" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Οδηγούμε το νέο Audi A3: Στοχεύει ψηλά!
Διαβάστηκε από 20381 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/6/2012
Η Audi, με την 3η γενιά του Α3 που μοιάζει πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή της ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας των premium μικρομεσαίων.

Με μια ματιά

- Σχεδίαση και κατασκευή με έμφαση στην ελάττωση του βάρους

- Πλήρης σειρά κινητήρων, κιβωτίων και μεταδόσεων

- Υψηλή ποιότητα κατασκευής, βελτιωμένοι χώροι

Το Audi Α3 παρουσιάστηκε το 1996, μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερες από 2,6 εκατ. μονάδες και ήταν το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των premium μικρομεσαίων. Είναι απόλυτα λογικό λοιπόν να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν σχεδιάζεις το καινούργιο μοντέλο, την στιγμή μάλιστα που το Α3 αποτελεί το 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Και η Audi ήταν! Η κυριότερη καινοτομία είναι η χρήση της νέας πλατφόρμας MQB του ομίλου VW, μιας πλατφόρμας που διαθέτει πολλές μεταβλητές και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά μοντέλα ή σε διαφορετικές εκδόσεις ιδίου μοντέλου (π.χ. η sportback έκδοση του νέου Α3 θα είναι 3,5 εκατ. μακρύτερη από την 3θυρη, αλλά θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα).  Αντίθετα, ο εξωτερικός σχεδιασμός δεν έχει αλλάξει ριζικά. Διατηρήθηκε η γενική συνολική εξωτερική «γραμμή» και εικόνα και οι γραμμές είναι χαρακτηριστικές και πιο δυναμικές. Άλλο ένα χαρακτηριστικό είναι οι νέοι προβολείς, που εμπρός συνδυάζονται με την μεγάλη μάσκα της εταιρείας, ενώ οι πίσω αποτελούνται πλέον από δύο τμήματα.


Λιγότερο βάρος

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, τόσο σχεδίαση όσο και στην κατασκευή, στην μείωση του βάρους. Το καπό, τα εμπρός φτερά και το υποπλαίσιο της εμπρός ανάρτησης είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Παράλληλα έχει χρησιμοποιηθεί  χάλυβας υψηλής αντοχής στο αμάξωμα και άλλα ελαφριά υλικά σε κάποια σημεία (π.χ. το εμπρός υποβραχιόνιο είναι κατασκευασμένο από μαγνήσιο) με αποτέλεσμα η μείωση του βάρους να φτάνει μέχρι και τα 80 κιλά, ενώ η πιο ελαφριά έκδοση είναι η 1.4 TFSI που ζυγίζει 1.175 κιλά, σχεδόν 200 κιλά λιγότερο από την νέα BMW σειρά 1, που είναι ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της κατηγορίας.

 

Κινητήρες-Κιβώτια: Πλήρης γκάμα

Η γκάμα των κινητήρων της Audi για το νέο Α3 περιλαμβάνει αρχικά 3 κινητήρες: 2 βενζίνης και 1 ντίζελ. Κάποιοι ακόμη κινητήρες θα προστεθούν στη συνέχεια, καθώς θα παρουσιάζονται και οι υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Α3. Ας δούμε όμως τους διαθέσιμους κινητήρες.

Στην κορυφή είναι ο 1.8 TFSI, ο πιο ισχυρός προς το παρόν, με 180 ίππους και 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 μέχρι τις 5.000 σ.α.λ., μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ. και μόλις 130 γρ. CO2. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-tronic 7 σχέσεων.

Ο «μικρός» 1.4 TFSI, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει 122 ίππους και 200 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. με μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. και 120 γρ. CO2. Αργότερα, θα προστεθεί και ο 1.4 TFSI με τους 140 ίππους και την δυνατότητα απομόνωσης κυλίνδρων (COD: cylindersondemand όπως το ονομάζει η Audi).

