Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/1/2001
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
Nissan Almera 1,5 Challenge-Toyota Corolla 1,4 G6

 
Νεανική σπορτίφ διαμάχη
 
Η "μάχη" των μοντέλων των δύο ιαπωνικών εταιρειών επεκτείνεται και πέρα από την κατηγορία των μικρομεσαίων. Στα μοντέλα Almera και Corolla, η αντιπαλότητα -χάρη και στις προσπάθειες της ελληνικής αντιπροσωπείας της Nissan- φτάνει και σε επίπεδο σπορτίφ εκδόσεων με σχετικά μικρούς σε χωρητικότητα κινητήρες που απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε νεανικό κοινό.
 
Τόσο η Nissan όσο και η Toyota προσφέρουν ευρύτατη γκάμα μοντέλων αλλά και εκδόσεων, προκειμένου οι εν δυνάμει αγοραστές να έχουν τις περισσότερες δυνατές επιλογές. Οι επιλογές που προσφέρει η Toyota στο μοντέλο Corolla είναι ικανές να καλύψουν κάθε ανάγκη αλλά και επιθυμία. Μεταξύ αυτών είναι και η έκδοση του μοντέλου με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων ο οποίος διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VVT-i) και 6τάχυτο κιβώτιο, η οποία απευθύνεται σε ένα κατά κύριο λόγο νεανικό κοινό που αποζητά τη σπορτίφ υπόσταση σε ένα μοντέλο, χωρίς να θυσιάζει την άνεση αλλά και τον καλό εξοπλισμό. Από την άλλη μεριά, η ανταγωνιστική σε όλα τα μέτωπα Nissan προσέφερε έως τώρα την τρίθυρη έκδοση του Almera, στην οποία ο σπορτίφ χαρακτήρας δεν είναι και τόσο τονισμένος. Τη λύση ανέλαβε να δώσει η ελληνική αντιπροσωπεία -όπως άλλωστε μας συνήθισε από την προηγούμενη κιόλας γενιά των Almera και Micra. Με μερικές επιλεκτικές επεμβάσεις σε μηχανικά μέρη και ανάρτηση, έχει βελτιώσει τις επιδόσεις αλλά και τη γενικότερη εικόνα του μοντέλου στη συνείδηση αυτών που αποζητούν κάπως υψηλότερους σπορτίφ τόνους από το πολύ καλό Ιαπωνικό μοντέλο. Συνοπτικά να πούμε πως οι επεμβάσεις που έχει δεχτεί το Almera από το αγωνιστικό τμήμα της ελληνικής αντιπροσωπείας της Nissan έχουν να κάνουν με την τροφοδοσία αλλά και το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα. Επίσης, η εξάτμιση έχει αλλαχτεί ολόκληρη (από την πολλαπλή εξαγωγής έως και το τελικό καζανάκι), ενώ σε επίπεδο ανάρτησης τα εργοστασιακά αμορτισέρ έχουν αντικατασταθεί από άλλα της Monroe και τα ελατήρια από σαφώς σκληρότερα της Eibach. Επίσης, τα ελαστικά με τα οποία εφοδιάζεται το Challenge έχουν διάσταση 185/65 R 15" και φιλοξενούνται σε ζάντες ελαφρού κράματος, οι οποίες όμως ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Με κόστος κοντά στα 5 εκατομμύρια δραχμές, τα δύο μοντέλα διαθέτουν και ανάλογο εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται δύο μετωπικοί αερόσακοι, κλιματισμός (έξτρα στην Corolla με κόστος 280.000 δρχ.), ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα. Η Corolla έχει επιπλέον και ABS, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ηχοσύστημα και αν υπολογιστεί η τιμή της μαζί με το κόστος του κλιματισμού, προκύπτει κατά 100.000 δρχ. ακριβότερη από το ανταγωνιστικό μοντέλο της Nissan. Ωστόσο ο επιπλέον εξοπλισμός σε σχέση με το Almera Challenge είναι σημαντικός και αξιόλογος (βλέπε ABS) και δικαιολογεί τη διαφορά αυτή. Το προσωπικό γούστο και οι προτιμήσεις του καθενός διαμορφώνουν τελικά την απόφαση και ίσως η πιο έντονα σπορτίφ εικόνα του Almera Challenge να επικρατήσει έναντι της πιο "συγκροτημένης" συνολικά Corolla G6 1,4. 



Η σκληρή ανάρτηση του Nissan Almera Challenge προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο των τάσεων του αμαξώματος ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. 



Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση της Corolla είναι καλύτερη, καθώς απορροφά πιο καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. 
 Nissan Almera 1,5 Challenge-Toyota Corolla 1,4 G6
 
Νεανική σπορτίφ διαμάχη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ικανοποιητικά σπορτίφ συμπεριφορά
Δυνατότερος ο κινητήρας του Almera
Σύγχρονες αντιλήψεις στο εσωτερικό
Διαφορετικές προτάσεις για παρόμοιο κοινό