Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2011
Αφιέρωμα
Πόσο κοντά είμαστε;
Ιωάννης Ψυχογυιός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ
Διαβάστηκε από 33186 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Μια φράση του νέου υπουργού Περιβάλλοντος ήταν αρκετή για να επαναφέρει στο προσκήνιο 
και πάλι τα σενάρια περί άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
Τι ισχύει όμως για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και τι πραγματικά μας συμφέρει ως καταναλωτές;
Ιωάννης Ψυχογυιός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ
" Στο δίκτυο πρατηρίων της ΕΚΟ και της ΒΡ γίνονται εσωτερικοί έλεγχοι στην ποιότητα των καυσίμων"
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η αγορά πετρελαιοειδών γενικότερα, δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε μια ενδεχόμενη αύξηση της ζήτησης του πετρελαίου κίνησης. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ ξεκαθαρίζει ότι ο συγκεκριμένος ισχυρισμός δεν έχει κάποια βάση.
Α.Τ.: Είναι έτοιμη η αγορά πετρελαιοειδών να ανταπεξέλθει σε μια ενδεχόμενη άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;
Ι.Ψ.: Τόσο τα διυλιστήρια των Ελληνικών Πετρελαίων όσο και τα δίκτυα πρατηρίων των εταιριών ΕΚΟ και ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (πρώην ΒΡ) είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμα να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε αύξηση ζήτησης προκύψει από την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.

Α.Τ.: Ορισμένοι προβάλλουν ως επιχείρημα ότι η ποιότητα του πετρελαίου κίνησης στη χώρα μας δεν είναι καλή. Τι απαντάτε πάνω σε αυτό; Δώστε μας ορισμένα στοιχεία για τις προδιαγραφές του εν λόγω τύπου καυσίμου.
Ι.Ψ.: Όσον αφορά στην ποιότητα του καυσίμου, η ελληνική νομοθεσία είναι πλήρως προσαρμοσμένη στην Ευρωπαϊκή. Ομοίως και οι παραγωγικές δυνατότητες των ΕΛΠΕ είναι πλήρως προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις αυτές, όπως και το ντίζελ που διατίθεται από τα ΕΛΠΕ, το οποίο είναι σύμφωνο και με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 590 και με την Οδηγία 98/70 (και τις τροποποιήσεις της) για την Ποιότητα Καυσίμων.
Το πρόβλημα που έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, και ενδεχομένως εκεί να οφείλεται και η παρατήρησή σας, είναι ότι στην αγορά παρατηρούνται έντονα φαινόμενα λαθρεμπορίας και νοθείας του ντίζελ κίνησης. Σε ενδεχόμενη άρση της απαγόρευσης θεωρούμε απαραίτητη την εντατικοποίηση των ελέγχων από την πολιτεία, προκειμένου να μην διοχετευθεί στην αγορά νοθευμένο προϊόν που μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στους κινητήρες. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές όμως, και είναι πολύ σημαντικό, είναι ότι για το δίκτυο πρατηρίων της ΕΚΟ και της ΒΡ γίνονται εσωτερικοί έλεγχοι στην ποιότητα των καυσίμων.

 
 ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το υπάρχον πλαίσιο
Η κατάσταση σήμερα
Τα Top 10 πετρελαιοκίνητα μοντέλα για το 1ο 5μηνο του 2011
Οι σύγχρονες τεχνολογίες
Ηλίας Μορφονιός, Διευθυντής Εξυπηρέτησης Πελατών και Τεχνικής Υποστήριξης της GM Hellas
Τι ισχυρίζονται οι «πολέμιοι» της πετρελαιοκίνησης
Ιωάννης Ψυχογυιός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ
Πόσο συμφέρει η αγορά πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου;