
Πέρασε το τεστ αποφυγής κινδύνου με 73 χλμ./ώρα.
Φορούσε mud & snow ελαστικά, τα οποία μειώνουν την επίδοση.
Έχει μαλακή ανάρτηση για περισσότερη άνεση.
Το ESP επεμβαίνει σχετικά γρήγορα για να συγκρατήσει την πορεία
autotriti team
Το KGM Tivoli ρίχτηκε στη «μάχη» με τον τάρανδο
To KGM Tivoli ρίχτηκε στη «μάχη» με τον τάρανδο (τεστ αποφυγής κινδύνου-elk test), το οποίο είναι και το σημαντικότερο τεστ ενεργητικής ασφάλειας για ένα αυτοκίνητο και το οποίο το AutoΤρίτη διεξάγει στην Ελλάδα, όντας το μοναδικό μέσο και ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη.
Το SUVάκι της KGM ολοκλήρωσε εν τέλει τη διαδικασία με 73 χλμ./ώρα, μία επίδοση που μπορεί να μην ξεπερνάει το μέσο όρο της τελευταίας γενιάς των μικρών SUV, ωστόσο έχει ένα σημαντικό ελαφρυντικό. Εφοδιαζόταν με ελαστικά mud & snow, τα οποία είναι γνωστό από τα τεστ ελαστικών που διεξάγουμε, ότι έχουν μειωμένη πρόσφυση συγκριτικά με τα θερινά ελαστικά που φοράνε τα πιο πολλά SUVάκια.
Πέρασε το τεστ αποφυγής κινδύνου με 73 χλμ./ώρα
Πιο αναλυτικά τώρα, το KGM Tivoli (διαβάστε τη δοκιμή του) ξεκίνησε τη διαδικασία από τα 69 χλμ./ώρα, περισσότερο για να δοκιμάσουμε τη συμπεριφορά των ελαστικών, τα οποία έδειξαν ότι γλιστράνε πιο γρήγορα σε σχέση με τα θερινά. Βέβαια αυτό δεν μας εμπόδισε να ανεβάσουμε σταδιακά τα χλμ. της δοκιμασίας. Βέβαια όσο ανεβαίναν τα χλμ. τόσο πιο πολύ πιεζόταν η ανάρτηση, η οποία βέβαια είχε αναμενόμενη αντίδραση λόγω της μαλακής ρύθμισης που έχει για να προσφέρει περισσότερη άνεση. Το σημείο λοιπόν που το Tivoli διατηρούσε την πρόσφυσή του, χωρίς να χρειάζεται επέμβαση του οδηγού ήταν τα 73 χλμ./ώρα, όπου και εμφανιζόντουσαν αυξημένες κλίσεις και μια αρχή υποστροφής, χωρίς όμως να δημιουργούν το έντονο άγχος στους επιβάτες.
Το ESP επεμβαίνει σχετικά γρήγορα για να συγκρατήσει την πορεία
Η επίδοση του KGM ήταν και απόρροια του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας παρά της μηχανικής κινηματικής, αφού το ESP μπαίνει αρκετά γρήγορα και σε πρώιμο στάδιο, ώστε να εξασφαλίσει ότι το Tivoli δεν θα παρεκκλίνει της πορείας του, περιορίζοντας σημαντικά την ταχύτητα σε κάθε αλλαγή πορείας. Βέβαια πάνω από τα 73 χλμ./ώρα ήταν δύσκολο να υπερκεράσει και το εμπόδιο των ελαστικών, ειδικά δε από τη στιγμή που και το σύστημα διεύθυνσης δεν ήταν συμμετοχικό στη διαδικασία. Έτσι δοκιμάζοντας σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το Tivoli άνοιγε την πορεία του περισσότερο από το φάρδος του διαδρόμου των κορινών.
Αίσθηση οδηγού, επιβατών & βαθμολογία
Γενική αίσθηση οδηγού: Οι κλίσεις στις αλλαγές πορείας γίνονται αρκετά αισθητές και το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει το απαραίτητο feedback στον οδηγό. Οι αντιδράσεις του είναι αρκετά ελεγχόμενες, με τα ηλεκτρονικά του συστήματα να φροντίζουν για το ομαλό της διαδικασίας.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Η ταλάντωση της ανάρτησης και η μετατόπιση του βάρους ήταν πιο αισθητές στους πίσω επιβάτες, καθώς εκεί άλλωστε ασκούνται και οι περισσότερες δυνάμεις. Όπως αισθητή ήταν και η παρέμβαση του ESP είτε διακριτικά, είτε δυναμικά όποτε χρειαζόταν.
Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 7
- Τιμόνι: 6
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 8
- Διάσταση Ελαστικών: 205/65 R16
- Τύπος ελαστικών: Kumho Solus TA31
Τα Elk Test του AutoΤρίτη γίνονται στον πιστοποιημένο χώρο της Σχολής Ασφαλούς οδήγησης Driving Academy με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια. Έναν χώρο στον οποίο μπορείς να μάθεις να οδηγείς με ασφάλεια και να αντιδράς σωστά σε απαιτητικές (ή και... καθημερινές) συνθήκες οδήγησης.