
Στην παλιά κόντρα ατμόσφαιρα ή τούρμπο, κάνατε καλά που προτιμήσατε ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο ή όχι;
Ατμόσφαιρα Vs Turbo
16.295 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2016)
Με πόσο πάθος υποστήριζες το ατμοσφαιρικό μοτέρ στο οποίο επέμεναν κάποιοι κατασκευαστές όταν τόσοι άλλοι το γύριζαν σε τούρμπο;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Και τώρα, τόσα χρόνια μετά, που το προτίμησες και το αγόρασες, μήπως νιώθεις να οδηγείς δεινόσαυρo; Ή μήπως λες πάλι καλά;
Τι ακούγαμε για τα τούρμπο μέχρι μερικά χρόνια πριν; Ότι σπάνε, ότι καίνε, ότι χαλάνε, ότι θέλουν ακριβά σέρβις. Ένα σωρό αρνητικά, ένα σωρό ανέκδοτες ιστορίες, ένα σωρό κακίες. Όσο η αγορά ήταν πολωμένη ανάμεσα στους κατασκευαστές που είχαν ασπαστεί το τούρμπο και σε αυτούς που επέμεναν μέχρι τέλους με ατμοσφαιρικά, η επιλογή γινόταν περισσότερο με οπαδικά κριτήρια και λιγότερο με τη λογική.
Και έτσι, πέντε χρόνια πριν, διάλεξες αυτοκίνητο. Και το πήρες ατμοσφαιρικό, γιατί τα τούρμπο είναι «μάπα». Και τώρα, πέντε χρόνια μετά, με εξαίρεση τη Mazda, οι ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες είναι ελάχιστοι, ειδικοί, ή ξεπερασμένοι. Οπότε η απόφαση για ατμοσφαιρικό, πως σου φαίνεται τώρα;
Φυσικά αν το αυτοκίνητό σου είναι χωρίς προβλήματα, τότε δεν έχεις τίποτε να σε στενοχωρεί. Οι επιδόσεις δεν ήταν προτεραιότητα, αν ήταν θα είχες πάρει το τούρμπο, και στο κάτω κάτω τα κυβικά μάλλον επανέρχονται στη μόδα, οπότε τα 1600 δεν θα ακούγονται τόσο πολλά και πάλι.
Όμως γύρω σου τα καινούργια αυτοκίνητα δείχνουν τόσο διαφορετικά. Κανένα δεν είναι ατμοσφαιρικό, κανένα δεν έχει τόσα πολλά κυβικά, κανένα δεν έχει τόσο χαμηλή ροπή και ιπποδύναμη. Εντάξει, δεν είναι και σα να βγήκες στο δρόμο με φουστανέλα όταν όλοι φοράνε παντελόνια, όμως η διαφορά πλέον ανάμεσα στο δικό σου αυτοκίνητο και τα άλλα είναι εμφανής.
Οπότε τι λες; Επιμένεις ότι ήταν η σωστή επιλογή, σε μία βιομηχανία που πάει προς το τούρμπο εσύ να μείνεις στην εποχή της ατμόσφαιρας; Ή τελικά η απόφασή σου να μην ακολουθήσεις τη μόδα, μήπως ήταν σοφή και το ατμοσφαιρικό σου βγήκε σπαθί και δεν σε πείραξε ούτε η χαμηλότερη απόδοση, ούτε τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας; Και στη μεταπώληση; Είδες πρόβλημα εκεί; Τι λες λοιπόν; Έκανες καλά που το πήρες ατμοσφαιρικό;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τι ακούγαμε για τα τούρμπο μέχρι μερικά χρόνια πριν; Ότι σπάνε, ότι καίνε, ότι χαλάνε, ότι θέλουν ακριβά σέρβις. Ένα σωρό αρνητικά, ένα σωρό ανέκδοτες ιστορίες, ένα σωρό κακίες. Όσο η αγορά ήταν πολωμένη ανάμεσα στους κατασκευαστές που είχαν ασπαστεί το τούρμπο και σε αυτούς που επέμεναν μέχρι τέλους με ατμοσφαιρικά, η επιλογή γινόταν περισσότερο με οπαδικά κριτήρια και λιγότερο με τη λογική.
