
Εξελίσσονται οι δρόμοι;
2.727 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2016)
Πότε είδατε να ανοίγει ένας καινούργιος δρόμος; Πότε είδατε ένας δρόμος να φαρδαίνει και να αποκτά μία λωρίδα ακόμη;
autotriti team
Ειδικά στις πόλεις οι νέοι δρόμοι είναι ελάχιστοι. Στην Αθήνα, για παράδειγμα, με εξαίρεση την Αττική Οδό που είχε σχεδιαστεί και χαραχτεί από την δεκαετία του 60, δεν έχει ανοίξει ούτε ένας νέος δρόμος. Ένας περιφερειακός, ένα δαχτυλίδι, μία νέα πλατεία, ένα νέο κομμάτι ασφάλτου.
Ακόμη και η άσφαλτος η ίδια είναι παλιά. Οι συνοικιακοί δρόμοι έχουν άσφαλτο που πολλές φορές έχει κλείσει 30 και 40 χρόνια χρήσης. Μπαλωμένη ξανά και ξανά, σκαμμένη άλλες τόσες φορές για το φυσικό αέριο, την ΕΥΔΑΠ, τη ΔΕΗ και τις οπτικές ίνες. Όλα αλλάζουν, οι δρόμοι όμως μένουν ίδιοι.
Τα αυτοκίνητα σήμερα εξοπλίζονται με συστήματα ανίχνευσης του δρόμου και της σήμανσης, και στην Ελλάδα οι δρόμοι είναι στην τύχη τους και η σήμανση έχει σβήσει. Δες τις ζέβρες στις διαβάσεις, τα διαχωριστικά στις λωρίδες, ακόμη και η διπλή διαγράμμιση στη μέση που υπάρχει για να θυμίζει πως απαγορεύεται η προσπέραση, συχνά είναι εξαφανισμένη.
Η αναβάθμιση και ο εκμοντερνισμός των δρόμων θα έπρεπε να συμβαδίζει με αυτή των αυτοκινήτων. Και σε μία χώρα που ο ρυθμός ανανέωσης του στόλου είναι αργός, με τον μέσο όρο στα 13 χρόνια, οι δρόμοι θα μπορούσαν υποτυπωδώς να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο, και όχι να υστερούν 40-50 χρόνια.
Βλέπεις η τεχνολογία των δρόμων έχει προχωρήσει και αυτή. Η άσφαλτος, για παράδειγμα, σήμερα δεν είναι μία και μοναδική. Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ασφάλτου για διαφορετικούς δρόμους. Υπάρχει άσφαλτος υψηλής και χαμηλής ταχύτητας για διαφορετικά επίπεδα θορύβου. Ασφαλτος για χαμηλές ταχύτητες ή υψηλής τριβής για καλύτερο φρενάρισμα έξω από σχολεία ή σε δρόμους με πεζούς. Ασφαλτος που στραγγίζει γρηγορότερα για δρόμους με λιμνάζοντα νερά και άλλοι τύποι που χρησιμοποιούνται με βάση τον σχεδιασμό των οδών, την αύξηση της ασφάλειας και μείωση της κατανάλωσης, ως μέρος μιας εθνικής προσπάθειας μείωσης των ατυχημάτων και της εισαγωγής καυσίμων.
Εσείς τι καινούργιο έχετε δει; Πόσο πίσω είναι οι δρόμοι σε σχέση με τα αυτοκίνητα που πατάνε πάνω τους; Και τελικά μήπως φταίμε και εμείς που έχουμε μειώσει τις απαιτήσεις μας στο μηδέν λόγω συνήθειας ή κρίσης; Τι λέτε;
κι επιστρεφουμε στα τελη κυκλοφοριας.... ανταποδωση στο φουλ..
Όπως όλοι ξέρουμε, το κράτος έχει πτωχεύσει. Επομένως δεν υπάρχουν χρήματα για το οτιδήποτε. Οι φόροι, τα τέλη κυκλοφορίας και όλα τα έσοδα του κράτους (πέρα από τις πληρωμές μισθών και συντάξεων του δημοσίου και κάποια άλλα απαραίτητα έξοδα), πηγαίνουν για την αποπληρωμή των χρεών, που δημιουργήσαμε όλα τα τελευταία χρόνια. Έτσι να μην περιμένουμε καινούριους δρόμους, για πολλά χρόνια ακόμη.
Ας συντηρηθούν σωστά οι υπάρχοντες, και ας λείπουν οι καινούργιοι!
Ειδικά στις πόλεις: Ευτυχώς δεν φαρδαίνουν κι άλλο οι δρόμοι. Ίσα ίσα που πρέπει να στενέψουν και να αφήσουν περισσότερο χώρο για πεζούς, ποδήλατα κλπ. Στη βόρεια Ευρώπη ευτυχώς υπάρχει αυτή η τάση εδώ και χρόνια.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΕΦΕΡΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ. ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΚΦΕΡΩ ΑΠΟΨΗ ΚΑΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΤΜΗΜΑΤΑ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ) ΕΧΟΥΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ. ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΠΑΛΙΕΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΤΙ ΑΚΟΜΗ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΦΟΡΤΙΟ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ.
Υπάρχει κι ακόμα παρακάτω. Οι δρόμοι των χωρών της υποσαχάριας Αφρικής. Όταν τα λεφτά του κράτους φτάνουν μόνο μέχρι εκεί, εκεί θα φτάσουμε. Κάντε λίγη υπομονή, και θα το δείτε. Κάποιοι θεώρησαν τεράστιο "εκσυγχρονισμό" την κατάργηση της ΜΟΜΑ το 1990. Μόνο που οι δρόμοι που έφτιαχνε η ΜΟΜΑ είναι ακόμα σε άριστη κατάσταση, ενώ αυτοί των εργολάβων νιώθουμε στο... πετσί μας (ελαστικά, αμορτισέρ κ.λπ) πόσο αντέχουν.
Και βέβαια εξελίσσονται οι δρόμοι, τι είμαστε εμείς;Ελλάδα είμαστε...Αθήνα-θεσσαλονίκη 50 χρόνια γίνεται αυτός ο δρόμος, εμείς δεν είμαστε οι υπόλοιποι, εμείς το μελετάμε διεξοδικά το ζήτημα, κάνουμε έρευνες, μελέτες, πειράματα, κ.τ.λ. τι μας περάσατε ότι και ότι μέχρι να τελειοποιήσουμε και να φτιάξουμε το δρόμο...