Premium SUVάκια: Audi A1 Citycarver ή DS 3 Crossback;
56.283 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2022)
Είναι αυτόματα, σικάτα σε εμφάνιση, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, καλή ιπποδύναμη και διαφορά τιμής 1.000 ευρώ. Συγκρίνουμε τα Audi A1 Citycarver και DS 3 Crossback. Ποιο κερδίζει;
Είναι το A1 Citycarver premium όσο πρέπει για Audi, ή μήπως το γαλλικό DS 3 Crossback είναι πιο πολυτελές;
Καλύτερη εμφάνιση και ποιότητα για το DS 3 Crossback
2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο το Α1 με 150 άλογα
Πιο ικανό το DS 3 Crossback στο χώμα
Μεγαλύτερο σε χώρους το DS 3.
Εσύ όμως τι λες; Ποιο από τα δύο είναι καλύτερο; Ή μήπως θα κοιτάξεις το Peugeot 2008 που κυκλοφορεί περισσότερο ανάμεσά τους;
B-SUV υπάρχουνε πολλά, premium B-SUV όμως λίγα. Μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Παρακάτω, λοιπόν, συγκρίνουμε την χαρακτηριστικότερη πρόταση της κατηγορίας, το DS 3 Crossback, με μία crossover εκδοχή, το Audi A1 Citycarver (σ.σ. αν και υπάρχει και το Q2, ξεφεύγει κατά 2.000 € σε τιμή). Μάλιστα, διαλέξαμε τις γρήγορες αυτόματες εκδόσεις τους, δηλαδή το DS 3 Crossback των 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 (κόστος 26.600 ευρώ) και το A1 Citycarver 35 TFSI των 150 ίππων με το διπλού συμπλέκτη S tronic και 150 άλογα (κόστος 27.650 ευρώ). Ποια είναι η πιο συμφέρουσα και premium πρόταση; Ακολουθεί η απάντηση για κάθε τομέα αξιολόγησης.
Σχεδίαση: Σικ το DS 3 Crossback, περιπετειώδες το A1 Citycarver
Κακά τα ψέματα, η εμφάνιση αποκαλύπτει πολλά για τον χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Στην προκειμένη περίπτωση το DS καταφέρνει να ξεχωρίσει με την ιδιαίτερη και avant-garde σχεδίασή του, η οποία συνδυάζει την κομψότητα με την τεχνολογία. Βέβαια, αυτό έχει και το τίμημά του που είναι η χειρότερη ορατότητα προς τα πίσω για τον οδηγό και προς τα έξω για τους πίσω επιβάτες. Και πάλι όμως θα το προτιμήσουμε από το μικρό Audi που βγάζει έναν πιο περιπετειώδη, δυναμικό αλλά και σοβαρό χαρακτήρα, χωρίς να χάνει το μοντέρνο και το νεανικό προφίλ.
Μοντέρνο και high-tech είναι το εσωτερικό του A1 Citycarver. Δεν υπάρχουν παράπονα ως προς την επιλογή των υλικών.
Από τις φωτογραφίες και μόνο γίνεται ξεκάθαρο πως το A1 Citycarver ακολουθεί μια πιο συμβατική σχεδίαση, ενώ το DS 3 Crossback διατηρεί την εναλλακτική φιλοσοφία που είδαμε στην εξωτερική σχεδίασή του και στην οποία οι ρόμβοι βρίσκονται στο επίκεντρο. Κατά την γνώμη μας το DS στην καμπίνα είναι πιο δύσχρηστο συγκριτικά με το Α1 Citycarver, όμως σε βάθος χρόνου μάλλον θα το συνηθίσεις και έτσι η σύγκριση θα μεταφερθεί στο κομμάτι της απτής ποιότητας και της τεχνολογίας. Εκεί, το A1 κερδίζει πόντους με την ευκρίνεια των οθονών του και τη λειτουργία του infotainment, όμως το DS 3 Crossback κάνει την ανατροπή όσον αφορά την απτή ποιότητα των υλικών, ειδικά μάλιστα αν επιλέξεις τις σουέντ ταπετσαρίες.
Πιο ιδιαίτερη και λιγότερη εργονομική η σχεδίαση του DS 3 Crossback, το οποίο όμως έχει κορυφαία ποιότητα υλικών.
Πιο ευρύχωρο με το χάρακα το πίσω κάθισμα του DS 3 Crossback, αλλά θα θέλαμε καλύτερη ορατότητα από μέσα προς τα έξω.
Αναφορικά με τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές το γαλλικό μοντέλο έχει το προβάδισμα και στις δύο περιπτώσεις. Στο πορτ-μπαγκάζ του θα χωρέσει ένα σακβουαγιάζ επιπλέον, ενώ στο πίσω κάθισμα ο τρίτος θα στριμωχθεί λιγότερο. Βέβαια, να πούμε ότι στο A1 οι επιβάτες θα αισθανθούν καλύτερα γιατί τα παράθυρα είναι μεγαλύτερα και έτσι βλέπουν καλύτερα προς τα έξω και άρα κάποιοι δεν θα ζαλιστούν.
Λίγο μεγαλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών του DS, στα 350 λίτρα, θα θέλαμε ωστόσο ένα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.
Ο 1.500άρης TFSI του Α1 αποδίδει 150 άλογα και κερδίζει τόσο στη μάχη των επιδόσεων, όσο και της κατανάλωσης.
Στη μάχη των κινητήρων και των επιδόσεων το Audi A1 Citycarver δεν δυσκολεύεται να βγει νικητής. Ο 1.500άρης TFSI είναι πιο προηγμένος, διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων και αποδίδει 20 άλογα περισσότερα, με αποτέλεσμα να κερδίζει στην επιτάχυνση από στάση και στις ρεπρίζ χωρίς να καίει παραπάνω καύσιμο. Βέβαια, απέναντί του στέκεται πολύ καλά και o 1,2 PureTech των 130 ίππων γιατί έχει θετικότατη απόκριση σε όλο το εύρος περιστροφής (ειδικά στην λειτουργία Sport), μειώνοντας παράλληλα τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου και αυξάνοντας αντίστοιχα τον premium χαρακτήρα του DS3 Crossback. Παράλληλα, το κιβώτιο πραγματοποιεί απόλυτα ομαλές και γρήγορες εναλλαγές σχέσεων τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία του και δεν υστερεί σε σχέση με το διπλού συμπλέκτη S tronic του Α1.
Συνεπικουρούμενος και από το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο ο 130άρης PureTech είναι γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών.
Κλείνοντας με την οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων έχουμε να παρατηρήσουμε πως και τα δύο είναι σφικτά όσον αφορά το set-up της ανάρτησης τους προκειμένου να βγάλουν ένα σπορτίφ ύφος. Από εκεί και ύστερα το γαλλικό μοντέλο είναι πιο ραφιναρισμένο περνώντας πάνω από ανωμαλίες, έχει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στον αυτοκινητόδρομο, καθώς και αυξημένη συγκριτικά με το Audi απόσταση από το έδαφος (170 χλστ.) που βοηθά στο να πάει πιο μακριά εκτός δρόμου.
Η διαφορετικότητα στη σχεδίαση, η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και η οδική συμπεριφορά του DS 3 Crossback γέρνουν την πλάστιγγα προς το μέρος του καθιστώντας το τελική μας επιλογή. Σε αυτή την κατηγορία η τιμή δεν αποτελεί βασικό παράγοντα αγοράς, οπότε η ακριβώς ίδια τιμή, απλά θα κάνει τα πράγματα πιο απλά για τον επίδοξο αγοραστή.