Και έτσι, πέντε χρόνια πριν, διάλεξες αυτοκίνητο. Και το πήρες ατμοσφαιρικό, γιατί τα τούρμπο είναι «μάπα». Και τώρα, πέντε χρόνια μετά, με εξαίρεση τη Mazda, οι ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες είναι ελάχιστοι, ειδικοί, ή ξεπερασμένοι. Οπότε η απόφαση για ατμοσφαιρικό, πως σου φαίνεται τώρα;
Φυσικά αν το αυτοκίνητό σου είναι χωρίς προβλήματα, τότε δεν έχεις τίποτε να σε στενοχωρεί. Οι επιδόσεις δεν ήταν προτεραιότητα, αν ήταν θα είχες πάρει το τούρμπο, και στο κάτω κάτω τα κυβικά μάλλον επανέρχονται στη μόδα, οπότε τα 1600 δεν θα ακούγονται τόσο πολλά και πάλι.
Όμως γύρω σου τα καινούργια αυτοκίνητα δείχνουν τόσο διαφορετικά. Κανένα δεν είναι ατμοσφαιρικό, κανένα δεν έχει τόσα πολλά κυβικά, κανένα δεν έχει τόσο χαμηλή ροπή και ιπποδύναμη. Εντάξει, δεν είναι και σα να βγήκες στο δρόμο με φουστανέλα όταν όλοι φοράνε παντελόνια, όμως η διαφορά πλέον ανάμεσα στο δικό σου αυτοκίνητο και τα άλλα είναι εμφανής.
Οπότε τι λες; Επιμένεις ότι ήταν η σωστή επιλογή, σε μία βιομηχανία που πάει προς το τούρμπο εσύ να μείνεις στην εποχή της ατμόσφαιρας; Ή τελικά η απόφασή σου να μην ακολουθήσεις τη μόδα, μήπως ήταν σοφή και το ατμοσφαιρικό σου βγήκε σπαθί και δεν σε πείραξε ούτε η χαμηλότερη απόδοση, ούτε τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας; Και στη μεταπώληση; Είδες πρόβλημα εκεί; Τι λες λοιπόν; Έκανες καλά που το πήρες ατμοσφαιρικό;
Την ώρα που θα κερδίσεις με το Turbo σε ένα ταξίδι λόγω αυξημένης ιπποδύναμης και ροπής, θα την χάσεις στην αρχή για να ζεσταθεί, στο τέλος για να κρυώσει και μετά από λίγο καιρό περιμένοντας στο συνεργείο για κάποια βλάβη. Για αυτό, ατμοσφαιρικό και μάλιστα Toyota για να είσαι, εν τέλει, πιο "γρήγορος". Ευχαριστώ
Προτιμω ατμοσφαιρικο κινητηρα. Η απλουστερη κατασκευη ειναι συνηθως και η σωστη.
Θα προτιμούσα ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ, με την προυπόθεση να μπορεί να βγάλει την ισχύ που βγάζει ένα turbo. Επειδη όμως αυτό δεν γίνεται, αναγκαστικά καταφεύγω στο turbo. Το turbo αυξάνει την πολυπλοκότητα της μηχανής, αλλά προς το παρόν είναι η μόνη λύση, για μεγάλη αύξηση της ιπποδύναμης, άρα γιαυτό και μόνο το λόγο το επιλέγω. Αν στο μέλλον βρεθεί τρόπος να κατασκευαστούν κινητήρες με πολύ μεγάλη ιπποδύναμη, χωρίς turbo, αυτό θα ήταν μια καλύτερη λύση. Το turbo οπωσδήποτε απαιτεί πιό προσεκτικό χειρισμό, του αυτοκινήτου, για να μην φθαρεί πρόωρα. Πρέπει να περιμένουμε πρώτα να ζεσταθεί ο κινητήρας και μετά να του ζητήσουμε τη μέγιστη απόδοση, όπως επίσης, μετά από μια σκληρή οδήγηση, να περιμένουμε για λίγο στο ρελαντί, να πέσουν οι στροφές του turbo και μετά να σβήσουμε τη μηχανή. Αν δεν τα κάνουμε αυτά, το turbo θα φθαρεί πρόωρα.
