
Το εσωτερικός ενός σύγχρονου οχήματος μπορεί πλέον εύκολα να μετατραπεί σε ένα γραφείο… επί τροχών
Βλάπτει το multitasking;
2.719 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2016)
Τα προηγμένα συστήματα πολυμέσων και η «συνδεσιμότητα» του οχήματος μας, μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την προσοχή μας κατά την οδήγηση; Ποια είναι η γνώμη σας;
autotriti team
Ιδιαίτερα στον κλάδο των ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, ο οδηγός μπορεί πλέον με ευκολία, να δημιουργήσει το δικό του «γραφείο… επί τροχών» στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών από όπου μπορεί να ασχοληθεί με όλες σχεδόν τις δραστηριότητες που θα έφερνε εις πέρας από τη βάση της επιχείρησης του.
Ο έλεγχος των e-mails, η διεκπεραίωση των παραγγελιών, ο έλεγχος της αποθήκης, η επικοινωνία (γραπτώς ή προφορικώς) με τους πελάτες, τους προμηθευτές κ.ο.κ. είναι πλέον δυνατή από τη χρήση του φορητού υπολογιστή που πλέον μπορεί να εδράζεται δίπλα του, καθ` όλη τη διάρκεια του δρομολογίου.
Παράλληλα, αρκετές εταιρείες παρέχουν τη δυνατότητα ελέγχου αρκετών λειτουργιών που προσφέρει ο όχημα (χρήση του τηλεφώνου, του συστήματος πλοήγησης, του ηχοσυστήματος, του κλιματιστικού κ.ο.κ.) μέσω φωνητικών εντολών!
Όλα τα παραπάνω, αναμφισβήτητα διευκολύνουν αφάνταστα την καθημερινότητα μας εντός του οχήματος καθώς –μεταξύ άλλων- μας επιτρέπουν να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τον «νεκρό» χρόνο που δαπανούμε εντός του οχήματος μας, από και προς την δουλειά ή κατά τη διάρκεια ενός πολύωρου δρομολογίου.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει συνήθως, η… άλλη όψη του νομίσματος δεν είναι και τόσο ευχάριστη καθώς, πλέον ο οδηγός του οχήματος πολλές φορές ενδεχομένως να εμπλακεί στην παράλληλη διεκπεραίωση αρκετών διαδικασιών (multi-tasking), πέραν της κύριας ασχολίας του, που δεν είναι άλλη από την οδήγηση!Εσείς τι λέτε;Θεωρείτε πως η εξέλιξη της τεχνολογίας, ελλοχεύει περισσότερους κινδύνους ή μειώνει το ενδεχόμενο απόσπασης της προσοχής του οδηγού από τον έλεγχο του οχήματος;
Είμαι της άποψης ότι θα πρέπει η χρησιμοποίηση όλων αυτών των μέσων να απαγορεύεται την ώρα της οδήγησης. Οπωσδήποτε ένας άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει ταυτόχρονα πολλές δουλειές και να τις κάνει απόλυτα σωστά. Ιδιαίτερα όταν η μία από αυτές είναι η οδήγηση, η οποία απαιτεί όπως ο οδηγός να έχει την προσοχή του στο δρόμο κατά 100%. Δεν είναι δυνατό ένας οδηγός να οδηγεί και παράλληλα να κάνει το οποιοδήποτε άλλο και να οδηγεί απόλυτα σωστά. Αν κάνει οτιδήποτε άλλο, είναι απόλυτα βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα αφαιρεθεί από την οδήγηση και εκείνη τη στιγμή είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει ατύχημα. Εγώ θα έλεγα μάλιστα ότι όταν οδηγούμε δεν θα πρέπει όχι μόνο να κάνουμε, αλλά ούτε να σκεφτόμαστε το οτιδήποτε άλλο, εκτός από ότι έχει σχέση με την οδήγηση. Για παράδειγμα μόνο η παρακολούθηση των οχημάτων που κινούνται μπροστά, αλλά και πίσω μας, είναι μια πολύπλοκη εργασία, που αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε καλοί οδηγοί, θα πρέπει να την κάνουμε διαθέτοντας την πλήρη αφοσίωση μας.