ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
ΛΕΞΙΚΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ: Πλαίσιο αυτοκινήτου
Διαβάστηκε από 6524 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/1/2012
Βασική αρχή για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου αποτελεί το πλαίσιο. Πάνω σε αυτό στηρίζονται όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως ο κινητήρας και οι αναρτήσεις και γενικά όλο το αμάξωμα. Οι κατηγορίες αμαξώματος που συναντούμε χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Πλαίσιο τύπου σκάλας
Το πλαίσιο τύπου σκάλας χρησιμοποιείται σε όλο και λιγότερα εκτός δρόμου οχήματα γιατί είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις καταπονήσεις, με βασικό όμως μειονέκτημα, έναντι ενός αυτοφερόμενου, το αυξημένο βάρος. Πάνω σε αυτό προσαρμόζονται με βίδες όλο το αμάξωμα, τα μηχανικά μέρη και οι αναρτήσεις και κατασκευάζεται από χάλυβα υψηλής αντοχής. Αποτελείται από δύο δοκούς τοποθετημένες παράλληλα, τις δοκίδες, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με εγκάρσιες δοκούς, τις διαδοκίδες.

Αυτοφερόμενο πλαίσιο
Το αυτοφερόμενο πλαίσιο χρησιμοποιείται σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα και στα περισσότερα σύγχρονα οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV). Το μπροστινό και το πίσω τμήμα του διαθέτουν ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης με ενισχυμένα φύλλα χάλυβα, ώστε να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας μιας σύγκρουσης και παράλληλα να παραμορφώνονται σταδιακά. Η δομή τους πρέπει να είναι κατασκευασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην είναι πολύ σκληρή -γιατί καταπονούνται οι επιβάτες- αλλά ούτε ιδιαίτερα μαλακή γιατί παραμορφώνεται έντονα σε ενδεχόμενη σύγκρουση. Ο χώρος των επιβατών, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως "κλωβός ασφαλείας", είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε να παραμένει ακέραιος ακόμη και μετά από μια ισχυρή καταπόνηση. Ιδιαίτερες ενισχύσεις διαθέτουν οι κολόνες της οροφής και το πλαϊνό μέρος λόγω έλλειψης ζωνών παραμόρφωσης αυξημένου μεγέθους, για να μην παραμορφωθούν έντονα σε περίπτωση ανατροπής ή πλάγιας σύγκρουσης.
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νέα τεχνολογία turbo της Cummins για κινητήρες υδρογόνου

Τι προσφέρει η νέα SSP πλατφόρμα της VW;

Η κινέζικη CATL έφτιαξε πάτωμα που αντέχει συγκρούσεις με 120 χλμ./ώρα

Tesla Cybercab: Αντί για τιμόνι θα έχουν τηλεχειριστήριο κονσόλας

Τέλος τα φρένα στους τροχούς! Η Mercedes βάζει τα φρένα μέσα στο μοτέρ

Google Maps: Τέλος οι ειδοποιήσεις για κάμερες & μπλόκα της Τροχαίας

Βιοκαύσιμα από λάδι θα σώσουν τους κινητήρες diesel

Η Hyundai μεγαλώνει τις οθόνες της, αλλά πάντα στο «σωστό μέγεθος»

Eλπίδα για τα diesel αυτοκίνητα το βιοκαύσιμο HVO - Τι είναι και ποια πλεονεκτήματα έχει;

Επίσημο: Νέα υβριδικά Fiat που «καίνε» βιοκαύσιμο