Επιστροφή της Citroen DS: «Βάτραχος» με ρεύμα
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Επιστροφή της Citroen DS: «Βάτραχος» με ρεύμα

52.744 Επισκέψεις στο άρθρο (26/8/2023)

Η Citroen DS ή αλλιώς «βάτραχος» ήταν η έμπνευση για να δημιουργηθεί η DS Automobiles. Δεν δημιουργούνται άδικα φήμες για την επιστροφή της, ιδιαίτερα σε μια εποχή που οι αναβιώσεις εμβληματικών μοντέλων δίνουν και παίρνουν.

Πάντα οι Deesses του παρελθόντος, ήταν «οι θεές» και ξεχώριζαν για τη σχεδιαστική και τεχνολογική τους μοναδικότητα. Από τη στιγμή που η DS ανεξαρτητοποιήθηκε μέσα στη γκάμα της Citroen έχει ασχοληθεί με την κατασκευή premium και τεχνολογικά προηγμένων οχημάτων, που δεν είναι απλά εκδόσεις μοντέλων της «μαμάς» εταιρείας με ενέσεις πολυτέλειας. Τα πρώτα δείγματα γραφής ήρθαν με τα DS 7 Crossback και DS 3 Crossback, ενώ μετέπειτα ήρθαν και οι νεότερες προσθήκες στην γκάμα, το DS 4 και η μπερλίνα DS 9.
Και επειδή οι ρίζες της γαλλικής premium φίρμας είναι βαθιές, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν την επιστροφή της πρώτης DS, του μοντέλου που γνωρίζουμε και ως «βάτραχο», σε μια πιο μοντέρνα εκδοχή. Η Citroen DS (1955-1975) είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία, αφού εξοπλίστηκε με επαναστατική για την εποχή της τεχνολογία και παράλληλα ξεχώρισε με τον διαχρονικό σχεδιασμό της δια χειρός Flaminio Bertoni, κερδίζοντας επάξια μια θέση στο παλμαρέ της αυτοκίνησης. Η πρόταση ανεξάρτητου σχεδιαστή διατηρεί σε γενικές αναλλοίωτο το παγκοσμίως αναγνωρίσιμο αμάξωμα της DS, ενσωματώνοντας μοντέρνα στοιχεία του αύριο με το αποτέλεσμα να είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό.
 

Μοντέρνα DS με επιρροές από το παρελθόν

Αισθητικά, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η λεπτή LED φάσα που πλαισιώνει το έμβλημα της Citroen, καθώς επίσης και τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, ενώ η υπόλοιπη μάσκα χαρακτηρίζεται από απλές γραμμές και επίπεδες επιφάνειες. Ο δεύτερος όγκος θυμίζει εν πολλοίς την DS με το κοίλο παρμπρίζ και την έντονα κεκλιμένη οροφή προς τα πίσω με νεωτεριστικές πινελιές, όπως για παράδειγμα τους πλαϊνούς καθρέπτες που έχουν αντικατασταθεί από κάμερες. Οι «κλειστές» ζάντες με το σήμα της Citroen, τα αναδυόμενα χερούλια στις πόρτες και ο καλυμμένος πίσω τροχός για αεροδυναμικούς λόγους, δημιουργούν ένα ρετρομοντέρνο συνονθύλευμα.
 

Ηλεκτρική και άκρως αεροδυναμική μπερλίνα

Στη νέα της εποχή, η DS αναμένεται να είναι ηλεκτρική, χρησιμοποιώντας όλα όσα χρειάζεται από τα πλούσια ράφια της Stellantis. Για την ιστορία, η πρόγονος της, έκρυβε κάτω από το καλλίγραμμο αμάξωμά της είτε έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα ή τον 2,2 λίτρων, ανάλογα με την έκδοση, ενώ υπεύθυνα για την μετάδοση της κίνησης ήταν στην πορεία των ετών τα μηχανικά κιβώτια 4 και 5 σχέσεων ή τα αυτόματα 3 ή 4 ταχυτήτων. Στην περίπτωση που υλοποιηθεί το πλάνο αναβίωσης της Citroen DS, τότε το αεροδυναμικό αμάξωμα σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά κινητήρα σύνολα που έχουμε δει στα μοντέλα της γαλλικής φίρμας, αναμένεται να προσφέρουν μεγάλη αυτονομία.

Κλείνοντας, δημιουργείται ένα δίλημμα. Αναβίωση της Citroen DS ή τη νέα DS 9, την premium μπερλίνα των Γάλλων που έρχεται να σταθεί απέναντι στην γερμανική κυριαρχία της κατηγορίας με εκπροσώπους τις Mercedes E-Class, BMW Σειρά 5 και Audi A6;
Hyundai
vw