
Τελικά οι νομοθέτες είναι άσχετοι ή πολύ σχετικοί που απλώς θέλουν να... αρμέγουν το αυτοκίνητο;
Ασχετοι νομοθέτες
9.151 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2015)
Εδώ και δεκαετίες το αυτοκίνητο στη χώρα μας ταλαιπωρείται από την παράλογη νομοθεσία η οποία μάλλον αγγίζει τα όρια της ασχετοσύνης.
autotriti team
Εχθές διαβάσαμε για τις προθέσεις της κυβέρνησης να αλλάξει τα τέλη κυκλοφορίας. Ποιόν ρωτάνε άραγε αυτοί που νομοθετούν και καθορίζουν τις τύχες των αυτοκινήτων και των ιδιοκτητών τους στην Ελλάδα; Αν κρίνουμε από τις νομοθεσίες των τελευταίων ετών και τις πρόσφατες εξαγγελίες, είναι ελάχιστες οι φορές που φάνηκε κάποιος να ξέρει πραγματικά τι κάνει. Μήπως πριν νομοθετήσεις για το αυτοκίνητο καλό θα είναι να ξέρεις και από αυτοκίνητα;
Η μόνη σωστή απόφαση των τελευταίων ετών ήταν ο καθορισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα. Η ανθρωπότητα δίνει μάχη για να μειώσει το αέριο υπεύθυνο για την αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και την θέρμανση του πλανήτη, άρα καλό θα είναι να ευνοείται όποιος προτιμά αυτοκίνητο που εκπέμπει λιγότερο CO2.
Και μετά τα έκαναν θάλασσα. Το ίδιο αυτοκίνητο πλήρωνε διαφορετικά τέλη αν είχε αγοραστεί ένα μήνα νωρίτερα ή αργότερα. Πάλι καλά να λέμε όμως. Γιατί στη φορολόγηση των καινούργιων και το Ενιαίο Τέλος Ταξινόμησης κανείς δεν κατάλαβε πως ο κυβισμός πέθανε και πως έγινε επανάσταση στα αυτοκίνητα τα τελευταία δέκα χρόνια. Ακόμη όμως ο φόρος υπολογίζεται με τον κυβισμό, όπως και τα χαράτσια, παλιών και καινούργιων άνω των 2.000 κ.εκ.
Και βλέπουμε πολιτικούς, εμφανώς άσχετους με το θέμα, να τσουβαλιάζουν τα ντίζελ, παλιά και νέα, καινούργια και μεταχειρισμένα, Euro4, Euro5 και Euro6 και να προτείνουν φόρους και χαράτσια.
Είναι εμφανές ότι κανείς τους δεν γνωρίζει τις διαφορές, δεν ξέρει καν ποιοι ρύποι είναι βλαβεροί για το περιβάλλον και γιατί, και ποιοι για την υγεία. Φαίνεται πως τα μέτρα αποφασίζονται καθαρά με βάση το από πού μπορεί να έρθουν περεταίρω έσοδα στο κράτος, και κανείς δεν τηρεί ούτε καν τα προσχήματα και να δει αν ένα αυτοκίνητο Euro4 και ένα Euro6 μολύνουν το ίδιο τις πόλεις μας.
Και βάζουν τα παλιά οχήματα σε μία κατηγορία όλα μαζί και ετοιμάζονται να τους ρίξουν χαράτσια γιατί ρυπαίνουν, άσχετα με το ποιο είναι καλά συντηρημένο και ποιο όχι, ποιος έχει μπει στον κόπο και το έξοδο να φροντίσει το αυτοκίνητό του και τι σημαίνει αυτό για τους ρύπους του και τι όχι.Φαίνεται να ακολουθούν την τακτική που απαιτεί τους λιγότερους δυνατούς ελέγχους και να θέλουν να βασίζουν την πολιτική στα τεχνικά χαρακτηριστικά που είναι εύκολο να αποκτηθούν.
