
Το τιμόνι του Puma Gen-E έχει εμφανώς Ford καταβολές με σωστό βάρος (ειδικά στη Sport λειτουργία) και ικανότητα να μεταφέρει σχεδόν όλη την πληροφόρηση από το μπροστινό σύστημα.
Όσον αφορά το πως είναι το Puma Gen-E στο δρόμο, αρχικά εκτιμάς τη σωστή θέση οδήγησης, με το σχετικά μεγάλο τετραγωνισμένο τιμόνι (δεν «κόβει» τη θέα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων) ακριβώς μέσα στα χέρια, αλλά και την ευκολία στην πόλη, που το ηλεκτρικό Puma «λατρεύει» λόγω της απουσίας κιβωτίου, της πολύ χαμηλής κατανάλωση ενέργειας και της λειτουργία one-pedal (επιλέγεται από το μενού προγραμμάτων οδήγησης). Παράλληλα, υπάρχει και κουμπί L στον μοχλό για την επιλογή κίνησης, που κάνει πιο έντονη την ανάκτηση ενέργειας όταν σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ ισχύος, αλλά δεν φρενάρει όσο με τη λειτουργία one-pedal.

Το καλό είναι πως το Puma Gen-E καταφέρνει να δίνει την αίσθηση πως «στρίβει» βασισμένο όχι στα ηλεκτρονικά, αλλά στη σωστή κινηματική των αναρτήσεων, με μπόλικη
Στο ανοιχτό δρόμο τώρα, η απουσία μηχανικών θορύβων και η απορροφητική ανάρτηση κάνουν χαλαρωτική τη μετακίνηση, τα ωραία όμως έρχονται σε μια διαδρομή με στροφές. Το τιμόνι έχει «σωστό» βάρος (ειδικά στη Sport λειτουργία) και μεταφέρει σχεδόν όλη την πληροφόρηση από το μπροστινό σύστημα, τη στιγμή που η ανάρτηση είναι ευχάριστα σφιχτή και άκρως αποτελεσματική: Συγκρατεί την κλίση, χωρίς να βροντάει ή να κοπανάει στις συνήθεις κακοτεχνίες, αφήνοντας μόνο κάποια έντονα εγκάρσια σαμαράκια να γίνονται έγιναν αισθητά στην καμπίνα όταν πέρασαν από πάνω τους οι (έξτρα) τροχοί των 18 ιντσών με τα 215/50 ελαστικά. Και όσο περισσότερο οδηγούσαμε τόσο περισσότερο το ηλεκτρικό Puma ξεδίπλωνε το ταμπεραμέντο του για να εξασφαλίσει στον οδηγό μια απρόσμενα ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Το σχετικά συγκρατημένο βάρος (1.563 κιλά), το χαμηλό κέντρο βάρους με την κατάλληλη τοποθέτηση και οι ρυθμίσεις κάνουν το θαύμα τους. Ίσως δεν υπάρχει η «κοψιά» του βενζινοκίνητου, αλλά δεν υπάρχει στην πιάτσα άλλο τόσο άμεσο, ευχάριστο και συμμετοχικό ηλεκτρικό SUV-άκι. Το Ford Puma Gen-E στρίβει όπως περιμένεις από ένα μοντέλο της Ford, ευχάριστα, αποτελεσματικά, με λογική κλίση και ένα «υπάκουο» μπροστινό σύστημα, καθώς και ένα αρκετά «ζωντανό» πίσω μέρος.
`Αλλωστε, όλα αυτά φάνηκαν και στην δοκιμή αποφυγής κινδύνου, όπου το Ford Puma Gen-E κατάφερε 77 χλμ./ώρα (όσο και το βενζινοκίνητο) μια κορυφαία επίδοση ανάμεσα στα ηλεκτρικά που έχουν δοκιμαστεί μέχρι σήμερα στο Auto Τρίτη Test Center.
Επίσης, το καλό είναι πως το Puma Gen-E καταφέρνει να δίνει την αίσθηση πως «στρίβει» βασισμένο όχι στα ηλεκτρονικά, αλλά στη σωστή κινηματική των αναρτήσεων, με μπόλικη μηχανική πρόσφυση και ελάχιστες… ηλεκτρικές επιρροές. Υπάρχει και ένας τεχνητός ήχος (αν επιλέξεις ακομπανιάρει μόνιμα), που με λίγη φαντασία θυμίζει αυτόν του Ecoboost, κάνοντας ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την εμπειρία, που σίγουρα άξιζε περισσότερη στήριξη από τα καθίσματα, αλλά και ένα ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης με paddles στο τιμόνι για την ψευδαίσθηση της «σειριακής» αλλαγής σχέσεων. Τέλος, η Ford πάντως έχει βάλει την ιδιαίτερη πινελιά που χρειαζόταν, ακόμα και στη φυσική αίσθηση των φρένων (παρά τα πίσω ταμπούρα), τα οποία πάντως θα θέλαμε πιο αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 39,7 μ.).
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Νέο Ford Puma Gen-E - Το πιο προσιτό, πρακτικό & fun-to-drive ηλεκτρικό SUV |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός |
Σελίδα 3 | Κινητήρας-Αυτονομία: Με 168 άλογα και κορυφαία κατανάλωση στην πόλη |
Σελίδα 4 | Εσωτερικό-Χώροι: Full digital, ακόμα πιο πρακτικό από το βενζινάτο |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: Ηλεκτρικό SUV-άκι που «στρίβει» και είναι ευχάριστο στην οδήγηση. |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |