Το πρώτο SUVάκι με κουπέ look είναι της VW, λέγεται Taigo και κατάφερε μια εντυπωσιακή επίδοση στην απαιτητική δοκιμή αποφυγής κινδύνου, που μόνο το AutoΤρίτη TEST CEΝΤΕR πραγματοποιεί στην Ελλάδα.
Το VW Taigo ήρθε για να αποτελέσει μια πιο ελκυστική πρόταση στη θάλασσα των B-SUV. Είναι βασισμένο στο T-Cross, αλλά χάρη στη χαμηλότερη και πιο γοητευτική γραμμή της οροφής του απέχει εντελώς από τη σχεδιαστική λογική του σπιρτόκουτου. Μήπως όμως το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι μόνο ένα ελκυστικότερο σύνολο, αλλά και ένα πιο ικανό στο στρίψιμο μοντέλο; Μπορεί το χαμηλότερο κέντρο βάρους να κάνει τη διαφορά υπέρ του Taigo; To μοντέλο που δοκιμάστηκε στην αποφυγή κινδύνου (ELK TEST) ήταν το Taigo με τον 1,0 TSI κινητήρα των 110 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7. Η έκδοση εξοπλισμού ήταν η Style, όπου οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά 205/55.
Χωρίς καν να… ιδρώσει πέρασε το VW Taigo στην πρώτη προσπάθεια-βάση με 73 χλμ./ώρα (ήταν αυτή που έχει καταφέρει το T-Roc μιας και το T-Cross δεν έχει αξιολογηθεί στη σχετική δοκιμής). Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP έδειξαν με το καλημέρα πως το νέο μικρό crossover της VW μπορεί να σημειώσει μια πολύ καλή επίδοση. Οι τροχοί των 17 ιντσών πρόσφεραν άφθονη πρόσφυση, ενώ σε αυτά τα χιλιόμετρα το πίσω μέρος ήταν αρκούντως σταθερό. Την ίδια εικόνα περίπου είχαμε και στις προσπάθειες μέχρι και τα 77 χλμ./ώρα, που ήταν εξίσου επιτυχημένες, αλλά με περισσότερη εμπλοκή του ESP.
Ακόμα και στην αποτυχημένη προσπάθεια, το VW Taigo είχε απόλυτα ομαλή και ελέγξιμη αντίδραση.
Μάλλον αισιόδοξη ήταν η πρόθεσή μας να δοκιμάσουμε στα 79 χλμ./ώρα. Το VW Taigo δεν κατάφερε να περάσει το τεστ. Υπήρξε τάση του πίσω μέρους να ανοίξει την τροχιά του, που όμως δεν πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις χάρη και στο εξαιρετικό σε λειτουργία ESP. Αξίζει να αναφερθεί πως ακόμα και στην προσπάθεια πάνω από το όριο του αυτοκινήτου, ο πίσω εσωτερικός τροχός δεν έχασε παρά ελάχιστα την επαφή του με το οδόστρωμα και έτσι κανείς από τους 4 επιβάτες δεν ένιωσε ανασφάλεια. Το τιμόνι χωρίς να ενθουσιάζει με την πληροφόρησή του, έχει εξαιρετική απόκριση και βοηθά στον έλεγχο του Taigo.
Το γοητευτικό VW Taigo αποδείχθηκε απόλυτα ικανό στο στρίψιμο, αφού πέτυχε ταχύτητα εισόδου 78 χλμ./ώρα. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το καλύτερο τιμόνι και η πιο πειστική ανάρτηση σε σχέση με το T-Cross, στο οποίο και βασίζεται το Taigo, έκαναν τη διαφορά. Μόνο; Όχι είναι και εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία ESP, που χωρίς να γονατίζει το αυτοκίνητο, φρέναρε μαεστρικά τους κατάλληλους τροχούς. Πειστικό αρχικό turn in στην πρώτη αλλαγή πορείας και παρά τη μάλλον υπερστροφική τάση στη μεταφορά βάρους, το Taigo παρέμεινε απόλυτα ελέγξιμο μέσα στο μήκος της όλης διαδικασίας. Το μοντέλο της δοκιμής όμως είχε τροχούς 17 ιντσών και όχι 16 ιντσών, όπως η δημοφιλής έκδοση Life και πήρε «ποινή», όπως έχει συμβεί σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν και έτσι η επίδοσή του ορίζεται στα 77 χλμ./ώρα, νούμερο που το φέρνει στην πρώτη θέση της κατάταξης μαζί με το οδηγοκεντρικό Ford Puma. Ενδεικτική της πολύ καλής επίδοσή τους και η βαθμολογία με άριστα το 10 (9,3/10).
Το νέο VW Taigo συνδύασε την αποτελεσματικότητα και τις ασφαλείς αντιδράσεις σε μια οριακή κατάσταση. Το ESP του δουλεύει εξαιρετικά.
Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP αποτελούν τα στοιχεία που χαρίζουν στο VW Taigo μια κορυφαία επίδοση. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το αδερφό T-Cross είναι εμφανές.
Γενική αίσθηση οδηγού: Σίγουρα η αίσθηση από το τιμόνι και την ανάρτηση ξεπερνά αυτή του T-Cross. To χαμηλότερο κέντρο βάρους κάνει τη διαφορα. Το καλύτερο σε λειτουργία ESP της κατηγορίας βοήθησε στο ρεκόρ.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Ποτέ δεν νιώσαμε άγχος ή ανασφάλεια ακόμη και στις προσπάθειες πάνω από το όριο του αυτοκινήτου..
Βαθμολογία με άριστα το 10: 9,3 Ανάρτηση: 9 Τιμόνι: 8+ Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10 Διάσταση Ελαστικών: 205/55 R17 Τύπος ελαστικών: Continental EcoContact6