Δεν θα ήταν καλύτερα πριν νομοθετούν για το αυτοκίνητο να ξέρουν κάτι παραπάνω; Να ρωτούν να μάθουν ή καλύτερα να βάλουν κάποιον σχετικό στο «τιμόνι»;Η κατάσταση αυτή μόνο κακό κάνει, με τις διαρροές και τα τερτίπια της εκάστοτε κυβέρνησης να φρενάρει την ούτως ή αλλιώς αργή πορεία της αγοράς αυτοκινήτου.
Εσείς τι λέτε; Πως μπορεί να αλλάξει η φορολόγηση του αυτοκινήτου αν κάποιος γνωρίζει, και τι περιμένετε να δείτε προς την σωστή κατεύθυνση;
Κάνετε τεράστιο λάθος. Γνωρίζουν ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ οι υπεύθυνοι. Το γεγονός ότι νομοθετούν σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που βολεύει τους Έλληνες , δε σημαίνει ότι είναι άσχετοι...
το κράτος έχει τα τέλη κυκλοφορίας σαν εισπρακτικό έσοδο το οποίο δεν ανταποδίδει στην συντήρηση και στην βελτίωση του οδικού δικτύου αλλά από την άλλη γιατί να μην πληρωνουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας ΙΧ με χαμηλούς ρύπους? αυτά τα ΙΧ δεν πατάνε στην άσφαλτο; δεν σταματάνε στα φανάρια; στον αερα πατάνε;
Με δεδομένο πως η Ελληνική φορολόγηση των πετρελαιοκίνητων βασίζεται στις εκπομπές ρύπων, ποιος πρέπει να πληρώσει τη διαφορά τελών/φόρων για τα VW, AUDI SEAT, κλπ ? α) οι κάτοχοι β) οι τοπικές αντιπροσωπείες γ) οι μητρικές που δήλωναν ψευδή στοιχεία δ) κανείς
Απ' ότι αντιλαμβάνομαι το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να "λύνει" τα οικονομικά προβλήματα του κράτους. Έτσι μπορώ να το πω αφού είναι λυπηρό στη χώρα μας για να αποκτήσεις αυτοκίνητο να πρέπει να τα "σκάσεις", τόσο για να το πάρεις όσο και να το συντηρήσεις, στο κράτος που κατά τα άλλα υπάρχει για να ζούμε ποιοτικά, ήρεμα, ευτυχισμένοι, υγιείς, ασφαλείς, κλπ..Βέβαια θα πει κανείς ότι το αυτοκίνητο είναι το τελευταίο που το νοιάζει, μετά από αυτά που έχουν φορολογήσει και θα συνεχίζουν να φορολογούνται, τα τελευταία χρόνια...Ε, ΌΧΙ δεν είναι έτσι, τουλάχιστον για κάποιον που ζει από το αυτοκίνητο (χιλιάδες επιχειρήσεις, οδηγοί) και πληρώνει κατά τα άλλα φόρους!!!ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ την κοροϊδία...Όπου υπάρχει αυτοκίνητο (και οικοδομή) τα ισοπεδώνετε ΌΛΑ...Ακόμα και ΣΗΜΕΡΑ????Έλεος..
Ανωμαλοι νομοθετες! Κυριολεκτικα! Παντου! Οχι δε ξερουν τι τους γινεται! Δε μπορει ν αλλαζει το συστημα καθε τρεις κ λιγο! Σε ολους τους τομεις! Δυο φορες το λιγοτερο πληρωνεις στο κρατος το αμαξι σου. Και που πανε ολα αυτα; Σε ενα βαρελι διχως πατο. Δρομους δεν εχουμε. Φαναρια δεν εχουμε. Μονο εισπρακτικο μεσο κ τιποτε αλλο!
Εμείς είμαστε άσχετοι. Αυτοί ξέρουν...(όπως έλεγε και η δημοφηλής διαφήμηση)
Η φορολογηση των οχηματων σαν εισαγομενα διαρκη αγαθα που ειναι, εχει να κανει με το ποσα βαγονια πορτοκαλια μπορουμε να εξαγουμε για το καθενα απο αυτα.Τα τελη κυκλοφοριας ομως,θα πρεπει να υπολογιζονται σε σχεση με την ισχυ & το βαρος του οχηματος(μεγαλυτερη φθορα στο οδοστρωμα),το μηκος (καταλαμβανει μεγαλυτερο χωρο σταθμευσης),οσο για την ρυπανση ,αυτη πληρωνεται στο ......βενζιναδικο με το φορο στα καυσιμα.
