
Το λογισμικό στα ηλεκτρικά αναβαθμίζεται μόνο του μέσω ίντερνετ.
Πολλές αναβαθμίσεις είναι συντηρητικές, άλλες προσθέτουν ή και βελτιώνουν λειτουργίες.
Οι οδηγοί έχουν μάθει να τις περιμένουν, συχνά σαν δώρο.
Οι κατασκευαστές έχουν μπει στο παιχνίδι που ξεκίνησε πρώτη η βιομηχανία των κινητών.
Το λογισμικό στα ηλεκτρικά αναβαθμίζεται μόνο του μέσω ίντερνετ
Η λέξη «λογισμικό» ήταν άγνωστη στο χώρο του αυτοκινήτου όσο οι κινητήρες ήταν θερμικοί. Ξέραμε τη λέξη «πρόγραμμα» εννοώντας το λογισμικό διαχείρισης της μηχανής, και γνωρίζαμε πως με μία αναβάθμιση μπορεί να κερδίζαμε άλογα ή και καλύτερη κατανάλωση. Ποτέ όμως δεν είχαμε τέτοιες αναβαθμίσεις δωρεάν, και σίγουρα ποτέ δεν γίνονταν το βράδυ όσο το αμάξι ήταν παρκαρισμένο στο δρόμο, όσο εμείς κοιμόμασταν. Στα ηλεκτρικά όμως που η διαχείριση του κινητήρα είναι το Α και το Ω, αλλά και όλα τα υποσυστήματα, από τα βοηθήματα μέχρι την ψυχαγωγία, ελέγχονται από υπολογιστή, η αναβάθμιση του λογισμικού είναι τυπική διαδικασία.
Πολλές αναβαθμίσεις είναι συντηρητικές, άλλες προσθέτουν ή και βελτιώνουν λειτουργίες
Οι περισσότερες αναβαθμίσεις γίνονται με αυτόν τον τρόπο. Δηλαδή όταν το αυτοκίνητο συνδεθεί στο ίντερνετ, κατεβάζει το νέο λογισμικό και το «περνάει» με την πρώτη ευκαιρία. Συνήθως δεν μιλάμε για αναβαθμίσεις αλλά ενημερώσεις, αφού οι νέες εκδόσεις κάνουν διορθώσεις, λύνουν μικροπροβλήματα, και γενικά εξομαλύνουν τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Κάποιες τέτοιες ενημερώσεις όμως είναι πραγματικές αναβαθμίσει. Φέρνουν νέες λειτουργίες, κάνουν σημαντικές αλλαγές σε υπάρχουσες και γενικά προσθέτουν στο αυτοκίνητο.
Οι οδηγοί έχουν μάθει να τις περιμένουν, συχνά σαν δώρο
Ήταν θέμα χρόνουν οι αναβαθμίσεις αυτές από τυπική διαδικασία να έχουν γίνει μέρος της εμπειρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι ένα μικρό «δωράκι» που περιμένουν οι οδηγοί κάθε τόσο για να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους για το αυτοκίνητό τους, και την πίστη τους στη μάρκα. Με τον κόσμο πλέον δικτυωμένο, οι αναβαθμίσεις ανακοινώνονται, δίνονται ημερομηνίες, μάλιστα συχνά γίνονται σταδιακά, πρώτα στη μία γεωγραφική περιοχή, μετά στην άλλη, και η κουβέντα στο διαδίκτυο παίρνει και δίνει, αυξάνοντας την αδημονία.
Οι κατασκευαστές έχουν μπει στο παιχνίδι που ξεκίνησε πρώτη η βιομηχανία των κινητών
Φυσικά μια τέτοια ευκαιρία δεν θα περνούσε απαρατήρητη από το τμήμα μάρκετινγκ των εταιρειών. Έτσι οι κατασκευαστές έχουν μπει στο παιχνίδι του πάρε-δώσε, και έχουν μετατρέψει τις αναβαθμίσεις σε «δόλωμα» για να κρατούν το ενδιαφέρον στη μάρκα ψηλά. Αυτό όμως σημαίνει πως πρέπει οι αναβαθμίσεις να έχουν ουσία. Έτσι συχνά λειτουργίες που έχουν ανακοινωθεί για ένα αυτοκίνητο, δεν υπάρχουν κατά το λανσάρισμα, και προστίθενται αργότερα, μέσω σειράς αναβαθμίσεων. Για παράδειγμα η οδήγηση με ένα πεντάλ ήρθε σε αρκετά μοντέλα με αναβάθμιση και σειρά ενημερώσεων για όλο και καλύτερη εμπειρία. Αντίστοιχα πάλι, στο τέλος ζωής ενός αυτοκινήτου, όταν βγει από το «παιχνίδι» των αναβαθμίσεων, αυτό θα είναι μέσο «πίεσης» στους οδηγούς να πάρουν καινούργιο.
Αν έχεις θερμικό αυτοκίνητο αυτά σου ακούγονται άσχετα με το αυτοκίνητο, μήπως όμως είναι απλά μέρος της νέας εποχής της αυτοκίνησης; Μήπως τελικά έχουν και αυτές τη «γλύκα» τους; Μήπως ένα αυτοκίνητο που γίνεται συνέχεια καλύτερο, πιο ευχάριστο και χρηστικό δεν είναι και τόσο κακή ιδέα; Τι λες;
.jpg)
