" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο να τοποθετούν στα μοντέλα τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ώστε να συνδυάζουν τη μικρή χωρητικότητα με την απόδοση και την οικονομία σε καύσιμο, άρα και τη χαμηλή εκπομπή CO2.

Το κέλυφος της τουρμπίνας στο εξωτερικό μέρος της είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο, ενώ οι δύο φτερωτές είναι κατασκευασμένες από κεραμικό υλικό ή ατσάλι.

Το κέλυφος της τουρμπίνας στο εξωτερικό μέρος της είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο, ενώ οι δύο φτερωτές είναι κατασκευασμένες από κεραμικό υλικό ή ατσάλι.

Τι είναι το turbo;

Διαβάστηκε από 18068 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/2/2015

Oι υπερσυμπιεστές καυσαερίων χρησιμοποιούνται, προκειμένου να αυξηθεί η ιπποδύναμη ενός κινητήρα. Είναι απλοί στην λειτουργία τους και προσφέρουν πολλά, απλά απαιτώντας την στοιχειώδη προσοχή και συντήρηση.

 
Πώς λειτουργεί;
To turbo ή ελληνιστί υπερσυμπιεστής καυσαερίων, λειτουργεί μέσω των καυσαερίων τα οποία από την εξαγωγή οδηγούνται στην φτερωτή της τουρμπίνας, προκαλώντας την περιστροφή της. Μέσω αυτής της περιστροφής, συμπιέζουν μεγάλες ποσότητες αέρα, οι οποίες εισέρχονται στο εσωτερικό των κυλίνδρων. Έτσι τα μπεκ ψεκάζουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερης δύναμης, που δημιουργείται από την έκρηξη της αναλογίας αέρα - καυσίμου σε κάθε κύλινδρο.

Η τουρμπίνα είναι τοποθετημένη στην εξαγωγή. Το κέλυφος της τουρμπίνας στο εξωτερικό μέρος της είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο, ενώ οι δύο φτερωτές είναι κατασκευασμένες από κεραμικό υλικό ή ατσάλι, οι οποίες συνδέονται με κεντρικό άξονα. Η πρώτη φτερωτή δέχεται τα καυσαέρια του κινητήρα, με αποτέλεσμα να αποκτά κίνηση με πάνω από 150.000 σ.α.λ., την οποία μεταφέρει στη δεύτερη. Η περιστροφή της δεύτερης φτερωτής συμπιέζει μεγάλες ποσότητες αέρα, τις οποίες μεταφέρει στην εισαγωγή. Η μεταφορά του αέρα στην εισαγωγή γίνεται μέσω σωληνώσεων, ενώ στη διαδρομή του αέρα από την τουρμπίνα στην εισαγωγή παρεμβάλλεται ο εναλλάκτης αέρα (intercooler), ο οποίος χρησιμεύει για να ψύχει επιπλέον τις ποσότητες αέρα.

Τι να προσέχετε
Το κέλυφος του turbo είναι αρκετά ευαίσθητο. 
Επειδή συστέλλεται και διαστέλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία, πρέπει: 
1. Όταν οδηγούμε για αρκετή ώρα και θέλουμε να σταθμεύσουμε, καλό είναι να αφήνουμε τον κινητήρα να δουλεύει για λίγο στο ρελαντί, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων. 
Σε αντίθετη περίπτωση, η υψηλή θερμοκρασία θα προκαλέσει πυράκτωση και εναπόθεση των υπολειμμάτων καύσης στα εξαρτήματα του turbo. 
2. Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγουμε να πιέζουμε τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αφού απαιτείται ένα χρονικό διάστημα μέχρι το turbo να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του και να λιπαίνεται σωστά. 
Διαφορετικά, μπορεί ακόμα και να ραγήσει το κέλυφος του υπερσυμπιεστή.

 

Nέο μοτέρ & δύο πακέτα για το VW T-Roc

Πρώτες τιμές για το νέο Nissan Juke

Και Μάλτα και Μαγιόρκα στην Ελλάδα!

Δοκιμή: Νέο Mitsubishi Outlander PHEV

Η κίνηση στους δρόμους

Αποκλειστικό: Νέα Audi Q4 Sportback & Audi Q6

Μια στραβοτιμονιά και το «άτι» πάει για σκραπ

Νίκη Vettel 392 μέρες μετά, 1-2 η Ferrari!

Καλείς την τροχαία: Καρφί ή σκεπτόμενος πολίτης;

Έρευνα AutoΤρίτη: Το κόστος service των best-seller μικρομεσαίων

Φάκελος Yaris: Ποιο είναι το best του best;

Δοκιμή: Ford Focus Vignale

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes GLA

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

CITROEN: Back to school με προνομιακές τιμές & 36 άτοκες δόσεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

OPEL: Astra diesel με καλό εξοπλισμό από 17.590€

περισσότερα »