ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ακριβά αυτοκίνητα με χαμηλά τέλη;

Ακριβά αυτοκίνητα με χαμηλά τέλη;

6.275 Επισκέψεις στο άρθρο (7/9/2015)

Είναι δίκαιο ακριβά αυτοκίνητα να πληρώνουν χαμηλά τέλη γιατί ρυπαίνουν λίγο;

autotriti team

Πόσο δίκαιος είναι ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας; Πως γίνεται ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο 50.000 ευρώ που εμφανώς ανήκει σε κάποιον που έχει οικονομική άνεση να πληρώνει λιγότερα από ένα μοντέλο δεκαπενταετίας κάποιου που δεν έχει ούτε για βενζίνη; 
Το ζήτημα έχει δύο διαφορετικές πτυχές. Πρώτον, όπως τίθεται το αρχικό ερώτημα, αν τα ακριβά αυτοκίνητα πρέπει να πληρώνουν χαμηλά τέλη με μόνο κριτήριο τους ρύπους. Με το τρέχον σύστημα, που ισχύει και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα του αυτοκινήτου.
Αν δηλαδή ένας κατασκευαστής καταφέρει να φτιάξει ένα μεγαθήριο πέντε μέτρων με έναν τεράστιο κινητήρα 5 λίτρων που όμως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εκπέμπει 99 γραμμάρια στο χιλιόμετρο, το αυτοκίνητο αυτό δεν πληρώνει τίποτε. Εντάξει το παράδειγμα είναι ακραίο, όμως γίνεται ώστε να φέρει στο φως δύο άλλα ζητήματα. 
Αυτό του κυβισμού που μέχρι πριν μερικά χρόνια καθόριζε τα τέλη κυκλοφορίας και τώρα ξεχάστηκε τελείως, και αυτό του μεγέθους, που στο κάτω κάτω καθορίζει και τη χρήση της οδού που γίνεται. Από τη στάθμευση στο οδόστρωμα, που πιάνει χώρο, μέχρι την φθορά της ασφάλτου από το βάρος και το μέγεθος των τροχών, όπως μετριέται σε άλλες χώρες.
Η δεύτερη πτυχή όμως έχει άλλο ενδιαφέρον. Γιατί αν μείνουμε στην πρώτη, τότε φαίνεται σα να συζητάμε για την κατσίκα του γείτονα. Στο κάτω κάτω όποιος δεν έχει ακριβό αυτοκίνητο που δεν ρυπαίνει τι τον νοιάζει πόσο πληρώνει ο άλλος. Καλό θα είναι να τον νοιάζει τι πληρώνει αυτός. Έτσι η δεύτερη πτυχή ερωτά αν είναι δίκαιο να πληρώνουν τόσα πολλά τα παλιά αυτοκίνητα που ανήκουν σε ανθρώπους που, όπως λέμε σήμερα, δεν έχουν μία. 
Θα μπορούσε κάποιος να πει να μείνουν τα καινούργια άσχετα με τιμή αγοράς στα ίδια χαμηλά τέλη, για να μην ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, αρκεί να μειωθούν αυτά των παλιών αυτοκινήτων που ανήκουν κυρίως σε ανθρώπους που δεν αντέχουν αν πληρώσουν τις εκατοντάδες ευρώ των τελών κυκλοφορίας.Η λογική των τελών κυκλοφορίας όμως είναι διαφορετική. 
Πρώτον δεν αποτελούν φόρο αλλά τέλος και ως εκ τούτου δεν μπορεί να γίνει κοινωνική πολιτική με τα τέλη κυκλοφορίας. Δεύτερον πρέπει να αποθαρρύνουν τη χρήση παλαιών αυτοκινήτων που ρυπαίνουν με διοξείδιο αλλά και (κυρίως) με τοξικές ουσίας που περιγράφονται στους κανονισμούς Euro, γιατί η μετακίνηση ενός ανθρώπου, πλούσιου ή φτωχού, δεν μπορεί να επηρεάζει αρνητικά τις ζωές όλων μας και αυτές των παιδιών μας. 
Όμως οι καιροί είναι δύσκολοι και οι ανάγκες διαφορετικές. Μπορεί να αλλάξει κάτι; Πρέπει; Εσείς τι λέτε; Που σταματάει η υπευθυνότητα και αρχίζει η ανοχή όταν η χώρα περνάει μία κρίση; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN