Θολό το τοπίο για την οδήγηση μοτοσυκλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου

4.219 Επισκέψεις στο άρθρο (6/5/2021)

Το σχέδιο νόμου που επιτρέπει την οδήγηση μοτοσυκλέτας έως 125 κυβικών μπορεί να έχει υπερψηφιστεί, ωστόσο οι Διευθύνσεις Μεταφορών δηλώνουν ακόμα άγνοια για το θέμα, αφού δεν έχουν ενημερωθεί επίσημα.

Στις αρχές του περασμένου Μαρτίου σας ενημερώσαμε πως κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου που επιτρέπει την οδήγηση μοτοσυκλέτας έως 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου ενώ λίγες μέρες αργότερα, υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ, έως 50 κυβικά εκατοστά) και την άδεια οδήγησης ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά).

Το τοπίο ωστόσο παραμένει αρκετά θολό καθώς οι κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών, όπως μας έχουν πληροφορήσει και οι αναγνώστες μας, δηλώνουν άγνοια για το θέμα, αφού, όπως λένε, δεν έχουν λάβει κάποια συγκεκριμένη εγκύκλιο από το αρμόδιο υπουργείο που να αναφέρεται στο σχέδιο νόμου, ώστε να ξεκινήσει έπειτα η διαδικασία εκδόσεων των νέων αδειών.

Θυμίζουμε πως βάσει του νέου νόμου επιτρέπεται:

  • Η οδήγηση μοτοποδηλάτων: (κατηγορία ΑΜ) από οδηγούς που κατέχουν την άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από έξι έτη και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
  • Η οδήγηση ελαφρού δικύκλου: (κατηγορία Α1), μόνο εντός της Ελλάδας από οδηγούς που κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) πάνω από 6 έτη, έχουν συμπληρώσει την ηλικία 27 ετών και έχουν ολοκληρώσει 5 ώρες σχετικής εκπαίδευσης (μαθήματα οδήγησης μοτοσυκλέτας).
Το νέο πλαίσιο ισοδυναμιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ευρύτερου κλάδου δικύκλων στη χώρα μας, και εναρμονίζεται με ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει εδώ και 15 χρόνια. Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με διαπιστωμένα οφέλη τόσο στην αστική μετακίνηση όσο και την οδική ασφάλεια.
 
 

test center
test center