Λειτουργώντας με παρόμοιες αρχές με την έκδοση παραγωγής του Puma EcoBoost Hybrid στο οποίο και βασίζεται, το νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford.
Πως λειτουργεί τo υβριδικό σύστημα του Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Το νέο Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 είναι έτοιμο να ηλεκτρίσει το WRC χάρη στο σοφιστικέ σύστημα, που λειτουργεί με τις αρχές του υβριδικού Puma παραγωγής.
Το Puma έγινε το πρώτο «ηλεκτρικό» αγωνιστικό της Ford!
Λειτουργώντας με παρόμοιες αρχές με την έκδοση παραγωγής του Puma EcoBoost Hybrid στο οποίο και βασίζεται, το νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford. Προσαρμοσμένο στη νέα εποχή του WRC και τους νέους κανονισμούς, το M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης επόμενης γενιάς που ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την οδήγηση και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh. Στη συνέχεια, η ενέργεια χρησιμοποιείται ως «συμπλήρωμα» στις επιδόσεις που προσφέρει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας EcoBoost των 1,6 λίτρων με επαναλαμβανόμενες «ενέσεις ισχύος» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο ίδιος EcoBoost που χρησιμοποιούσε το Fiesta WRC, ενώ το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλέον 5 σχέσεων, με πιο απλοποιημένη τεχνολογία για χαμηλότερο κόστος. Το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, εξακολουθεί να είναι τετρακίνητο χωρίς ωστόσο να διαθέτει κεντρικό διαφορικό.
Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος μπορεί να φτάνει έως και τους 530 ίππους – κάτι που καθιστά το νέο Ford Puma Hybrid Rally1 απίθανα γρήγορο και εξαιρετικά συναρπαστικό στην οδήγηση.
Το αυτοκίνητο μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης της κίνησης για να κινηθεί σε πόλεις, στο service park και σε επιλεγμένα τμήματα μεταξύ των ειδικών διαδρομών του αγώνα, χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια ήτοι με μηδενική κατανάλωση και μηδέν εκπομπές ρύπων. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας μια εξωτερική πηγή στα ειδικά σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, με μια επαναφόρτιση να διαρκεί περίπου 25 λεπτά. Με βάρος μόλις 95 κιλά, το υβριδικό σύστημα ψύχεται με υγρό και αέρα και βρίσκεται μέσα σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό περίβλημα για να αντέχει τόσο στην πρόσκρουση όσο και στις δυνάμεις g που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος.
Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος μπορεί να φτάνει έως και τους 530 ίππους – κάτι που καθιστά το νέο Ford Puma Hybrid Rally1 απίθανα γρήγορο και εξαιρετικά συναρπαστικό στην οδήγηση.
Μία από τις πιο συναρπαστικές πτυχές του WRC τα τελευταία χρόνια ήταν η σύνδεση ανάμεσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και τα αντίστοιχα παραγωγής. Στην περίπτωση του M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 η σύνδεση με το Ford Puma Ecoboost Hybrid είναι πιο εμφανής από ποτέ.
Μία από τις πιο συναρπαστικές πτυχές του WRC τα τελευταία χρόνια ήταν η σύνδεση ανάμεσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και τα αντίστοιχα παραγωγής. Στην περίπτωση του M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 η σύνδεση με το Ford Puma Ecoboost Hybrid είναι πιο εμφανής από ποτέ.
Ecoboost για φίλημα: Ο 3κύλινδρος 1,0 Ecoboost, που έχει κατακτήσει πολλάκις το βραβείο «International Engine of the Year».
Το Puma παραγωγής που θα βρει κανείς στις Εκθέσεις της Ford χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης 1.0 EcoBoost με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt. Μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα ανακτά ενέργεια για να φορτίσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt, και λειτουργεί επίσης ως κινητήρας παρέχοντας υποβοήθηση ροπής που μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμου ή στη βελτίωση της απόδοσης, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης. Καρδιά του συστήματος είναι βέβαια ο 3κύλινδρος 1,0 Ecoboost, που έχει κατακτήσει πολλάκις το βραβείο «International Engine of the Year».
Πανάλαφρος και απόλυτα συμπαγής σε διαστάσεις -όσο μια κόλλα χαρτιού Α4- ο 1,0 Ecoboost αποτελεί πλέον πρότυπο για τους downsized κινητήρες με προηγμένη υπερσυμπίεση EcoBoost (το τούρμπο γυρίζει στις 248.000 σ.α.λ., ταχύτητα περιστροφής διπλάσια από αυτή ενός τούρμπο της F1 με τα πτερύγια να φτάνουν 1,5 φορά την ταχύτητα του ήχου), άμεσο ψεκασμό καυσίμου, διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, εξελιγμένο σύστημα ψύξης και λίπανσης, αθόρυβη και αντικραδασμική λειτουργία και πλέον σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου σε συνθήκες χαμηλών φορτίων για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία.
Τι καλύτερος τρόπος για να κάνει αγωνιστική πρεμιέρα το νέο αγωνιστικό Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, από τον θρίαμβό του στις απαιτητικές και παγωμένες ειδικές διαδρομές του θρυλικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο. O εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sébastien Loeb, στην επάνοδό του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, βρέθηκε στην πρώτη θέση του βάθρου.
Το νέο M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Ford στον εξηλεκτρισμό, αλλά και την απόφαση της εταιρείας να προσφέρει στην Ευρώπη μια γκάμα επιβατικών οχημάτων με δυνατότητα κίνησης με μηδενικές εκπομπές - πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά - έως τα μέσα του 2026, ενώ από το 2030 η μάρκα θα προσφέρει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Και τι καλύτερος τρόπος για να κάνει αγωνιστική πρεμιέρα το νέο αγωνιστικό Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, από τον θρίαμβό του στις απαιτητικές και παγωμένες ειδικές διαδρομές του θρυλικού Ράλλυ Μόντε Κάρλο. O εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, 47χρονος πλέον Sébastien Loeb, στην επάνοδό του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, επέδειξε για μια ακόμα φορά τις οδηγικές του ικανότητες και αξιοποιώντας ιδανικά την ταχύτητα και αξιοπιστία του νέου M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 ανεδείχθη νικητής του αγώνα στην πρεμιέρα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έχοντας παραπλεύρως στο δεξί μπάκετ του νέου «όπλου» της Μ-Sport Ford WRT την Isabelle Galmiche.
Παράλληλα οι Craig Breen-Paul Nagle τερμάτισαν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης χαρίζοντας στο Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 ακόμα μια θέση στο βάθρο, ενώ οι Gus Greensmith-Jonas Anderson στην 5η θέση της γενικής! Η M-Sport Ford WRT με το Μ -Sport Ford Puma Hybrid Rally1 έκανε φοβερή δουλειά κάτι που αναγνώρισαν οι άλλες δύο εργοστασιακές ομάδες της Toyota και της Hyundai.