" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να κάψει λιγότερο από ένα scooter ή θεωρείτε αυτονόητη την απάντηση;

Ευέλικτο το Scooter αλλά η ψήφος θα πάει στο φυσικό αέριο και στο A3 g-tron.

O χώρος αποσκευών των μοντέλων με φυσικό αέριο είναι συνήθως μικρότερος των συμβατικών αδελφών τους. Στο A3 g-tron από τα 380 πέφτει στα 280 λτ., αλλά και πάλι είναι επαρκής.

Η διάρκεια ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο διαρκεί περίπου 3 λεπτά, αλλά χαλάλι μπροστά στην κορυφαία οικονομία, που απολαμβάνει ο οδηγός.

Αριστερά μέσα στο στροφόμετρο του Α3 g-tron υπάρχει ο ψηφιακός δείκτης ποσότητας CNG και δεξιά στο ταχύμετρο ο ψηφιακός επίσης δείκτης βενζίνης.

Ευέλικτο και οικονομικό το SYM Symphony ST200i CBS είναι best seller στην κατηγορία του και όχι άδικα.

Το ρεζερβουάρ του scooter είναι κάτω από την σέλα και χωρά 7,5 λτ. αμόλυβδης βενζίνης.

Ψηφιακός δείκτης καυσίμου στον πίνακα οργάνων του SYM Symphony ST200i CBS.

CNG vs Scooter

Διαβάστηκε από 9843 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/5/2016

Συγκρίνουμε την δεδομένη οικονομία του φυσικού αερίου στο κόστος μετακίνησης με αυτή ενός σύγχρονου scooter. Ποιο «καίει» λιγότερο;

 
Μα τι σχέση μπορεί να έχει ένα premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο των 26.040 ευρώ με ένα από τα best seller scooter της αγοράς η τιμή του οποίου είναι μόλις 2.195 ευρώ; Πρακτικά καμία, γιΆ αυτό άλλωστε και ουσιαστικά δεν γίνεται σύγκριση. Τα πλεονεκτήματα των μοτοσυκλετών είναι δεδομένα. Αυτή η «αντιπαράθεση» έχει να κάνει μόνο με την οικονομία. Το Audi A3 g-tron, όσο και το SYM Symphony ST200i CBS πέρα από την υψηλή ποιότητα στην κατηγορία τους, υπόσχονται κορυφαία οικονομία στο κόστος μετακίνησης. Για να πετύχει την οικονομία στο κόστος μετακίνησης, το Audi A3 g-tron χρησιμοποιεί έναν turbo κινητήρα 1,4 λτ., ο οποίος αποδίδει 110 άλογα και μπορεί να καίει φυσικό αέριο (CNG) -καμία σχέση δεν έχει με το υγραέριο (LPG). Από την άλλη το «200άρι» scooter της SYM έχει έναν τετράχρονο  αερόψυκτο κινητήρα 168,9 κυβικών και 11,8 ίππων και ο οποίος είναι εξαιρετικά οικονομικός για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Για να διαπιστώσουμε στην πράξη (και όχι στην θεωρία) ποιο από τα δύο είναι πιο οικονομικό γεμίσαμε και κινηθήκαμε στις ίδιες διαδρομές εντός αστικού ιστού καταγράφοντας τις σχετικές μετρήσεις.

Το CNG καίει λιγότερο και από scooter
Το A3 1,4 ΤFSI g-tron διαθέτει δύο δεξαμενές φυσικού αερίου με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλών CNG. Υπάρχει και ρεζερβουάρ 50λτ. βενζίνης, το οποίο όμως χρησιμοποιείται μόνο όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, χωρίς ο οδηγός να έχει δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ των δύο καυσίμων. Θεωρητικά γεμίζει με 12,5 ευρώ, αλλά στην πράξη (οι δεξαμενές δεν γεμίζουν 100%) με 11,6 ευρώ έχει φουλάρει (τιμή φυσικού αερίου στις 23/3: 0,869 ευρώ/κιλό). Από την άλλη το scooter, που έχει ρεζερβουάρ 7,5 λτ. γεμίζει με 9,8 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης στην Αττική 1,3 ευρώ /λτ.). Με το A3 g-tron καλύψαμε 325 χλμ.  με μέση κατανάλωση 4,1 kg/100 χλμ. Κάνοντας μια απλή διαίρεση βρίσκουμε πως το κόστος μετακίνησής του είναι 3,5 ευρώ /100 χλμ. Από την άλλη με το scooter καλύψαμε 227 χλμ. μέχρι να αδειάσει εντελώς, το οποίο μεταφράζεται σε μέση κατανάλωση 3,3 λτ. αμόλυβδης/100 χλμ. και κόστος 4,3 ευρώ/100 χλμ.