Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2011
Αφιέρωμα
Πόσο κοντά είμαστε;
Η κατάσταση σήμερα
Διαβάστηκε από 33186 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Άρδην έχει αλλάξει η συνολική κατάσταση που επικρατεί σήμερα, σε σχέση με τότε που ξεκίνησε η αλλαγή του καθεστώτος κίνησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Για παράδειγμα, οι προδιαγραφές των ντιζελοκινητήρων, αλλά και εκείνων που αφορούν στην παραγωγή καυσίμων έχουν αλλάξει πλήρως. 
Έτσι, στην πλειοψηφία τους τα σύγχρονα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα εμφανίζουν σχεδόν τους ίδιους ρύπους-σε αρκετές περιπτώσεις και χαμηλότερους- με εκείνα που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης. 
Στο διπλανό πίνακα παρουσιάζονται τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν στις εκπομπές ρύπων επιβατικών αυτοκινήτων. Όπως μπορείτε να δείτε, τα όρια που έχουν τεθεί σε κάθε κατηγορία ρύπων, ταυτίζονται σε αρκετές περιπτώσεις για τους πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, κάτι που ισχύει και για τα μικροσωματίδια.
Πρότυπα Ευρωπαϊκής Ένωσης για εκπομπές ρύπων επιβατικών αυτοκινήτων
  Ημερομήνια ισχύος
για εγκρίσεις τύπου
Ημερομηνία ισχύος
για ταξινομήσεις
Ανώτατα όρια ρύπων (γρ./χλμ.)
CO HC NOx HC + NOx PM
Κινητήρες Πετρελαίου
Euro 1 Ιούλιος 1992 Ιούλιος 1992 2,72 - - 0,97 0,14
Euro 2 Ιανουάριος 1996 Ιανουάριος 1996 0,64 - - 0,7 0,08
Euro 3 Ιανουάριος 2000 Ιανουάριος 2000 0,5 - 0,5 0,56 0,05
Euro 4 Ιανουάριος 2005 Ιανουάριος 2005 0,5 - 0,25 0,3 0,025
Euro 5 Σεπτέμβριος 2009 Ιανουάριος 2011 0,5 - 0,18 0,23 0,005
Euro 6 Σεπτέμβριος 2014 Σεπτέμβριος 2015 0,5 - 0,08 0,17 0,005
Κινητήρες Βενζίνης
Euro 1 Ιούλιος 1992 Ιούλιος 1992 2,72 - - 0,97 -
Euro 2 Ιανουάριος 1996 Ιανουάριος 1996 2,2 - - 0,5 -
Euro 3 Ιανουάριος 2000 Ιανουάριος 2000 2,3 0,2 0,15 - -
Euro 4 Ιανουάριος 2005 Ιανουάριος 2005 1,0 0,1 0,08 - -
Euro 5 Σεπτέμβριος 2009 Ιανουάριος 2011 1,0 0,1 0,06 - 0,005*
Euro 6 Σεπτέμβριος 2014 Σεπτέμβριος 2015 1,0 0,1 0,06 - 0,005*

 
 ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το υπάρχον πλαίσιο
Η κατάσταση σήμερα
Τα Top 10 πετρελαιοκίνητα μοντέλα για το 1ο 5μηνο του 2011
Οι σύγχρονες τεχνολογίες
Ηλίας Μορφονιός, Διευθυντής Εξυπηρέτησης Πελατών και Τεχνικής Υποστήριξης της GM Hellas
Τι ισχυρίζονται οι «πολέμιοι» της πετρελαιοκίνησης
Ιωάννης Ψυχογυιός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ
Πόσο συμφέρει η αγορά πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου;