλο crossover της Ford έχει καθιερωθεί στην κατηγορία του για την σπορτίφ εμφάνιση και τον fun-to-drive χαρακτήρα για εκείνους που αναζητούν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Αν συμπληρώσουμε την εντυπωσιακή ευρυχωρία και πρακτικότητά του, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου, διαπιστώνουμε γιατί αποτελεί ένα άκρως ελκυστικό πακέτο.
Μάλιστα, με την ενσωμάτωση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας το Ford Kuga απέκτησε δύο πρόσθετα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Πρώτα από όλα, προσφέρει ασύγκριτα οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Η μαγική τιμή 3,9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα προκύπτει με την αρμονική συνεργασία ενός 4κύλινδρου ατμοσφαιρικού 2,5 λίτρων κινητήρα κύκλου ¶τκινσον με έναν ηλεκτροκινητήρα, με ιδανική συνεργασία βάσει των απαιτήσεων κίνησης. Εξίσου εντυπωσιακή και top στην λίστα μας είναι η αυτονομία του PHEV Ford Kuga. Πιο συγκεκριμένα, φτάσαμε με πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία μέχρι και 70 χιλιόμετρα, δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα).
Το ότι τα plugin κοστίζουν 10-12.000 παραπάνω από τα αντίστοιχα βενζίνης/ντίζελ αποκρύπτεται εντεχνως...επίσης το κόστος μεταξύ βενζίνης/ντίζελ δινει αέρα 1 λτ κατανάλωση στα ντίζελ. Τα 6 λτ βενζίνη κοστίζουν όσο τα 7 ντίζελ...
....Δεν ειναι και τοσο οικονομικα. Καινει οσο τα diesel, και ισως και παραπανω. Απο την αλλη, η τιμη αγορας τους ειναι πολυ μεγαλυτερη, ιδιαιτερα στα plug in. Αρα, ποιο το οφελος?
Άσε που 6 λίτρα στα 100 χλμ σημαίνει 6*1,6=9,6 ευρώ κάτι που με diesel με τιμή diesel στο 1.33 τα 9,6 τα βγάζεις όταν έχεις κατανάλωση 7 λίτρα στα 100 χλμ. 7 λίτρα στα 100 χλμ για diesel είναι μεγάλη καταναλωση
Εντωμεταξύ, οι βενζινάδες τρίβουν τα χέρια τους με όσους αγοράζουν υβριδικά κι ανακαλύπτουν πως η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι πολλαπλάσια της υποσχόμενης εταιρικής, χαχαχαχα
Sorry autotriti αλλά εχθρός των πρατηρίων και αυτών που αποτρέπουν με διάφορους τρόπους να αγοράσουν ντίζελ είναι η σωστή οδήγηση με ντίζελ, B max Ford 1.5 σταθερά 4.1 lt στο οικονομόμετρο του!!!
Όταν θα κινηθεί το plugin στην εθνική με 135 θα κουβαλά μια βαριά συστοιχία μπαταριών που θα του ανεβάζει την κατανάλωση χωρίς κάποιο όφελος. Αν πάλι ψάχνεις να κινείσαι με ένα αμάξι c suv εντός πόλης για να κάνεις οικονομία μάλλον λάθος αμάξι επέλεξες....
Το ότι τα plugin κοστίζουν 10-12.000 παραπάνω από τα αντίστοιχα βενζίνης/ντίζελ αποκρύπτεται εντεχνως...επίσης το κόστος μεταξύ βενζίνης/ντίζελ δινει αέρα 1 λτ κατανάλωση στα ντίζελ. Τα 6 λτ βενζίνη κοστίζουν όσο τα 7 ντίζελ...
Τα SUV είναι για ταξίδια. Σε ταξίδι με 140-160km/h και απόσταση πάνω από 300 χιλιόμετρα πόσο καίνε τα υβριδικά και πόσο τα πετρελαιοκίνητα ;
....Δεν ειναι και τοσο οικονομικα. Καινει οσο τα diesel, και ισως και παραπανω. Απο την αλλη, η τιμη αγορας τους ειναι πολυ μεγαλυτερη, ιδιαιτερα στα plug in. Αρα, ποιο το οφελος?
Άσε που 6 λίτρα στα 100 χλμ σημαίνει 6*1,6=9,6 ευρώ κάτι που με diesel με τιμή diesel στο 1.33 τα 9,6 τα βγάζεις όταν έχεις κατανάλωση 7 λίτρα στα 100 χλμ. 7 λίτρα στα 100 χλμ για diesel είναι μεγάλη καταναλωση
Εντωμεταξύ, οι βενζινάδες τρίβουν τα χέρια τους με όσους αγοράζουν υβριδικά κι ανακαλύπτουν πως η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι πολλαπλάσια της υποσχόμενης εταιρικής, χαχαχαχα
Συγνωμη βενζιναδες, και συγνώμη τραπεζες γιατί με τα διπλά που δίνεις για αγορά αδειαζουν οι λογαριασμοί.
Sorry autotriti αλλά εχθρός των πρατηρίων και αυτών που αποτρέπουν με διάφορους τρόπους να αγοράσουν ντίζελ είναι η σωστή οδήγηση με ντίζελ, B max Ford 1.5 σταθερά 4.1 lt στο οικονομόμετρο του!!!
Όταν θα κινηθεί το plugin στην εθνική με 135 θα κουβαλά μια βαριά συστοιχία μπαταριών που θα του ανεβάζει την κατανάλωση χωρίς κάποιο όφελος. Αν πάλι ψάχνεις να κινείσαι με ένα αμάξι c suv εντός πόλης για να κάνεις οικονομία μάλλον λάθος αμάξι επέλεξες....