Έρευνα: Πρόβλημα για τις πόλεις το διαρκώς αυξανόμενο μέγεθος των SUV

Έρευνα: Πρόβλημα για τις πόλεις το διαρκώς αυξανόμενο μέγεθος των SUV

Έρευνα: Πρόβλημα για τις πόλεις το διαρκώς αυξανόμενο μέγεθος των SUV

1.886 Επισκέψεις στο άρθρο (29/1/2024)

- Τα SUV μεγαλώνουν κατά 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια
- Το μέγιστο πλάτος στην ΕΕ είναι τα 255 εκατοστά
- Πολλά SUV είναι πλέον πάνω από 2 μέτρα σε πλάτος
- Έρχονται νομοθετικές παρεμβάσεις από την ΕΕ

Τα SUV μεγαλώνουν κατά 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια

Ο «έρωτας» των καταναλωτών προς τα μεγάλα SUV δεν φαίνεται να καταλαγιάζει, σε παγκόσμιο επίπεδο. Αντιθέτως, χρόνο με το χρόνο παρατηρείται άνοδος του μεριδίου αγοράς που καταλαμβάνει η εξής κατηγορία αυτοκινήτων. Όσο, όμως, μεγαλώνει η ζήτησή τους τόσο φαίνεται πως μεγαλώνουν και σε μέγεθος τα εν λόγω οχήματα. Μια νέα έρευνα έδειξε πως κατά μέσο όρο, το μέγεθος των SUV στην Ευρώπη αυξάνεται κατά 1 εκατοστό κάθε δύο χρόνια. Στις πυκνοκατοικημένες πρωτεύουσες της ηπείρου μας, αυτή η άνοδος μπορεί να προκαλέσει ιδιαίτερο πρόβλημα. Ήδη, για να οδηγήσεις ανάμεσα στους διπλοπαρκαρισμένους δρόμους του Παγκρατίου, νιώθεις λες και περνάς κλωστή από την τρύπα μιας βελόνας. Για να μην σχολιάσουμε τον άθλο του να βρεις θέση πάρκινγκ...

Το μέγιστο πλάτος στην ΕΕ είναι τα 255 εκατοστά

Οι ειδικοί προειδοποιούν πως αν δεν παρέμβει νομοθετικά η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα πράγματα μπορεί να βγουν εκτός ελέγχου. Προς το παρόν, το μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος για όλα τα οχήματα εντός της ΕΕ είναι 255 εκατοστά. Ο νόμος αυτός όμως θεσπίστηκε την δεκαετία του ΄90 με σκοπό να περιορίσει το μέγεθος των λεωφορείων και τον φορτηγών. Οι εταιρίες τον χρησιμοποιούν ως «παραθυράκι» για να συνεχίσουν να διογκώνουν τα SUV.

Πολλά SUV είναι πλέον πάνω από 2 μέτρα σε πλάτος

Η αύξηση του 1ος εκατοστού ανά δύο έτη έχει ξεκινήσει από το 2001. Ο James Nix, συγγραφέας της εν λόγω έρευνας Transport & Environment, δήλωσε πως «Μπορεί να μην ακούγεται σαν ένας μεγάλος αριθμός. Αλλά η πραγματικότητα είναι πως - αν δεν υπάρξει μεταρρύθμιση - τα μεγάλα πολυτελή SUV και pick-up θα φτάσουν να είναι όσο φαρδιά όσο τα φορτηγά και τα λεωφορεία». Από την άλλη πλευρά σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις οι θέσεις πάρκινγκ είναι σχεδιασμένες για οχήματα έως και 180 εκατοστών. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν τα μισά από τα καινούργια SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν χωράνε να παρκάρουν σε αυτά τα σημεία, αφού υπερβαίνουν τα 2 μέτρα πλάτους.   

Έρχονται νομοθετικές παρεμβάσεις από την ΕΕ

Το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο θα συζητήσει επί του ζητήματος αυτού στις αρχές του έτους. Πόλεις της Γαλλίας έχουν ήδη θεσπίσει νομοθετικά πλαίσια για να περιορίσουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα. Στην Λυών, οι οδηγοί των SUV θα αναγκάζονται να πληρώνουν περισσότερα για δημόσιο πάρκινγκ, ενώ παρόμοια πρακτική αναμένεται να ακολουθήσει και ο δήμος του Παρισιού.

ford
4green