Οι τάσεις του κλάδου (στην ευρωπαϊκή αγορά) προβλέπει πως θα υποστούν σημαντική μετατόπιση στην 5-ετία (ως το 2028). Κύριος παράγοντας, ο πληθωρισμός που επηρεάζει ευθέως τις προτιμήσεις των καταναλωτών και την αγοραστική συμπεριφορά τους.
Η κατηγορία που χαρακτηρίζεται “premium”:
- θα συνεχίσει να έχει μικρή μείωση του όγκου πωλήσεων
- ταυτόχρονα θα διατηρήσει κυρίαρχη θέση στα έσοδα των εταιρειών, ενώ θα:
- ενισχύσει περαιτέρω τα μερίδια της στις μεγαλύτερες διαστάσεις ζαντών (18΄΄, 19΄΄ κ.ο.κ.)
Τα 9 κυριότερα σημεία της έρευνας στην οποία 74% των καταναλωτών θεωρεί τα ελαστικά πολύ σημαντικά (όχι απλά καταναλωτικά προϊόντα)
1- Η αναγνωρισιμότητα της μάρκας (awareness) και η φήμη είναι οι κύριοι παράγοντες που
επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτικών ελαστικών.
2- Οι καταναλωτές έχουν διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις όταν επιλέγουν ελαστικά (όσον
αφορά τα χαρακτηριστικά, τις επιδόσεις και τα οφέλη τους).
3- 35% των καταναλωτών επηρεάζονται (για τις αγορές τους) από την αναγνωρισιμότητα & την φήμη της μάρκας (κάτι που ενισχύεται και από τον ρόλο των socialmedia στις μέρες μας).
4- 25% επηρεάζονται από προηγούμενη προσωπική τους εμπειρία με την μάρκα
5- 24% κάνουν τις επιλογές τους επηρεαζόμενοι από τα αποτελέσματα που διαβάζουν σε δοκιμές tests ελαστικώνπου πραγματοποιούνται από εξωτερικούς φορείς (όπως sites ειδικού τύπου).
6- 23% παίρνουν συμβουλέςαπό εκπροσώπους της μάρκας (δίκτυο διανομέων, λιανοπωλητών).
7- 35% των καταναλωτών βασίζει τις επιλογές του στην απόδοση των ελαστικών
8- 51% δίνει προτεραιότητα στα VFM (Value for Money) ελαστικά. Αυτά που προσφέρουν τη
βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ποιότητας και τιμής
9- 14% των καταναλωτών είναι “ευαίσθητοι” στην τιμή αγοράς των ελαστικών τους.