H TOYOTA εδώ και χρόνια έχει το Corolla TS με 198 HP 1800cc αμοσφαιρικά. Το αμάξι είναι "πύραυλος"... Κι άσε τους άλλους να αγοράζουν "πειραγμένα" TSi.
3 λέξεις κλειδιά για τα turbo: ζέσταμα, κρύωμα, συνεργείο!
280 xiliades km me A4 1.8T B6, me para polla apo auta mesa sthn A8hna kai apolutws kamia blabh genika sth mhxanh. Ta turbo pleon einai eksairetika aksiopista. Palia mporei na xalousan, pleon oxi kai auth einai h apanthsh apo osous rwtw aneksarthtou markas.
Προτιμω τα ατμοσφαιρικα ασυζητητι γιατι ειναι πιο αξιοπιστα απο τα τουρμπο αλλα και πιο αποδοτικα στις υψηλες στροφες που ειναι και το ζητουμενο για γρηγορη σπορ οδηγηση. Σε ενα turbo, πρεπει να κινεισαι διαρκως σε υψηλες στροφες γιατι αλλιως θα σου μπουκωσει η τουρμπινα και αλλα περιφεριακα μερη του αυτοκινητου. Απο την αλλη, αυτοπ οδηγει μακροπροθεσμα στην προωρη καταστροφη του αυτοκινητου λογω της συνεχους πιεσης και αυτο ιδιως τους καλοκαιρινους μηνες μπορει να αποβει μοιραιο. Ασε που μετα απο πολυ ωρα σε γρηγορη οδηγηση η κινουμενος στην πιστα, πρεπει να περιμενεις να κρυωσει ο κινητηρας πριν τον σβησεις. Οι ατμοσφαιρικοι παλι ειναι πολυ πιο αξιοπιστοι και πιο σωστα δουλευουν. Διατηρουν ψηλα τη ροπη τους και δεν λαχανιαζουν οπως οι turbo, των οποιων το φορτε τους ειναι οι χαμηλες και μεσαιες στροφες. Ειμαι παραδοσιακος και θα επιμεινω στους ατμοσφαιρκουα αν και τα τελευταια χρονια τεινουν να εξαφανιστουν απο τις μεγαλυτερες κατηγοριες. Εχουν δειξει την αντοχη και την αξιοπιστια τους και τους εμπιστευομαι απολυτα.
ΟΛΑ είναι καλά αρκεί να τα σεβόμαστε γι' αυτό που είναι...αν τώρα ποιάσουμε τα αρχαιοΕλληνικά ταμπούρια, τους ενός του ξυνίζει το ένα λες και έχει μετοχές εδώ και εκεί, του άλλου το άλλο και πάει λέγοντας...ο καθένας έχει την αποψούλα του αρκεί να μην θέλει να τη "φορέσει" στον άλλο :-)
Γελαω με αυτους που πιστευουν οτι τουρμπο=συνεργειο.Εχουν μεινει 20χρονια πισω.Και το 2030 ακομα θα υποστηριζουν τα ατμοσφαιρικα.Ανοιχτε λιγο το μυαλο και τα ματια σας.Ακομα και η toyota δεν αντεξε και αρχισε να βαζει τουρμπο μπας και προλαβει τις εξελιξεις.Ξεκολατε απο τα '80s που το datsun και η toyota ηταν η καλυτερη εταιρεια....!!!!!
Ford fiesta 1.0ecoboost, 3 απολαυστικά χρόνια οδήγησης,τα 5λεπτα να ζεσταθεί δεν είναι τπτ μπροστα σε αυτά που με προσφέρει οδηγικα,του έβαλα και ένα φιλτρο ελευθέρας,εδω κ 6μηνες 0προβληματα πάλι,για οτι παραπάνω Έχω τη mountune να με βολεύει:ρρ
Kompressor...
Προσωπικά είμαι υπερ και των 2 σχολών, συν ηλεκτροκίνηση, συν πιο νέες μορφές τεχνολογίες που ακόμα ΚΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΙΣ ΛΕΝΕ/ΑΝΑΦΕΡΟΥΝΕ ΔΗΜΟΣΙΑ.-