Το ξέρετε ότι τα σημερινά 1.000άρια «πάνε» καλύτερα από τα 1.600άρια του χθες; Γιατί φοβόμαστε όμως τον χαμηλό κυβισμό; Γιατί δεν κοιτάμε μπροστά;
Τα 1.000άρια σήμερα αποτελούν στις περισσότερες περιπτώσεις την entry level πρόταση ενός μοντέλου. Και δεν μιλάμε για τα μικρά που εκεί ούτως ή άλλως ήταν πάντα πιο εύπεπτο το 1.000άρι. Στα μικρομεσαία και μεσαία όμως τι γίνεται; Γιατί ο κόσμος τα φοβάται ακόμα;
Ας πάρουμε για παράδειγμα την Octavia της Skoda. Πέραν των εκδόσεων RS ποτέ δεν διακρίθηκε για τους δυνατούς της κινητήρες. Στην αρχή της καριέρας της είχε στην γκάμα της τον 1,4 MPI με 75 ίππους, και τον επίσης 1,6 MPI με 102 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας μάλιστα υπήρχε και στο Αudi A4 η σε μοντέλα της SEAT και της VW. Σήμερα ο 1.000άρης TSI είναι ο βασικός στην γκάμα των μοντέλων του Group. Αντίστοιχα η Ford στηρίζει την γκάμα των δημοφιλέστερων Fiesta και Focus στον EcoBoost του ενός λίτρου. Ενός κινητήρα που αποδεδειγμένα είναι πολύ καλύτερος από τους 1,6 και 1,8 λτ. κινητήρες που φορούσε η Ford πριν από μια δεκαετία με την ίδια απόδοση.
Θέλετε συγκρίσεις; Η Octavia που πούλησε σα ζεστό ψωμάκι με τον 1,6 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 102 ίππων «έκανε» το 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ., για να επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα ήθελε 13,1 δλ. και για τη διαδικασία 80-120 χλμ./ώρα χρειαζόταν 19,3 δλ. Η σημερινή βαρύτερη και μεγαλύτερη Octavia, με τον μικρότερο 1.000άρη κινητήρα στην γκάμα της χρειάζεται 10,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (-2,7 δλ.), 8,2 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα (-4,9 δλ.) και 10,8 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα (- 8,5 δλ.).
Μιλάμε δηλαδή για διαφορά μέρα με νύχτα σε επιδόσεις. Θέλετε να δούμε και κατανάλωση; Υπολογίστε περίπου 9 λτ./100 χλμ. για την Octavia 1,6 MPI και λιγότερα από 7 λτ./100 χλμ. για την Octavia 1,0 TSI.
Αυτές οι διαφορές μάλιστα είναι αισθητές και στην πράξη αφού πλέον μιλάμε για μικρούς αλλά υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες απέναντι στους μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλά ατμοσφαιρικούς του παρελθόντος. Καλύτερη απόκριση και απλωμένη δύναμη σε όλο το φάσμα περιστροφής τους.
Ο κόσμος όμως έχει πάρει από «φόβο» το 1.000άρι. Ιδιαίτερα αν πρόκειται για κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο όπως αυτά στα παραδείγματα παραπάνω. Γιατί πιστεύετε συμβαίνει αυτό; Θεωρείτε πως ένα test drive θα μπορούσε να σας αλλάξει τη γνώμη;
Το μέλλον είναι turbo και χαμηλά κυβικά.
Δεν είναι τυχαίο που όλοι έριξαν κυβικά και έβαλαν turbo. Και δύναμη και οικονομία. Είχα ατμό και τρομαζα να κάνω προσπέραση 1,6 με 105 ολοζώντανα άλογα τρομάρα τους.
Όσο για το πόσα χρόνια το κρατάει ο Έλληνας χ@@@@ γιαυτό δίνουν 5,7,8 χρόνια εγγύηση μετά σου λέει πάρε καινούργιο όπως γίνεται παντού.
Μην κοιτάτε στην Ελλάδα που οι φόροι είναι 2 φορές η αξία του αυτοκινήτου.
Αξιοπιστία.... εκεί είναι το θέμα....ο Έλληνας πολύ δύσκολα αλλάζει αυτοκίνητο αν δεν το τεντώσει.... μετά τα 100000 χλμ εγγύησης λόγου χάρη ένα σέρβις θα αντέξει η τσέπη του ή θα πάει στον Αϊνστάιν της γειτονιάς και θα βάλει κινέζικο η μεταχειρισμένο ανταλλακτικό...άρα καλύτερα 1600 και λιγότερη φασαρία με ηλεκτρονικά παρά 1000 που το κόστος θα είναι κλάψτε το....
