Τελικά είναι ή όχι ασφαλέστερα τα SUV;

Τελικά είναι ή όχι ασφαλέστερα τα SUV;

Ασφαλέστερα τα SUV;

(10/10/2016)

Πόσο ριζωμένο στο μυαλό μας είναι το «μεγαλύτερο = ασφαλέστερο»; Και πόσο σωστό ή λάθος είναι τελικά; Εσείς τι πιστεύετε; Είναι τα SUV πιο ασφαλή αυτοκίνητα από τα άλλα;

Αν ένα μικρό αυτοκίνητο συγκρουστεί με μία νταλίκα, ποιος νομίζετε πως κινδυνεύει περισσότερο, ο οδηγός του αυτοκινήτου ή της νταλίκας; Αν απάντηση είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου, έχετε δίκιο, όμως αυτό δεν αρκεί για να κάνετε άλλες προβλέψεις.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Βλέπετε σε αντίθεση με την νταλίκα, τα αυτοκίνητα, μικρά ή μεγάλα, δεν έχουν την ίδια κατασκευή. Κυρίως όμως δεν έχουν τη μάζα και άρα μία σύγκρουση ανάμεσα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο με οποιοδήποτε άλλο, το πράγμα είναι πολύ διαφορετικό.

Η χειρότερη πρόβλεψη που μπορεί να γίνει από τη νταλίκα είναι ότι αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν την ίδια αρχιτεκτονική, αυτή δηλαδή του ξεχωριστού σασί από το αμάξωμα, είναι πιο ισχυρά. Δεν λέμε πιο ασφαλή, γιατί εδώ ακόμη προσπαθούμε να απομυθοποιήσουμε την εικόνα του «γερού». 

Τέτοια αυτοκίνητα είναι συνήθως τα παλιά SUV, αυτά με ξεχωριστά διαφορικά και κατ` επιλογήν τετρακίνηση. Αυτοκίνητα βασισμένα σε ένα σασί δύο ράβδων, χωρίς ζώνες παραμόρφωσης ή άλλο σύγχρονο σύστημα απορρόφησης της σύγκρουσης. Αυτά τα αυτοκίνητα, στην αρχή της ζωής των δοκιμών EuroNCAP, όταν ακόμη τα τεστ ήταν απλά, έπαιρναν μηδέν ή το πολύ ένα αστέρι. Γιατί αυτό που πολλοί θεωρούσαν «ισχυρό» ή «γερό» έμπαινε όλο μέσα στην καμπίνα συνθλίβοντας τους επιβάτες στην πορεία του.

Δοκιμές μεταξύ τέτοιων εκτός δρόμου SUV και πιο μοντέρνων αυτοκινήτων, μικρότερης μάζας, έδειξαν την πραγματική «ισχύ» του μοντέρνου αυτοφερόμενου αμαξώματος με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης.

Ο μύθος όμως έμεινε, πως τα μεγάλα SUV είναι ασφαλέστερα, κυρίως λόγω μάζας και ύψους. Σίγουρα σήμερα τα SUV είναι σχεδιασμένα όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο και ενσωματώνουν τις τεχνολογίες που αυξάνουν το χρόνο παραμόρφωσης κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης και άρα μειώνουν τις επιβραδύνσεις και έτσι τις δυνάμεις που ασκούνται στους επιβαίνοντες. 

Θα έλεγε κανείς λοιπόν πως αφού έχουν πλέον την τεχνολογία, η μάζα και το ύψος θα λειτουργεί υπέρ τους και θα τα κάνει ακόμη πιο ασφαλή. 
Το θέμα της μάζας είναι λίγο πολύπλοκο. Από τη μία δεν την θες γιατί μεγαλύτερη μάζα, στην ίδια επιβράδυνση, θα δημιουργήσει μεγαλύτερες δυνάμεις. Και στο άλλο όχημα αλλά και στους επιβαίνοντες. Από την άλλη η μάζα κερδίζει στη σύγκρουση, αφού όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο μικρότερη η αλλαγή της ταχύτητας μετά το τρακάρισμα και άρα μικρότερες επιβραδύνσεις.
 
Όμως ανάμεσα στις δύο περιπτώσεις, δεν είναι απλό να πεις πως η μάζα βοηθάει. Κι αν συγκρουστείς με τοίχο, ή ακλόνητο εμπόδιο; Ή ακόμη μεγαλύτερη μάζα (φορτηγό); Τότε είναι σίγουρα χειρότερα.
Το ύψος πάλι είναι απρόβλεπτο. Αν συγκρουστείς με όχημα ίδιου ύψους, οι ζώνες παραμόρφωσης λειτουργούν καλά, αν όμως το άλλο όχημα είναι χαμηλότερο, όπως κάθε άλλο αυτοκίνητο, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και για τα δύο οχήματα. Αρα και πάλι σίγουρα το ύψος δεν βοηθάει.

Εσείς όμως τι πιστεύετε; Σας δίνουν τα SUV την αίσθηση ότι είναι πιο ασφαλή; Τα επιλέγετε για αυτόν τον λόγο; Και τελικά το έχετε μελετήσει να δείτε τι ισχύει και τι όχι; 


Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
SEAT