Απ' ότι αντιλαμβάνομαι το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να "λύνει" τα οικονομικά προβλήματα του κράτους. Έτσι μπορώ να το πω αφού είναι λυπηρό στη χώρα μας για να αποκτήσεις αυτοκίνητο να πρέπει να τα "σκάσεις", τόσο για να το πάρεις όσο και να το συντηρήσεις, στο κράτος που κατά τα άλλα υπάρχει για να ζούμε ποιοτικά, ήρεμα, ευτυχισμένοι, υγιείς, ασφαλείς, κλπ..Βέβαια θα πει κανείς ότι το αυτοκίνητο είναι το τελευταίο που το νοιάζει, μετά από αυτά που έχουν φορολογήσει και θα συνεχίζουν να φορολογούνται, τα τελευταία χρόνια...Ε, ΌΧΙ δεν είναι έτσι, τουλάχιστον για κάποιον που ζει από το αυτοκίνητο (χιλιάδες επιχειρήσεις, οδηγοί) και πληρώνει κατά τα άλλα φόρους!!!ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ την κοροϊδία...Όπου υπάρχει αυτοκίνητο (και οικοδομή) τα ισοπεδώνεται ΌΛΑ...Ακόμα και ΣΗΜΕΡΑ????Έλεος..
μόλις πληρώσω τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 θα ασχοληθώ με τον Έλλην μπαστουνόβλαχο και τις επιστημονικές νομοθεσίες του. Προς το παρόν δεν έχω καμία πρόθεση να επιδοτήσω άεργους και κομματόσκυλα απλώς και μόνο επειδή πατάω στην άσφαλτο για την οποία ούτως ή άλλως πληρώνω διόδια. Να πα να βρουν καμιά κανονική δουλειά. Η αγελάδα ψόφησε.
Αφού οι καταθέσεις πινακίδων πάνω από 700.000 αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, δεν άλλαξαν νοοτροπία στους αρμόδιους και το αποτέλεσμα της υπερφορολόγησης, οδήγησε σε μείωση εσόδων για το κράτος, φαίνεται ότι αν δεν είναι άσχετοι, είναι τουλάχιστον άδικοι, προς αυτούς που πληρώνουν ένα σημαντικό μερίδιο φόρων και τελών. Το αποτέλεσμα όλων των νέων αλλαγών, αν οδηγήσει σε αυξήσεις τελών, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει και σε νέες καταθέσεις πινακίδων. Θα προέτρεπα όλους τους κατόχους ΙΧ να καταθέσουν τις πινακίδες τους, έστω για μικρό χρονικό διάστημα, για να ταρακουνήσουμε τους κυβερνώντες μήπως και κάποια στιγμή αλλάξουν συμπεριφορά προς τους πολίτες.
εγω ως κατοχος pic ap δν μπορω να καταλαβω περαν απο τους ρυπους γιατι θα πρεπει να πληρωσω 2500ευρω για να κανω κλειστου τυπου το φορτηγακι μου κ να ειναι νομιμο αν θελω να βαλω ενα κουβουκλιο για λιγες μερες το χρονο να μεταφερω αγροτικα ευπαθει προιοντα αφου δν ειναι κλειστου τυπου οχημα κ αν το αφαιρω το κλωβο τοτε γτ να ειναι κλειστου τυπου στην αδεια αφου θα ειναι με καροτσα....θαρρω θα επρεπε κ θα ημασταν ολοι νομιμοι κ με δειλωμενους κλωβους αν ηταν να πληρωνουμε ενα μικρο ποσο αφου ετσι θελουν ως παραβολο στο κρατος κ πεχρι εκει αντι να πρεπει να μετατρεψουμε σε αλλου τυπου αμαξωμα το καθε φορτηγακι κ ξανα μετα παλι τα ιδια κε ποσα τρελα για την τσεπη μας