ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μοτοσυκλέτα Ducati με μπαταρία στερεού τύπου

 Σχολιάστε 
20.467 Επισκέψεις στο άρθρο (8/9/2025)
Μοτοσυκλέτα Ducati με μπαταρία στερεού τύπου

  • Η πρώτη Ducati με solid-state μπαταρία παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο.
  • Στρατηγική συνεργασία των QuantumScape και PowerCo.
  • Υπόσχεται φόρτιση από 10% σε 80% σε -μόλις- 12 λεπτά.
  • Frank Blome (CEO της PowerCo): Η ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη μεταμόρφωση.

Η πρώτη Ducati με solid-state μπαταρία παρουσιάστηκε στο IAA Mobility

Στη φετινή έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, οι QuantumScape και PowerCo παρουσίασαν για πρώτη φορά ζωντανά μια μοτοσυκλέτα Ducati που κινείται αποκλειστικά με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Το μοντέλο που ανέβηκε στη σκηνή ήταν μια τροποποιημένη Ducati V21L, εξοπλισμένη με τη νέα μπαταρία QSE-5 της QuantumScape. Για την ιστορία, πρόκειται για την πρώτη φορά που οι περίφημες «solid-state» μπαταρίες πέρασαν από το στάδιο των εργαστηριακών δοκιμών και τοποθετήθηκαν σε ένα λειτουργικό δίκυκλο που παρουσιάστηκε στο κοινό. Η στιγμή είναι ιστορική, καθώς το πέπλο αφαιρέθηκε από τη μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του Ομίλου Volkswagen, αποκαλύπτοντας το πρώτο δείγμα μιας τεχνολογίας που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την ηλεκτροκίνηση. Η Ducati, ως μέλος του VW Group, επιλέχθηκε ως ο ιδανικός εταίρος-επίδειξης για να δείξει στο κοινό τι μπορεί να φέρει το αύριο στον κόσμο των δίτροχων υψηλών επιδόσεων.

QuantumScape και PowerCo στρατηγική συνεργασία για παραγωγή

Η QuantumScape, με έδρα τη Silicon Valley, θεωρείται εδώ και χρόνια η παγκόσμια πρωτοπόρος στην ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης. Η βασική της καινοτομία είναι οι ανόδου-ελεύθερες κυψέλες λιθίου-μετάλλου, οι οποίες υπόσχονται μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και πολύ ταχύτερους χρόνους φόρτισης σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η PowerCo, θυγατρική του Ομίλου Volkswagen, αποτελεί τον ιδανικό κατασκευαστικό βραχίονα για να φέρει αυτή την τεχνολογία στη μαζική παραγωγή. Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται εδώ και χρόνια, με τον Όμιλο VW να επενδύει συστηματικά στην QuantumScape. Μόλις πέρυσι υπογράφηκε συμφωνία που έδωσε στην PowerCo μη αποκλειστική άδεια παραγωγής της τεχνολογίας, ενώ μέσα στο 2025 ανακοινώθηκε νέα επένδυση ύψους 131 εκατομμυρίων δολαρίων. Στόχος είναι η προτεραιότητα στην παραγωγή των στοιχείων QSE-5 από την πιλοτική γραμμή του Σαν Χοσέ, ώστε να επιταχυνθεί η ανάπτυξη. Η συνεργασία αυτή αποδεικνύει τη στρατηγική σημασία που δίνει ο Όμιλος Volkswagen στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Το γεγονός ότι η Ducati επελέγη ως ο πρώτος επίσημος εταίρος παρουσίασης δείχνει πως η τεχνολογία δεν προορίζεται μόνο για αυτοκίνητα, αλλά και για δίτροχα που ζητούν επιδόσεις, αίσθηση και ταχύτητα.

Η νέα τεχνολογία φορτίζει από 10% - 80% σε 12 λεπτά

Το σημαντικότερο στοιχείο που κάνει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης τόσο ελκυστικές είναι η ενεργειακή τους πυκνότητα. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς αύξηση βάρους, κάτι που είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τις μοτοσυκλέτες όπου κάθε κιλό παίζει ρόλο στην οδηγική εμπειρία. Στην περίπτωση της Ducati V21L που παρουσιάστηκε στο Μόναχο, τα κελιά QSE-5 κατασκευάστηκαν με την αποκλειστική μέθοδο Cobra της QuantumScape και για πρώτη φορά πέρασαν από το εργαστήριο στον δρόμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 12 λεπτά, χρόνος που πλησιάζει εντυπωσιακά τις συνθήκες ανεφοδιασμού μιας βενζινοκίνητης μοτοσυκλέτας. Ο CEO της QuantumScape, Dr. Siva Sivaram, σχολίασε χαρακτηριστικά: «Σήμερα περάσαμε από τη δυνατότητα στην πραγματικότητα. Η συνεργασία μας με την PowerCo και τη Ducati μάς δίνει τη δυνατότητα να κλιμακώσουμε αυτή την τεχνολογία σε επίπεδα γιγαβατώρων». Από την πλευρά της, η Ducati παρέχει το τέλειο πεδίο για να αποδείξει η QuantumScape ότι η τεχνολογία της μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις των premium δίτροχων.

