Διαβάστηκε από 33186αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Μια φράση του νέου υπουργού Περιβάλλοντος ήταν αρκετή για να επαναφέρει στο προσκήνιο
και πάλι τα σενάρια περί άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τι ισχύει όμως για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και τι πραγματικά μας συμφέρει ως καταναλωτές;
"Σπάει" ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου την παράδοση που ήθελε τους υπουργούς Περιβάλλοντος να τάσσονται -ανέκαθεν- υπέρ της συνέχισης της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των προτεραιοτήτων του υπουργείου του στη Βουλή, ανέφερε πως θα επανεξεταστεί η απαγόρευση που εφαρμόστηκε προ ετών, με αφορμή την ατμοσφαιρική ρύπανση: "Θα επανεξετάσουμε την απαγόρευση πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Για την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση του μεταφορικού κόστους επιχειρήσεων και καταναλωτών. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πετρελαιοκίνησης έχουν οδηγήσει όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε αυτή την κατεύθυνση". Ουσιαστικά, πρόκειται για την πρώτη φορά που ένας υπουργός Περιβάλλοντος τάσσεται ανοιχτά υπέρ του συγκεκριμένου ζητήματος, αφού συνολικά οι προκάτοχοι του (ανεξαρτήτως κόμματος) κρατούσαν πάντα αρνητική στάση. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συνέλλεξε το Auto Τρίτη, οι αρμόδιοι φορείς έχουν αλλάξει πλήρως στάση απέναντι στο ζήτημα "Πετρελαιοκίνηση". Δηλαδή, η συνολική αντιμετώπιση είναι πλέον θετική, αλλά αναζητούνται τρόποι με τους οποίους θα διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος. Ωστόσο, με φόντο τις εξελίξεις στην πολιτικοοικονομική σκηνή που όλοι γνωρίζουμε, οι υπεύθυνοι δεν είναι ακόμη σε θέση να καθορίσουν χρονικά επακριβώς τη λήψη αποφάσεων για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Tα + και - των κινητήρων
πετρελαίου σε σχέση με ένα βενζινοκινητήρα
↑ Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου έως και 30%
↑ Αρκετά υψηλότερη ροπή, από χαμηλές στροφές διαθέσιμη*
↑ Καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει*
↑ Χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 20%
↑ Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και διαστήματα συντήρησης
(κατά περίπτωση)
* συγκριτικά με τους ατμοσφαιρικούς
↓ Κραδασμοί και θορυβώδης
λειτουργία
↓ Υψηλότερη τιμή αγοράς
↓ Μεγαλύτερη ευαισθησία
σε νοθευμένα καύσιμα
↓ Πιο χαμηλή κατά βάση ιπποδύναμη
↓ Εκπομπές βλαβερών σωματιδίων στους παλαιού τύπου
κινητήρες
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσοστό πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ανέρχεται στο 51% περίπου των συνολικών ταξινομήσεων, ενώ το αντίστοιχο νούμερο για την Ελλάδα φτάνει στο 3,5%. Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η χώρα μας είναι το μοναδικό κράτος-μέλος που εφαρμόζει μερική απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. αυτοκινήτων.