Ο 1.0tsi της vw αντικατέστησε τον 1.6 8v, όπως ο 1,4tsi τον 1.6 16v fsi. Σωστά είναι τα νούμερα, σαφώς πιο γρήγορο και πιο άνετο το 1.0tsi από τον παλιό 8βάλβιδο. Αλλά, ύπαρξη υπερσυμπιεστή, 3κύλινδρος, με ότι αυτό συνεπάγεται. Η εμπειρία έχει δείξει, ότι ο παλιός, ενεργοβόρος, αργός, 4κύλινδρος 8βάλβιδος, έχει-είχε, μεγαλύτερη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου από τον νέο 1.0tsi. Λιγότερα κινητά μέρη; Λιγότερα ηλεκτρονικά; Λιγότερες φθορές; Μικρότερη ευαισθησία σε ποιότητα καυσίμου; Τι ζητά στην τελική ο καταναλωτής; Κυβικά για διάρκεια και σιγουριά ή ισχύ/ροπή για γρήγορη οδήγηση; Και τα "ενεργητική ασφάλεια" κλπ τα βάζω στην άκρη. Όσο γρηγορότερο γκάζι έχεις κάτω από το πόδι, τόσο περισσότερο θα οδηγήσεις κι εσύ γρήγορα με ότι αυτό συνεπάγεται. Η αντικατάσταση των κυβικών όπως γράφει το άρθρο και η αλλαγή νοοτροπίας, θα γίνει με εξάλειψη των ατμοσφαιρικών συνόλων από την γκάμα των εταιριών. Όπως προσπαθούν με τα ηλεκτρικά. Κάποια στιγμή, η αγορά-που οι εταιρίες κατευθύνουν-θα γεμίσει από ηλεκτρικά και θα διαβάζουμε άρθρα: "Γιατί δεν προτιμά ο καταναλωτής τον ηλεκτρικό σε σχέση με τον θερμικό κινητήρα του παρελθόντος, τι πιστεύετε;". Επίσης, να λάβουμε υπ' όψη, ότι η νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο, που έχει φέρει στην επιφάνεια θέματα αξιοπιστίας των μικρών κινητήρων τούρμπο, έχουν παίξει και το ρόλο τους στο κλίμα δυσπιστίας των καταναλωτών.
επισης αυτο με την καταναλωση 7 lt/100km που γραφουν τα τελευταια 10 χρονια για ολα τα turbo μικρου κυβισμου, την εχει δει ποτε κανεις σε πραγματικες συνθηκες??? μη πω για τα 5-6 που υποσχονται στις εργοστασιακες μετρησεις, ουτε σε κατηφορα. ενα βαρυ φορτωμενο συγχρονο οχημα σε συνθετη διαδρομη (κινηση, εθνικη, ανηφορες) καει τουλαχιστον τα ιδια σε μεσο ορο με ενα 20ετιας που ηταν και ελαφρυτερο και λιγοτερο συνθετο
Προφανώς με αυτά που γράφουν ορισμένοι καταλαβαίνουμε ότι όχι μόνο δεν έχουν οδηγήσει αλλά ούτε καν έχουν μπει μέσα σε τέτοια αυτοκίνητα! Είχα 1.6 ατμόσφαιρα 115 ίππους και τώρα έχω 1.0 125 ίππους είμαι 40€κατω τον μήνα στα καύσιμα. Πήγαινα κάθε βδομάδα στο βενζινάδικο ενώ τώρα περνάνε 17 μέρες για να πάω και ταυτόχρονα είναι πολύ πιο γρήγορο απο το 1.6, πολύ πιο αθόρυβο και γενικά είναι η μέρα με τη νύχτα! Διάβασα εδώ ένας που λέει για την πρώτη που θέλει κατηφόρα κτλ κτλ... Τι βλακιες είναι αυτές που γράφετε... Έλεος όχι άλλο κάρβουνο! 5 άτομα σε ανηφόρα και ξεκινάει καλύτερα από το παλιό μου 1.6 αρι. Ταξίδι πήγα 5 άτομα με αποσκευές Αθήνα - Γιάννενα και ευχαριστήθηκα ταξίδι αθόρυβα και με φουλ δύναμη και οικονομια! Όποιος έχει την δυνατότητα το αγοράζει με κλειστά μάτια και έχει 8 χρόνια ξεγνοιασιάς με την εργοστασιακή εγγύηση! Όποιος δεν έχει την δυνατότητα δυστυχώς μένει με αυτό που έχει. Και εγώ άλλαξα αμάξι μετά από 15 χρόνια δε τα λες και λίγα!