Frank Blome: Η ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη μεταμόρφωση

Η παρουσίαση στο Μόναχο δεν ήταν απλώς μια τεχνική επίδειξη, αλλά ένα μήνυμα για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης. Ο CEO της PowerCo, Frank Blome, τόνισε ότι «η ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη μεταμόρφωση που έχει γνωρίσει η αυτοκινητοβιομηχανία και οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα επαναπροσδιορίσουν τι είναι εφικτό για οχήματα υψηλών επιδόσεων». Για τη Ducati, η εμπλοκή σε αυτή την ιστορική στιγμή δείχνει τη δέσμευσή της να συνεχίσει να είναι στην κορυφή της τεχνολογικής εξέλιξης, ακόμα και στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η V21L, αν και προς το παρόν ένα πρωτότυπο επίδειξης, λειτουργεί ως προπομπός για μια νέα γενιά ηλεκτρικών superbikes που θα προσφέρουν την ίδια αδρεναλίνη με τα θερμικά τους αδέλφια, αλλά με μηδενικές εκπομπές και χρόνους φόρτισης που θυμίζουν… πρατήριο καυσίμων. Το αν αυτή η τεχνολογία θα φτάσει σύντομα στην εμπορική παραγωγή παραμένει ανοιχτό, όμως το βήμα που έγινε στο Μόναχο θεωρείται ιστορικό. Για πρώτη φορά, η υπόσχεση των solid-state μπαταριών πέρασε από το χαρτί και τα εργαστήρια στη σέλα μιας Ducati, μπροστά σε κοινό. Και αυτό από μόνο του αρκεί για να μιλήσουμε για μια στιγμή-ορόσημο στην ιστορία της ηλεκτροκίνησης.

Σελίδα 1Live από Μόναχο: Όλες οι παρουσιάσεις νέων μοντέλων!
Σελίδα 2Renault Clio: Νέα έκτη γενιά για το γαλλικό μικρό
Σελίδα 3Ηλεκτρική Mercedes GLC - Αποκλειστική συνοδήγηση στη Στουτγκάρδη
Σελίδα 4Skoda Epiq: Το πιο φθηνό ηλεκτρικό SUV με τιμή... σαν βενζίνης
Σελίδα 5Leapmotor Β05: Νέο οικογενειακό hatchback για την Ευρώπη
Σελίδα 6BMW iX3: Νέα εποχή για τα SUV των Βαυαρών
Σελίδα 7Porsche 911 Turbo S: Υβριδική για πρώτη φορά με 711 άλογα
Σελίδα 8Audi Concept C: Το νέο πρωτότυπο της Audi που θα μπει στην παραγωγή
Σελίδα 9CUPRA Raval σε έκδοση VZ με 226 ίππους
Σελίδα 10XPeng P7: Sport sedan με 820 χλμ. αυτονομία
Σελίδα 11Leapmotor B10: Το νέο C-SUV που έρχεται στην Ελλάδα
Σελίδα 12Hyundai Concept Three: Το νέο Ioniq 3 που έρχεται το 2026
Σελίδα 13VW ID.Polo και ID.Polo GTI
Σελίδα 14Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo
Σελίδα 15Changan Deepal S05: Κινέζικο ηλεκτρικό SUV με ιταλικό ντιζάιν
Σελίδα 16BYD Seal 6 DM-i: «Πάτησε» Ευρώπη με ισχύ έως 213 ίππους
Σελίδα 17Kia EV2 Concept: Πρόγευση από το νέο μικρό SUV της μάρκας
Σελίδα 18CUPRA Tindaya: Με μάσκα «καρχαρία» & 23άρα ζάντα
Σελίδα 19Skoda: Το μέλλον της Octavia αποκαλύπτεται με το Estate Vision O Concept
Σελίδα 20Polestar 5 με 884 άλογα και 670 χιλιόμετρα αυτονομία
Σελίδα 21GAC Aion UT - Ηλεκτρικό hatchback με τιμή κάτω από 30 χιλιάρικα
Σελίδα 22VW ID Cross Concept: Το ηλεκτρικό Volkswagen T-Cross
Σελίδα 23Μοτοσυκλέτα Ducati με μπαταρία στερεού τύπου