Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/8/2011
Αφιέρωμα
Πόσο κοντά είμαστε;
Ηλίας Μορφονιός, Διευθυντής Εξυπηρέτησης Πελατών και Τεχνικής Υποστήριξης της GM Hellas
Διαβάστηκε από 33186 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/8/2011
Μια φράση του νέου υπουργού Περιβάλλοντος ήταν αρκετή για να επαναφέρει στο προσκήνιο 
και πάλι τα σενάρια περί άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 
Τι ισχύει όμως για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και τι πραγματικά μας συμφέρει ως καταναλωτές;
Ηλίας Μορφονιός, Διευθυντής Εξυπηρέτησης Πελατών και Τεχνικής Υποστήριξης της GM Hellas.
" Οι σημερινοί πετρελαιοκινητήρες επιτυγχάνουν πολύ χαμηλή κατανάλωση και φυσικά μειωμένες εκπομπές ρύπων"

Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Ηλίας Μορφονιός από την GM Hellas μας εξηγεί ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τις νέες τεχνολογίες των πετρελαιοκινητήρων. 
Α.Τ.: Πείτε μας ορισμένα στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων της Opel και φυσικά για τη λειτουργία των φίλτρων μικροσωματιδίων DPF. 
Η.Μ.: Από το 1997, ξεκίνησε η ανάπτυξη των συστημάτων Common Rail που έχουν συμβάλλει στη θριαμβευτική πρόοδο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται από έλλειψη πηγών, αύξηση των τιμών καυσίμων και αυστηρούς περιορισμούς στις εκπομπές των ρύπων, το πετρέλαιο έχει καταστεί η αρχή για το μέλλον, δεδομένης της επίτευξης χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, υψηλής απόδοσης και χαμηλών εκπομπών CO2. Επιπλέον, η οδήγηση γίνεται πραγματική απόλαυση χάρη στην εξαιρετική επιτάχυνση που προσφέρουν οι πετρελαιοκινητήρες αιχμής της Opel. Ο κινητήρας Diesel με άμεσο ψεκασμό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού common rail, επιτυγχάνει το μέγιστο θερμικό βαθμό απόδοσης μεταξύ όλων των υπόλοιπων θερμικών μηχανών. Χάρις στη σχετική απλότητα του συστήματος, την υψηλή πίεση ψεκασμού και την ηλεκτρονική διαχείριση αποτελεί ιδανική τεχνική λύση στην δημιουργία αυτοκινήτων χαμηλής κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Η ευρεία διάδοση της τεχνολογίας αυτής στην τρέχουσα δεκαετία, έχει ανοίξει ένα νέο πεδίο ελευθερίας για το σχεδιασμό νέων κινητήρων πολύ υψηλής απόδοσης με υψηλή υπερπλήρωση και με χαμηλό πλέον βάρος, που βάζουν με γρήγορους ρυθμούς στο περιθώριο τον βενζινοκινητήρα. 
Το κορυφαίας τεχνολογίας φίλτρο μικροσωματιδίων της Opel παγιδεύει την αιθάλη που βρίσκεται στα καυσαέρια και δεν την αφήνει να εξέλθει στο περιβάλλον. Όταν το φίλτρο αρχίζει να γεμίζει, τότε το σύστημα διαχείρισης επεμβαίνει αποτεφρώνοντας την αιθάλη και επαναφέροντας το φίλτρο στην αρχική του κατάσταση. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή με τον όρο αναγέννηση. 
Με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός τηρεί τις προδιαγραφές λειτουργίας του αυτοκινήτου, όπως αυτές περιγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης, τα φίλτρα μικροσωματιδίων της Opel δεν απαιτούν αλλαγή. Ωστόσο, δεν είναι δυνατή η λειτουργία του κινητήρα χωρίς αυτά. Σε περίπτωση ζημιάς, το κόστος αντικατάστασης διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο και τον κινητήρα. 

Α.Τ.: Αρκετοί ισχυρίζονται ότι το μεγαλύτερο μειονέκτημα της συγκεκριμένης κατηγορίας κινητήρων είναι οι αυξημένοι ρύποι (καπνιά) και τα μικροσωματίδια. Τι απαντάτε επί του συγκεκριμένου ζητήματος; 
Η.Μ.: Οι σημερινοί πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν υψηλή πίεση ψεκασμού και επιλεγμένες στρατηγικές διαχείρισης επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο πολύ χαμηλή κατανάλωση και φυσικά μειωμένες εκπομπές ρύπων. Τα λίγα σωματίδια αιθάλης που θα παραχθούν παγιδεύονται αποτελεσματικά από το φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF) όπως ορίζει η νέα ευρωπαϊκή οδηγία για τους ρύπους Euro 5.

 
 ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το υπάρχον πλαίσιο
Η κατάσταση σήμερα
Τα Top 10 πετρελαιοκίνητα μοντέλα για το 1ο 5μηνο του 2011
Οι σύγχρονες τεχνολογίες
Ηλίας Μορφονιός, Διευθυντής Εξυπηρέτησης Πελατών και Τεχνικής Υποστήριξης της GM Hellas
Τι ισχυρίζονται οι «πολέμιοι» της πετρελαιοκίνησης
Ιωάννης Ψυχογυιός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ
Πόσο συμφέρει η αγορά πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου;