Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πάρκαρες κάτω από δέντρο; Το κόλπο για να μη γεμίσει υγρασία η καμπίνα

1.023 Επισκέψεις στο άρθρο
Πάρκαρες κάτω από δέντρο; Το κόλπο για να μη γεμίσει υγρασία η καμπίνα
3 Φωτογραφίες »

Η αποστράγγιση στην βάση του παρμπρίζ «φράζει» από φύλλα και χώμα, το νερό λιμνάζει και φτάνει σε απαγορευμένα σημεία.
Το πρόβλημα γίνεται αισθητό με θόλωμα στο παρμπρίζ, ελαφριά μυρωδιά υγρασίας και θόρυβο από το σύστημα κλιματισμού.
Ο καθαρισμός της αποστράγγισης δεν απαιτεί ειδικά εργαλεία και συχνά συνοδεύεται από αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας.
Λύση στο πρόβλημα η αποφυγή παρκαρίσματος κάτω από δέντρα και ο περιοδικός έλεγχος στη βάση του παρμπρίζ.

autotriti team

Η αποστράγγιση στην βάση του παρμπρίζ «φράζει» από φύλλα και χώμα, το νερό λιμνάζει και φτάνει σε απαγορευμένα σημεία

Η υγρασία στην καμπίνα του αυτοκινήτου είναι από τα πιο ενοχλητικά —και συχνά παρεξηγημένα— ζητήματα για τους οδηγούς. Πολλοί τη συνδέουν αποκλειστικά με κάποια διαρροή και τη βροχή. Ωστόσο, πίσω από το επίμονο θόλωμα του παρμπρίζ τα πρωινά, τη χαρακτηριστική μυρωδιά μούχλας ή τον παράξενο ήχο από το μοτέρ του ανεμιστήρα, κρύβεται συνήθως κάτι πιο συγκεκριμένο: μια φραγμένη αποστράγγιση στη βάση του παρμπρίζ, η γνωστή «λεκάνη» παρπρίζ/υαλοκαθαριστήρων. Και δυστυχώς, είναι από τα πρώτα σημεία που υποφέρουν όταν το αυτοκίνητο μένει συχνά κάτω από δέντρα.

Η περιοχή αυτή, στο κάτω μέρος του παρμπρίζ, φιλοξενεί την εισαγωγή αέρα για το σύστημα κλιματισμού και τους μηχανισμούς των υαλοκαθαριστήρων. Εκεί βρίσκονται και τα κανάλια αποστράγγισης που οδηγούν το νερό εκτός του αμαξώματος. Αν αυτά τα κανάλια «φράξουν», το νερό δεν έχει τρόπο να φύγει, με αποτέλεσμα να λιμνάζει και σταδιακά να φτάνει σε σημεία που δεν θα έπρεπε.

Το συνηθέστερο αίτιο είναι η συσσώρευση φύλλων, βελόνων από πεύκα, ρητίνης, χώματος και μικρών καρπών που πέφτουν από τα δέντρα. Αρκεί να μείνει το αυτοκίνητο παρκαρισμένο ακόμα και για λίγες μέρες κάτω από πυκνή βλάστηση για να αρχίσει η διαδικασία φραξίματος. Η «λεκάνη» λειτουργεί τότε σαν ένας μικρός κάδος που γεμίζει όλο και περισσότερο, μέχρι να υπερχειλίσει.

Το πρόβλημα γίνεται αισθητό με θόλωμα στο παρμπρίζ, ελαφριά μυρωδιά υγρασίας και θόρυβο από το σύστημα κλιματισμού

Τα πρώτα συμπτώματα δεν εμφανίζονται πάντα δυναμικά. Συχνά ξεκινούν με ανεξήγητο και πιο επίμονο θάμπωμα στο εσωτερικό του παρμπρίζ, το οποίο δεν υποχωρεί εύκολα ούτε με το A/C ούτε με το σύστημα defrost. Αν η κατάσταση επιδεινωθεί, ο οδηγός μπορεί να αντιληφθεί μια ελαφριά μυρωδιά υγρασίας όταν μπαίνει στο όχημα ή να παρατηρήσει ότι οι μοκέτες —ιδιαίτερα στη μεριά του συνοδηγού— είναι υγρές χωρίς εμφανή λόγο.

 Ένα ακόμη χαρακτηριστικό σημάδι είναι ο θόρυβος από το μοτέρ του ανεμιστήρα, ο οποίος ξαφνικά ακούγεται σαν να ρουφά νερά ή σκουπίδια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το βεντιλατέρ μπορεί να έχει πάρει μέσα του υγρασία ή μικρά υπολείμματα, κάτι που όχι μόνο ενοχλεί, αλλά μπορεί και να προκαλέσει βλάβη. Αν η στάθμη του νερού ανέβει πολύ, δεν είναι σπάνιο να περάσει προς την είσοδο αέρα της καμπίνας, υγραίνοντας το φίλτρο καμπίνας και μειώνοντας την απόδοση του συστήματος κλιματισμού. Τότε το πρόβλημα γίνεται ολοφάνερο.

Ο καθαρισμός της αποστράγγισης δεν απαιτεί ειδικά εργαλεία και συχνά συνοδεύεται από αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας

Ο καθαρισμός της αποστράγγισης είναι μια εργασία που δεν απαιτεί εξειδικευμένα εργαλεία, αλλά χρειάζεται προσοχή για να γίνει σωστά. Συνήθως ξεκινά με την αφαίρεση των πλαστικών καλυμμάτων στη βάση του παρμπρίζ, όπου αποκαλύπτονται τα κανάλια αποστράγγισης. Εκεί συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των φύλλων και της λάσπης. Με νερό υπό πίεση ή ειδικές βέργες καθαρισμού απομακρύνονται τα κατάλοιπα και το νερό πρέπει να αρχίσει να φεύγει ελεύθερα προς το έδαφος.

Κατόπιν ελέγχεται το φίλτρο καμπίνας, το οποίο συχνά χρειάζεται αντικατάσταση εφόσον έχει βραχεί ή λερωθεί. Το μοτέρ του ανεμιστήρα επίσης εξετάζεται, καθώς ένα μικρό σκουπίδι που έχει φτάσει μέσα στον θάλαμο είναι αρκετό για να προκαλέσει έντονο θόρυβο ή μακροχρόνια φθορά. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως μετά από σημαντική υγρασία ή σημάδια μούχλας, γίνεται και ένας γρήγορος ψεκασμός απολύμανσης στο κύκλωμα αερισμού. Πρόκειται για μια διαδικασία που τα συνεργεία ολοκληρώνουν γρήγορα, με πραγματικά οφέλη για τον οδηγό: καθαρότερος αέρας, λιγότερο θόλωμα τζαμιών και πλήρης εξάλειψη ενοχλητικών ήχων.

Λύση στο πρόβλημα η αποφυγή παρκαρίσματος κάτω από δέντρα και ο περιοδικός έλεγχος στη βάση του παρμπρίζ

Η αποφυγή του προβλήματος απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια. Το πιο βασικό είναι να αποφεύγεται το συνεχές παρκάρισμα κάτω από δέντρα, ειδικά σε εποχές που πέφτουν πολλά φύλλα ή όταν η ατμόσφαιρα είναι γεμάτη ρητίνη. Έπειτα, μια απλή ματιά στη βάση του παρμπρίζ κάθε δυο-τρεις εβδομάδες μπορεί να προλάβει τη φραγή πριν φτάσει στο σημείο να δημιουργήσει πραγματικό ζήτημα. Η αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας σε τακτικά διαστήματα επίσης βοηθά, καθώς ένα καθαρό φίλτρο επιτρέπει στον αέρα να κυκλοφορεί σωστά, μειώνοντας τη συσσώρευση υγρασίας.

Μετά από έντονες βροχές, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει αν υπάρχουν περίεργοι ήχοι από το σύστημα αερισμού — συχνά είναι το πρώτο σημάδι ότι η λεκάνη έχει κρατήσει νερά. Τέλος, ένας ετήσιος καθαρισμός στο συνεργείο αποτελεί μια από τις πιο οικονομικές προληπτικές συντηρήσεις και μπορεί να γλιτώσει πολύ μεγαλύτερα έξοδα στο μέλλον.

Συμπερασματικά, η σκιά που προσφέρει ένα δέντρο μπορεί να φαίνεται πρακτική λύση τις ζεστές ημέρες, όμως για το αυτοκίνητο συχνά αποδεικνύεται παγίδα. Το σύστημα αποστράγγισης κάτω από το παρμπρίζ είναι ένα μικρό, σχεδόν αόρατο σημείο που όμως καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την υγεία της καμπίνας και τη σωστή λειτουργία του συστήματος αερισμού. Με λίγη προσοχή και τακτικό καθαρισμό, ο οδηγός μπορεί να προστατεύσει το όχημά του από την υγρασία, από δυσάρεστες μυρωδιές και απρόβλεπτες βλάβες.