Γιάννης για να σε βοηθήσω, έχει γίνει τεστ αξιοπιστίας 100000χλμ σε Focus 1.0 125 https://youtu.be/0dbeTaKpdLs μπες εδώ να δεις, την καλύτερη βαθμολογία πήρε με σχεδόν μηδενικές φθορές! Πολλά απο αυτα σήμερα έχουν ξεπεράσει τα 200000χλμ και συνεχίζουν! Γιαυτό και ήταν η επιλογή μου!
Θελω να αλλαξω αυτοκινητο και δυσπιστω σε 1000cc 3 κυλινδρους και turbo. Πουθενα δεν εχω βρει μεγαλο τεστ πχ 100.000χλμ για αξιοπιστια τετοιων μοτερ.Επισης επειδη ειναι καινουργια ουτε απο ιδιωτες. Μονο καποιες αναφορες ιδιωτων για vw 1.0 και 1.2tsi οτι ο ιμαντας πηδαει δοντια στις τροχαλιες των εκκεντροφορων και καταστρεφει μοτερ ( βρετανικα σαιτς).Επισης μιας και αναφερετε την οκταβια , διαβασα καπου οτι σε ανηφορο με 4 ατομα δυσκολευεται να ξεκινησει.Η ρενω γιατι αραγε εβγαλε 4 κυλινδρο τουρμπο που τοποθετει σε μερσεντες , νισσαν , ντατσια;
Ας μην ξεχνάμε ως καχύποπτοι αγοραστές, τα πλεονεκτήματα του εν λόγω κινητήρα για την γραμμή παραγωγής και το κόστος ... Οι ίδιες οι εταιρίες ανεβάζουν τις τιμες συνέχεια για εμας και υποτίθεται ότι κόπτονται και για το περιβάλλον και τρέχουν για να μας μοσχοπουλήσουν αεριοκίνητα κτλ ... με τα ίδια πλεονεκτήματα για αυτούς
Εχω οδηγησει αυτα τα χιλιαρια και για να ξεκινησει πρωτη δευτερα το αυτοκινητο αν δεν ειναι ευθεια η κατηφορα πρεπει να πατιναρεις το δισκο και το αυτοκινητο σκορτσαρει και με τη δευτερα.Αυτα τα χιλιαρια ειναι καλα μονο σε ταξιδια και οπου δεν χρειαζεται να σταματας.
...ακολουθούν τους νόμους της φυσικής.- Απορώ αν οι νέοι δεν γνωρίζουν το τι τους ΛΕΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ.- Ας μην αναφερθώ στις καταναλώσεις σε μικρούς turbo κινητήρες... μάλιστα κάποιοι εδώ μέσα, μας λένε ότι το δικό τους όχημα, που τυγχάνει σε περιπτώσεις να το έχω προσωπικά ότι καίει λίγο, και ότι αυτοί μπορούν και κάνουν eco driving και πιάνουν αυτά τα ποσά στις καταναλώσεις... μας λένε για αξιοπιστία, και άλλα ευτράπελα... το να τους βγει κάτι αξιόπιστο στο ίδιο προϊόν, ΤΥΧΑΙΝΕΙ...
ΕΡΩΤΗΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΠΟΥ ΒΓΑΖΑΝ ΠΟΛΛΑ ΚΥΒΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ, ΕΣ, ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ DOWNSIZING;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Το μέλλον είναι turbo και χαμηλά κυβικά. Δεν είναι τυχαίο που όλοι έριξαν κυβικά και έβαλαν turbo. Και δύναμη και οικονομία. Είχα ατμό και τρομαζα να κάνω προσπέραση 1,6 με 105 ολοζώντανα άλογα τρομάρα τους. Όσο για το πόσα χρόνια το κρατάει ο Έλληνας χ@@@@ γιαυτό δίνουν 5,7,8 χρόνια εγγύηση μετά σου λέει πάρε καινούργιο όπως γίνεται παντού. Μην κοιτάτε στην Ελλάδα που οι φόροι είναι 2 φορές η αξία του αυτοκινήτου.
