Μεταξύ των καλύτερων μικρομεσαίων πολυχρηστικών αυτοκινήτων είναι το Focus C-Max.
Από την γκάμα της Ford, το Focus C-Max 1,8 και το Mondeo 1,8 αποτελούν δύο πολύ καλές επιλογές, καθώς εμφανίζουν αξιόλογα επιμέρους χαρακτηριστικά ανεξάρτητα από το μοντέλο που θα προτιμηθεί. Από αισθητικής άποψης το πολυχρηστικό και το μεσαίο Ford είναι σχετικά συντηρητικά (πιο πολύ το Mondeo), συμβαδίζοντας ωστόσο με το οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνονται. Στο εσωτερικό, το πολυχρηστικό αυτοκίνητο εμφανίζει πιο μοντέρνα εικόνα χάρη στο σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας με τον πιο πρακτικό παράλληλα επιλογέα ταχυτήτων που, είναι τοποθετημένος στη βάση αυτής. Το πιο "κλασικό" Mondeo κερδίζει σε ποιότητα κατασκευής, χάρη στα καλύτερα υλικά και το πιο προσεγμένο φινίρισμα ενώ δείχνει πιο πολυτελές.Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της Ford, που δεν είναι άλλο από την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, συναντάται και στα δύο αυτά συγκρινόμενα μοντέλα. Τόσο στο Focus C-Max όσο και το Mondeo εμφανίζουν πολύ καλή σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο σε κάθε ταχύτητα κίνησης, ικανοποιώντας παράλληλα και τους πιο "ενθουσιώδεις" οδηγούς στα πλαίσια του οικογενειακού χαρακτήρα τους. Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολύ καλά σε αίσθηση και αμεσότητα συστήματα διεύθυνσης και κιβώτια ταχυτήτων, όπως και αποτελεσματικά φρένα. Αντίστοιχα και σε επίπεδο άνεσης είναι ξεκούραστα στις ανωμαλίες των δρόμων και σε μακρινές διαδρομές. Με 20.000 ευρώ, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας τους είναι σχεδόν πλήρης, με τη διαφορά ότι η βασική έκδοση του Mondeo δεν διαθέτει ηχοσύστημα. Στα δύο μοντέλα υπάρχουν και προσφορές, καθώς στο Focus C-Max προσφέρεται δωρεάν σύστημα Multimedia (περιλαμβάνει ανακλινόμενη οθόνη 7”, τηλεχειριστήριο πολλαπλών επιλογών και ασύρματα ακουστικά), ενώ στο Mondeο υπάρχει έκπτωση 1.800 ευρώ.
Οι μετακινήσεις έως πέντε επιβατών θα γίνουν με περισσότερη άνεση στο Mondeo. Το μεσαίο Ford υπερέχει σε ωφέλιμο πλάτος στο πίσω τμήμα της καμπίνας και κυρίως στην απόσταση μεταξύ των εμπρός και του πίσω καθίσματος. Από την άλλη πλευρά το Focus C-Max έχει το πλεονέκτημα των πολλαπλών ρυθμίσεων των πίσω θέσεων, καθώς μπορεί να μετατραπεί και σε διθέσιο πίσω. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος σε κάθε περίπτωση. Tο Focus C-Max διαθέτει 50 λτ. περισσότερα, ενώ απέναντι στο σεντάν Mondeo έχει αισθητή υπεροχή στην πρακτικότητα, καθώς η πίσω πόρτα διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και το κατώφλι φόρτωσης είναι πιο χαμηλό.
Κινητήρες
Το Focus C-Max και το Mondeo διαθέτουν το ίδιο μηχανικό σύνολο των 1,8 λτ. Η απόδοσή του είναι ικανοποιητική για τα κινήσει τα αυτοκίνητα με άνεση τόσο στην ευθεία όσο και σε μία προσπέραση. Οι επιδόσεις τους δεν εμφανίζουν σημαντικές αποκλίσεις τόσο στις επιταχύνσεις από στάση όσο και εν κινήσει, σύμφωνα με τις μετρήσεις του περιοδικού. Στις αστικές μετακινήσεις, θετικά στοιχεία αποτελούν το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, καθώς και η πολύ καλή αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων. Από πλευράς θορύβου, ο κινητήρας που κάνει πιο αισθητή την παρουσία του στο θάλαμο των επιβατών είναι του Mondeo.
Αντίστοιχα και το Mondeo αποτελεί από τις καλύτερες επιλογές μεταξύ των μεσαίων αυτοκινήτων.
Το εσωτερικό του Focus C-Max έχει πιο σύγχρονη αισθητική, ενώ προσφέρει πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης.
Πιο συντηρητική αισθητική έχει το εσωτερικό του Mondeo, το οποίο διαθέτει καλύτερη ποιότητα κατασκευής.
Οι πίσω φιλοξενούμενοι του Mondeo έχουν στη διάθεσή τους αρκετά περισσότερο αέρα για τα γόνατα.