
Θα θέλατε ένα αυτοκίνητο το οποίο παρακολουθεί όλες τις κινήσεις σας;
Αυτοκίνητο Big Brother
Συστήματα ασφαλείας στο αυτοκίνητό σας, που θα παρακολουθούν και θα επεμβαίνουν όποτε θεωρούν ότι απαραίτητο. Τα θέλετε;
autotriti team
Όταν ο Τζορτζ Όργουελ το 1948 έγραφε το
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
μυθιστόρημα 1984, με κεντρικό θέμα τον Μεγάλο Αδερφό, οποίος ήταν ένα αυταρχικόπρόσωπο που παρακολουθούσε τους πάντες μέσα από κρυφές και μη κάμερες, προέβλεψετη σημερινή πραγματικότητα, όπου τη θέση του Μεγάλου Αδερφού θα την έχουν πάρειυπολογιστές.Το πόσο προφητικό ήταν τελικά το μυθιστόρημα, έχει αρχίσεικαι διαφαίνεται και στην αυτοκίνηση, όπου εισάγονται συστήματα ασφαλείας πουπαρακολουθούν τα πάντα και ενίοτε αναλαμβάνουν δράση… Βέβαια όλα αυτά τασυστήματα όντως αποσκοπούν στην ασφάλεια, αλλά υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαν ναπαραβιάσουν την προσωπική σας ελευθερία.
Οι dashcams για παράδειγμα που υπάρχουν εδώ καιαρκετά χρόνια, μπορεί να μην επεμβαίνουν στην οδήγηση και να αποτελέσουν ένααξιόπιστο μάρτυρα σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά από την άλλη, καταγράφουν τηνκάθε σας κίνηση. Επίσης το GPS το ανά πάσα στιγμή δίνει σήμα που είστε, με τι ταχύτητακινείστε κ.λπ. Όμως όλα αυτά είναι συστήματα online, όπερ και σημαίνει πως πολύ εύκολα θα μπορούσαν νααποθηκεύονται σε μια βάση δεδομένων όλα αυτά τα στοιχεία…
Σε πολύ λίγα χρόνια θα εισαχθούν στα νέα μοντέλα μικροκάμερεςμε ειδικούς αισθητήρες, οι οποίοι θα κεντράρουν το πρόσωπο και τα μάτια σας γιανα αντιληφθούν τη σωματική και πνευματική σας κατάσταση και αν κρίνουν πως δενείστε σε διαύγεια, θα επεμβαίνουν στην ECU κλείνοντας την εισαγωγή, ώστε να μηνμπορείτε να οδηγήσετε.
Κάτι ανάλογο θα συμβαίνει με το breathalyzer, το οποίο θα αναλύει τηνανάσα σας και θα τσεκάρει αν είστε μεθυσμένος ή όχι. Δεν μπορεί να αμφισβητηθείη χρησιμότητα του, αλλά όταν δεν υπάρχει ένα οικουμενικό θεσμικό πλαίσιο πουκαθορίζει τα όρια της συγκέντρωσης του αλκοόλ στο αίμα, πως θα καθοριστούν ταόρια του breathalyzer;
Τέλος, συντομότερα από ότι φαντάζεστε, ο εγκέφαλος τουαυτοκινήτου θα είναι συνδεδεμένος διαδικτυακά με server της«μαμάς» εταιρείας και θα καταγράφονται όλα τα δεδομένα σε μια database. Πόσο τρέχατε, που πήγατε, ταπάντα… σαν ένα είδος μαύρου κουτιού.
Εσείς όμως τι πιστεύεται, η εισαγωγή αυτών των συστημάτων γίνεταιγια την ασφάλειά σας ή θα είναι ένα είδος Μεγάλου Αδερφού που θα παρακολουθείτη κάθε σας κίνηση, καταπατώντας τα προσωπικά σας δεδομένα;
Όλα αυτά είναι σχετικά. Αν ας πούμε είναι προαιρετικά και ελέγχονται από τον οδηγό, όλα καλά. Αν πάλι είναι υποχρεωτικά και συνδέονται με τα συστήματα του αυτοκινήτου και καταγράφουν τα πάντα, αν δεν θέλεις να σε καταγράφουν, υπάρχουν δύο λύσεις και πιθανό και περισσότερες. Η μια λύση είναι να χρησιμοποιείς αυτοκίνητο παλιάς τεχνολογίας χωρίς ECU, οπότε τα σύγχρονα συστήματα δεν μπορούν να εφαρμοστούν, ή θα εφαρμοστούν μερικώς. Η δεύτερη λύση είναι να βρεις τρόπους να απενεργοποιείς τα συστήματα, που καθώς είναι ηλεκτρονικά όλο και κάποιος τρόπος θα υπάρχει να απενεργοποιούνται, να παθαίνουν βλάβες, ή μπλακαουτ κ.λ.π. Μάλιστα υπολογίζω ότι θα βρεθούν κάποιοι που θα διαθέτουν στο εμπόριο (μαύρη αγορά) συστήματα παρεμβολών, ή απενεργοποίησης, ή παραπλάνησης όλων αυτών των συστημάτων. Εγώ προσωπικά τρέχω συνήθως πάνω από τα όρια, ντριφτάρω όπου βρω κατάλληλο δρόμο και μου αρέσει να βελτιώνω τα αυτοκίνητα μου. Η οδήγηση είναι η χαρά και το νόημα της ζωής μου και κανείς δεν θα με εμποδίσει να την απολαμβάνω, όπως εγώ καταλαβαίνω.