Αξιοπιστία.... εκεί είναι το θέμα....ο Έλληνας πολύ δύσκολα αλλάζει αυτοκίνητο αν δεν το τεντώσει.... μετά τα 100000 χλμ εγγύησης λόγου χάρη ένα σέρβις θα αντέξει η τσέπη του ή θα πάει στον Αϊνστάιν της γειτονιάς και θα βάλει κινέζικο η μεταχειρισμένο ανταλλακτικό...άρα καλύτερα 1600 και λιγότερη φασαρία με ηλεκτρονικά παρά 1000 που το κόστος θα είναι κλάψτε το....
Προφανώς atanasie δεν ξέρεις να οδηγας... Ή δεν έχεις οδηγήσει ποτέ turbo. Θα μας ΤΡΕΛΆΝΕΙΣ??????????
Ο 1.0tsi της vw αντικατέστησε τον 1.6 8v, όπως ο 1,4tsi τον 1.6 16v fsi. Σωστά είναι τα νούμερα, σαφώς πιο γρήγορο και πιο άνετο το 1.0tsi από τον παλιό 8βάλβιδο. Αλλά, ύπαρξη υπερσυμπιεστή, 3κύλινδρος, με ότι αυτό συνεπάγεται. Η εμπειρία έχει δείξει, ότι ο παλιός, ενεργοβόρος, αργός, 4κύλινδρος 8βάλβιδος, έχει-είχε, μεγαλύτερη αξιοπιστία σε βάθος χρόνου από τον νέο 1.0tsi. Λιγότερα κινητά μέρη; Λιγότερα ηλεκτρονικά; Λιγότερες φθορές; Μικρότερη ευαισθησία σε ποιότητα καυσίμου; Τι ζητά στην τελική ο καταναλωτής; Κυβικά για διάρκεια και σιγουριά ή ισχύ/ροπή για γρήγορη οδήγηση; Και τα "ενεργητική ασφάλεια" κλπ τα βάζω στην άκρη. Όσο γρηγορότερο γκάζι έχεις κάτω από το πόδι, τόσο περισσότερο θα οδηγήσεις κι εσύ γρήγορα με ότι αυτό συνεπάγεται. Η αντικατάσταση των κυβικών όπως γράφει το άρθρο και η αλλαγή νοοτροπίας, θα γίνει με εξάλειψη των ατμοσφαιρικών συνόλων από την γκάμα των εταιριών. Όπως προσπαθούν με τα ηλεκτρικά. Κάποια στιγμή, η αγορά-που οι εταιρίες κατευθύνουν-θα γεμίσει από ηλεκτρικά και θα διαβάζουμε άρθρα: "Γιατί δεν προτιμά ο καταναλωτής τον ηλεκτρικό σε σχέση με τον θερμικό κινητήρα του παρελθόντος, τι πιστεύετε;". Επίσης, να λάβουμε υπ' όψη, ότι η νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο, που έχει φέρει στην επιφάνεια θέματα αξιοπιστίας των μικρών κινητήρων τούρμπο, έχουν παίξει και το ρόλο τους στο κλίμα δυσπιστίας των καταναλωτών.
επισης αυτο με την καταναλωση 7 lt/100km που γραφουν τα τελευταια 10 χρονια για ολα τα turbo μικρου κυβισμου, την εχει δει ποτε κανεις σε πραγματικες συνθηκες??? μη πω για τα 5-6 που υποσχονται στις εργοστασιακες μετρησεις, ουτε σε κατηφορα. ενα βαρυ φορτωμενο συγχρονο οχημα σε συνθετη διαδρομη (κινηση, εθνικη, ανηφορες) καει τουλαχιστον τα ιδια σε μεσο ορο με ενα 20ετιας που ηταν και ελαφρυτερο και λιγοτερο συνθετο
Προφανώς με αυτά που γράφουν ορισμένοι καταλαβαίνουμε ότι όχι μόνο δεν έχουν οδηγήσει αλλά ούτε καν έχουν μπει μέσα σε τέτοια αυτοκίνητα! Είχα 1.6 ατμόσφαιρα 115 ίππους και τώρα έχω 1.0 125 ίππους είμαι 40€κατω τον μήνα στα καύσιμα. Πήγαινα κάθε βδομάδα στο βενζινάδικο ενώ τώρα περνάνε 17 μέρες για να πάω και ταυτόχρονα είναι πολύ πιο γρήγορο απο το 1.6, πολύ πιο αθόρυβο και γενικά είναι η μέρα με τη νύχτα! Διάβασα εδώ ένας που λέει για την πρώτη που θέλει κατηφόρα κτλ κτλ... Τι βλακιες είναι αυτές που γράφετε... Έλεος όχι άλλο κάρβουνο! 5 άτομα σε ανηφόρα και ξεκινάει καλύτερα από το παλιό μου 1.6 αρι. Ταξίδι πήγα 5 άτομα με αποσκευές Αθήνα - Γιάννενα και ευχαριστήθηκα ταξίδι αθόρυβα και με φουλ δύναμη και οικονομια! Όποιος έχει την δυνατότητα το αγοράζει με κλειστά μάτια και έχει 8 χρόνια ξεγνοιασιάς με την εργοστασιακή εγγύηση! Όποιος δεν έχει την δυνατότητα δυστυχώς μένει με αυτό που έχει. Και εγώ άλλαξα αμάξι μετά από 15 χρόνια δε τα λες και λίγα!
Γιάννης για να σε βοηθήσω, έχει γίνει τεστ αξιοπιστίας 100000χλμ σε Focus 1.0 125 https://youtu.be/0dbeTaKpdLs μπες εδώ να δεις, την καλύτερη βαθμολογία πήρε με σχεδόν μηδενικές φθορές! Πολλά απο αυτα σήμερα έχουν ξεπεράσει τα 200000χλμ και συνεχίζουν! Γιαυτό και ήταν η επιλογή μου!
Αν είχε λεφτά ο Έλληνας μια χαρά θα άλλαξε αυτοκίνητο... Ήμαρτον με κάποιος δλδ....
Θελω να αλλαξω αυτοκινητο και δυσπιστω σε 1000cc 3 κυλινδρους και turbo. Πουθενα δεν εχω βρει μεγαλο τεστ πχ 100.000χλμ για αξιοπιστια τετοιων μοτερ.Επισης επειδη ειναι καινουργια ουτε απο ιδιωτες. Μονο καποιες αναφορες ιδιωτων για vw 1.0 και 1.2tsi οτι ο ιμαντας πηδαει δοντια στις τροχαλιες των εκκεντροφορων και καταστρεφει μοτερ ( βρετανικα σαιτς).Επισης μιας και αναφερετε την οκταβια , διαβασα καπου οτι σε ανηφορο με 4 ατομα δυσκολευεται να ξεκινησει.Η ρενω γιατι αραγε εβγαλε 4 κυλινδρο τουρμπο που τοποθετει σε μερσεντες , νισσαν , ντατσια;
Ας μην ξεχνάμε ως καχύποπτοι αγοραστές, τα πλεονεκτήματα του εν λόγω κινητήρα για την γραμμή παραγωγής και το κόστος ... Οι ίδιες οι εταιρίες ανεβάζουν τις τιμες συνέχεια για εμας και υποτίθεται ότι κόπτονται και για το περιβάλλον και τρέχουν για να μας μοσχοπουλήσουν αεριοκίνητα κτλ ... με τα ίδια πλεονεκτήματα για αυτούς
Και που να δείτε τι κάνει 1,0 με φπε, εκεί να δείτε κλάμα η ατμό...
Εχω οδηγησει αυτα τα χιλιαρια και για να ξεκινησει πρωτη δευτερα το αυτοκινητο αν δεν ειναι ευθεια η κατηφορα πρεπει να πατιναρεις το δισκο και το αυτοκινητο σκορτσαρει και με τη δευτερα.Αυτα τα χιλιαρια ειναι καλα μονο σε ταξιδια και οπου δεν χρειαζεται να σταματας.
Συμφωνώ με τους δύο Γιανναδες.
...ακολουθούν τους νόμους της φυσικής.- Απορώ αν οι νέοι δεν γνωρίζουν το τι τους ΛΕΝΕ ΚΑΠΟΙΟΙ.- Ας μην αναφερθώ στις καταναλώσεις σε μικρούς turbo κινητήρες... μάλιστα κάποιοι εδώ μέσα, μας λένε ότι το δικό τους όχημα, που τυγχάνει σε περιπτώσεις να το έχω προσωπικά ότι καίει λίγο, και ότι αυτοί μπορούν και κάνουν eco driving και πιάνουν αυτά τα ποσά στις καταναλώσεις... μας λένε για αξιοπιστία, και άλλα ευτράπελα... το να τους βγει κάτι αξιόπιστο στο ίδιο προϊόν, ΤΥΧΑΙΝΕΙ... ΕΡΩΤΗΣΗ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΠΟΥ ΒΓΑΖΑΝ ΠΟΛΛΑ ΚΥΒΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΡΜΠΙΝΑ, ΕΣ, ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ DOWNSIZING;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;