• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

1.000άρι του σήμερα, το 1.600άρι του χθες!

13.499 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/12/2019

Το ξέρετε ότι τα σημερινά 1.000άρια «πάνε» καλύτερα από τα 1.600άρια του χθες; Γιατί φοβόμαστε όμως τον χαμηλό κυβισμό; Γιατί δεν κοιτάμε μπροστά;

Τα 1.000άρια σήμερα αποτελούν στις περισσότερες περιπτώσεις την entry level πρόταση ενός μοντέλου. Και δεν μιλάμε για τα μικρά που εκεί ούτως ή άλλως ήταν πάντα πιο εύπεπτο το 1.000άρι. Στα μικρομεσαία και μεσαία όμως τι γίνεται; Γιατί ο κόσμος τα φοβάται ακόμα;

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Octavia της Skoda. Πέραν των εκδόσεων RS ποτέ δεν διακρίθηκε για τους δυνατούς της κινητήρες. Στην αρχή της καριέρας της είχε στην γκάμα της τον  1,4 MPI με 75 ίππους, και τον επίσης 1,6 MPI με 102 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας μάλιστα υπήρχε και στο Αudi A4 η σε μοντέλα της SEAT και της VW. Σήμερα ο 1.000άρης TSI είναι  ο βασικός στην γκάμα των μοντέλων του Group. Αντίστοιχα η Ford στηρίζει την γκάμα των δημοφιλέστερων Fiesta και Focus στον EcoBoost του ενός λίτρου. Ενός κινητήρα που αποδεδειγμένα είναι πολύ καλύτερος από τους 1,6 και 1,8 λτ. κινητήρες που φορούσε η Ford πριν από μια δεκαετία με την ίδια απόδοση.

Θέλετε συγκρίσεις;  Η Octavia που πούλησε σα ζεστό ψωμάκι με τον 1,6 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 102 ίππων «έκανε» το 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ., για να επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα ήθελε 13,1 δλ. και για τη διαδικασία 80-120 χλμ./ώρα χρειαζόταν 19,3 δλ. Η σημερινή βαρύτερη και μεγαλύτερη Octavia, με τον μικρότερο 1.000άρη κινητήρα στην γκάμα της χρειάζεται 10,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (-2,7 δλ.), 8,2 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα (-4,9 δλ.) και 10,8 δλ. για το 80-120 χλμ./ώρα (- 8,5 δλ.).

Μιλάμε δηλαδή για διαφορά μέρα με νύχτα σε επιδόσεις. Θέλετε να δούμε και κατανάλωση; Υπολογίστε περίπου 9 λτ./100 χλμ. για την Octavia 1,6 MPI και λιγότερα από 7 λτ./100 χλμ. για την Octavia 1,0 TSI.

Αυτές οι διαφορές μάλιστα είναι αισθητές και στην πράξη αφού πλέον μιλάμε για μικρούς αλλά υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες απέναντι στους μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλά ατμοσφαιρικούς του παρελθόντος. Καλύτερη απόκριση και απλωμένη δύναμη σε όλο το φάσμα περιστροφής τους.

Ο κόσμος όμως έχει πάρει από «φόβο» το 1.000άρι. Ιδιαίτερα αν πρόκειται για κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο όπως αυτά στα παραδείγματα παραπάνω. Γιατί πιστεύετε συμβαίνει αυτό;  Θεωρείτε πως ένα test drive θα μπορούσε να σας αλλάξει τη γνώμη;

 
Σχολιάστε την είδηση 14 σχόλια