• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Γκαζιάρης ή άνετος;

Διαβάστηκε από 8039 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/4/2017

Τα μικρά αυτοκίνητα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλα υπάρχουν για να καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες. Υπάρχουν βέβαια και για να λειτουργούν ως «μοναδικά» αυτοκίνητα για αρκετούς, ή αντίθετα ως «δεύτερα» για άλλους. Αυτός είναι και ο λόγος που ανάμεσα στις άλλες κατηγορίες, τα μικρά έχουν τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ τους. Εσείς ποια προτιμάτε;

 
Θα μπορούσε κανείς να κάνει ένα χοντρικό διαχωρισμό ως εξής. Από τη μία υπάρχει το νέο Citroen C3, που φωνάζει «χρησιμοποίησέ με» και από την άλλη το SEAT Ibiza FR που ταιριάζει περισσότερο με την φράση «οδήγησέ με».

Δύο αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας σε μέγεθος, όμως τελείως διαφορετικά. Και ανάμεσα σε αυτά τα δύο υπάρχουν τόσα άλλα που στέκονται στη μία ή την άλλη όχθη. Τα πρώτα, τα χρηστικά ή «lifestyle» όπως λέγονται ώστε να μη θεωρήσει κανείς ότι είναι «επαγγελματικά» αλλά μάλλον δείγμα του τρόπου ζωής του οδηγού τους, δίνουν έμφαση στους χώρους, την πρακτικότητα, τη χρήση με πολλούς επιβάτες, την οικονομία και την ελαστικότητα. 

Είναι αυτοκίνητα που θα βγάλουν το πρόγραμμα της ημέρας, θα πάνε τα παιδιά στο σχολείο, θα φορτωθούν τα ψώνια του σουπερμάρκετ, μια μικρή μετακόμιση και φυσικά θα πάνε διακοπές με παραπάνω από έναν ή δύο επιβάτες. 

Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται τα μοντέλα που υποκαθιστούν ένα μεγαλύτερο σπορ αυτοκίνητο. Ακόμη και αν δε διαθέτουν ισχυρό κινητήρα έχουν τη σχεδίαση και τα στοιχεία που κάνουν τον οδηγό να αισθάνεται «Σουμάχερ». Χαμηλή οροφή, χωμένη θέση οδήγησης, «μάχιμο» και σκούρο εσωτερικό, πιο επιθετική ανάρτηση και οδική συμπεριφορά συνθέτουν το σκηνικό που κάνουν το αυτοκίνητο αθλητικό. 

Φυσικά πρόκειται για δύο διαφορετικούς κόσμους, και τα αυτοκίνητα της μίας υποκατηγορίας φαντάζουν εφιαλτικά στο κοινό της άλλης. Υπάρχουν όμως και τα πιο «ενδιάμεσα», μια ομάδα στην οποία ανήκουν τα περισσότερα. 

Εκεί η διαφοροποίηση γίνεται από την 5θυρη στην 3θυρη έκδοση, όπως στο Opel Corsa ή το Ford Fiesta, αφήνοντας τον αριθμό των θυρών να καθορίσει ουσιαστικά και τη χρήση, ενώ είναι και κάποια που μπορούν να ταιριάξουν και στα δύο κοινά αναλόγως προσέγγισης.

Εσείς τι τύπος «μικρού» είστε; Sport ή lifestyle; Είναι το μικρό το βασικό όχημα, ή κλείνει «τρύπες» στην οικογένεια στα δεύτερο (που τελεί χρέη πρώτου); Και τελικά ο διαχωρισμός αυτός γιατί δεν υπάρχει σε άλλες κατηγορίες;