Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/3/2001
ΔΟΚΙΜΗ
Toyota Yaris T-Sport
 
Young Gun! 
 

Τοποθετώντας κινητήρα 1,5 λίτρων στο "άκακο" Yaris, η Toyota παρουσιάζει τη Sport εκδοχή του, μεγαλώνοντας την γκάμα της. Η κατηγορία των μικρών GT που απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε νέους -στην ηλικία ή την καρδιά- εμπλουτίζεται με ένα καθ' όλα αξιόλογο μοντέλο, που όπως φαίνεται δεν έχει και πολλά να ζηλέψει από ευρωπαίους ανταγωνιστές. 
 

H δημιουργία ξεχωριστής γκάμας σπορ μοντέλων από την Toyota, η οποία υπογραμμίζει την επιτυχημένη παρουσία της Ιαπωνικής εταιρείας στους αγώνες αυτοκινήτων διαφόρων μορφών (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλλύ, 24 ώρες Le Mans, καθώς και την επερχόμενη εμπλοκή της στην F1), συνεχίζεται με την παρουσίαση του Yaris T- Sport. Με την προσθήκη του κινητήρα των 1,5 λίτρων (ο οποίος θα κινεί και το Yaris Verso) που διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων -όπως όλοι οι κινητήρες της Toyota άλλωστε- το μικρό Yaris μεταμορφώνεται σε ένα απολαυστικό τηρουμένων των αναλογιών μικρό σπορ μοντέλο, που μπορεί να προσφέρει αρκετά μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Με το Yaris T-Sport η Toyota υπεισέρχεται σε μια δύσκολη κατηγορία που "βρίθει" από αξιόλογα αυτοκίνητα Ευρωπαίων κατασκευαστών. Οπως και σε άλλες περιπτώσεις μικρών GT μοντέλων που διατίθενται στην ελληνική αγορά και σε "απλές", μικρότερου κυβισμού εκδόσεις, έτσι και στην περίπτωση του Yaris παρατηρούνται κάποιες διαφορές στην εξωτερική -εν πρώτοις- εμφάνιση. Το Yaris T-Sport, λοιπόν, με πεντάθυρο ή τρίθυρο αμάξωμα και δύο νέα χρώματα στην γκάμα, διακρίνεται από τα "ταπεινά" αδελφάκια του λόγω των διαφορετικών προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, των πλευρικών μαρσπιέ και των μαύρων πλαισίων στα κάτοπτρα των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων, κάτω από το διάφανο κάλυμμα. Η διαφορά στην απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος γίνεται γρήγορα αντιληπτή και η αιτία είναι η κατά 20 mm μικρότερη διαδρομή της ανάρτησης σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Τέλος, οι αλουμινένιες ζάντες έχουν διάμετρο 15 ιντσών και φιλοξενούν ελαστικά 185/55. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Yaris T-Sport είναι αρκετά "πλούσιο", καθώς η τιμή του δε δικαιολογεί κάτι λιγότερο... Και για να γίνουμε πιο σαφείς, τα 5.688.000 δραχμές που κοστίζει η 5θυρη έκδοση (5.568.000 η τρίθυρη) είναι πολλά. Βέβαια το μοντέλο είναι ό,τι πιο καινούργιο για την κατηγορία των μικρών GT αλλά είναι και το δεύτερο ακριβότερο, μετά το Ford Puma με τον κινητήρα των 1,7 λίτρων που κοστίζει 6,5 εκατομμύρια.  



Ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας διαθέτει ένα μεγάλο αεραγωγό στη μέση. Εκατέρωθεν υπάρχουν προβολείς ομίχλης. 


Ο πίσω προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος και φιλοξενεί το φως της όπισθεν, ενώ είναι και πιο ογκώδης. 


Τα πλευρικά μαρσπιέ εντείνουν την αίσθηση του χαμηλώματος στο αμάξωμα, ενώ βελτιώνουν και την αισθητική του. 


Η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη κατά 2 εκατοστά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου.

 ΔΟΚΙΜΗ Toyota Yaris T-Sport
 Young Gun!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Μεστή απόδοση με σπορτίφ ήχο
Σπορτίφ πινελιές
Ευχάριστη συμπεριφορά με σπορτίφ προεκτάσεις