Ένα στα δύο αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 ήταν SUV
2 Φωτογραφίες »

Ένα στα δύο αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 ήταν SUV

2.950 Επισκέψεις στο άρθρο (6/2/2024)

- Μερίδιο αγοράς 51% κατέκτησαν τα SUV το 2023
- Τα μικρά SUV ήταν τα πιο δημοφιλή
- Οι Ευρωπαίοι σταμάτησαν να προτιμούν τα minicar
- Ανησυχία προκαλεί το αυξανόμενο μέγεθος των αυτοκινήτων στους δρόμους

Μερίδιο αγοράς 51% κατέκτησαν τα SUV το 2023

Τα SUV είναι επισήμως η κυρίαρχη κατηγορία αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη καθώς αυτή αύξησε τις πωλήσεις της κατά 19% συγκριτικά με το 2022 και καταλαμβάνει πλέον μερίδιο 51% στις ευρωπαϊκές αγορές. Είναι μια άνοδος 14% σε σύγκριση με το μερίδιο αγοράς που η κατηγορία κατείχε το 2022.

Τα μικρά SUV ήταν τα πιο δημοφιλή

Η κατηγορία των μικρών SUV είναι η πιο δημοφιλής για τους Ευρωπαίους οδηγούς, με 2,2 εκατ. συνολικές πωλήσεις, ακολουθούμενη από τα οικογενειακά SUV με 1,9 εκατ. πωλήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο οργανισμός Dataforce. Η μεγαλύτερη άνοδος στην αγορά σημειώθηκε στην κατηγορία των premium SUV, με 31% περισσότερες πωλήσεις σε σύγκριση με το 2022. Τα πιο δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας αυτής ήταν το Model Y, που ήταν και το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023 και η Mercedes-Benz GLC.

Οι Ευρωπαίοι σταμάτησαν να προτιμούν τα minicar

Τα μεσαία premium SUV, μαζί με τα οικογενειακά premium SUV κατάφεραν ως κατηγορίες να ξεπεράσουν την κατηγορία των μίνι η οποία έπεσε από την 5η θέση το 2022, στην 7η θέση το 2023. Αυτό αποδεικνύει πόσο πράγματι έχουν αλλάξει οι προτιμήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών προς μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Λίγο λιγότερα από 700.000 μίνι πουλήθηκαν το 2023. Πρόπερσι, το 2022, η κατηγορία αυτή είχε σημειώσει πάνω από 1 εκατ. πωλήσεις. Κομβικό ρόλο στην αλλαγή αυτή πρέπει να έπαιξε το γεγονός πως εταιρίες όπως η Citroen, η Peugeot, η Ford και η Opel έθεσαν εκτός παραγωγής τα μίνι τους μοντέλα τους το 2023.

Ανησυχία προκαλεί το αυξανόμενο μέγεθος των αυτοκινήτων στους δρόμους

Η αλλαγή στο μέγεθος που επιλέγουν οι αγοραστές των αυτοκινήτων έρχεται και με μια σειρά προβλημάτων. Οι στενοί δρόμοι της Ευρώπης δεν είναι σίγουρο αν μπορεί να υποστηρίξουν το αυξανόμενο μέγεθος των οχημάτων που τους διαβαίνουν. Με ορισμένα SUV να έχουν ξεπεράσει το πλάτος των 2 μέτρων και τις περισσότερες θέσεις παρκινγκ εντός πόλης να είναι υπολογισμένες για πλάτος έως 1.80 μέτρα, δήμοι και κυβερνήσεις ψάχνουν νομοθετικές λύσεις για την καταπολέμηση του προβλήματος. Ήδη ο δήμος του Παρισιού και της Λυών έχουν ψηφίσει για υψηλότερο κόστος παρκινγκ σε SUV. Ενώ ανησυχία προκαλεί και το αυξανόμενο βάρος των εν λόγω οχημάτων και δη των ηλεκτρικών, σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας του οδικού δικτύου.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
4green