Ο ντιζελοκινητήρας που εφοδιάζει το νέο Α3 είναι ο 2.0 TDI με απόδοση 150 ίππους και 320 Nm ροπής, με μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ. και μόλις 106 γρ. CO2. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Όλοι οι κινητήρες έχουν επανασχεδιαστεί σε επιμέρους μέρη ώστε να βελτιωθούν η κατανάλωση, απόδοση και οι εκπομπές ρύπων αλλά κυρίως έχουν ελαφρύνει αρκετά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 1.4 TFSI έχει ελαφρύνει κατά 21 κιλά!

 

Εσωτερικό-Χώροι: Υψηλή ποιότητα και ασφάλεια

Η σχεδιαστική αναβάθμιση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τα καθίσματα να είναι σύγχρονα σχεδιαστικά και κατασκευασμένα με ποιοτικά υλικά. Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό και σε αυτό ξεχωρίζουν οι μεγάλοι στρογγυλοί αεραγωγοί που επιδέχονται πολλαπλές ρυθμίσεις.  Αυτό που σίγουρα κάνει την διαφορά είναι το νέο infotainmentsystem της Audi, το οποίο στην κορυφαία του έκδοση διαθέτει touchpad, μέσω του οποίου γίνεται η εισαγωγή των δεδομένων αναζήτησης τόσο στο σύστημα πλοήγησης όσο και σε αυτό της διαχείρισης  μουσικής. Σε ότι αφορά στους χώρους του νέου Α3 υπάρχει η δυνατότητα άνετης μετακίνησης για 4+1 επιβάτες και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 365 λίτρα. Ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης και περιλαμβάνει 7 αερόσακους και όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν σχεδιαστεί για την ασφάλεια των επιβατών (τα οποία είναι διαθέσιμα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού του Α3), με το Adaptive Cruise Control να ξεχωρίζει: προσαρμόζει την ταχύτητα και διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Λειτουργεί μέχρι τα 150 χλμ/ώρα ή μέχρι τα 200 χλμ/ώρα ότανυπάρχουν όλα τα διαθέσιμα συστήματα ασφαλείας, και αν αναγνωρίσει κίνδυνο πρόσκρουσης φρενάρει για να μειώσει την ταχύτητα, ενώ κάτω από τα 30 χλμ/ώρα, ακινητοποιεί το αυτοκίνητο.

 

Στο δρόμο: Ανάλαφρο και ευέλικτο

Το Α3 εξ ορισμού οφείλει να προσφέρει άνεση και οδηγική ευχαρίστηση. Για τον λόγο αυτό η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ώστε να τονίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Α3 χωρίς να παραμελείται η άνεση. Η χρυσή τομή λοιπόν, βρέθηκε με πιο μαλακά ελατήρια αλλά πιο σκληρά αμορτισέρ, ενώ και η αίσθηση του τιμονιού έγινε πιο «βαριά» ώστε να έχει καλύτερη πληροφόρηση ο οδηγός. Οδηγώντας το νέο Α3 ανακαλύπτεις ότι το αποτέλεσμα των παραπάνω επεμβάσεων, δικαιώνει τους μηχανικούς της Audi.  Στον επαρχιακό δρόμο και στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες ενώ στον αυτοκινητόδρομο ξεχωρίζει η σταθερότητα και η ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι είναι ακριβές και τα φρένα δυνατά και αποτελεσματικά. Οι διαθέσιμοι κινητήρες, ακόμη και ο «μικρός» TFSI των 122 ίππων, διαθέτουν ικανοποιητική ροπή, και σε συνδυασμό με το μειωμένο βάρος, προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις στο νέο Α3.
» ΕΙΣΑΓΩΓΗ
» Τεχνικά χαρακτηριστικά
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: AUDI A3,

περισσότερα νέα & άρθρα »
AUDI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δοκιμή: Νέο Audi e-tron

Αποκλειστικό: Νέα Audi Q4 Sportback & Audi Q6

Audi 80 Quattro με 500 PS

Yβριδικό το νέο RS4 Avant

Ο Markus Duesmann ο νέος CEO της Audi

Στις 19 Νοεμβρίου το Audi E-Tron Sportback

ΟΔΗΓΟΥΜΕ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οδηγούμε: Νέα Porsche Taycan

Οδηγούμε το νέο Fiat 500X Sport

Πρώτη επαφή με το νέο Nissan Juke

Οδηγούμε το ανανεωμένο Opel Astra