Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έρευνα: Μόνο 1 στις 7 κινεζικές μάρκες θα «επιβιώσει» έως το 2030

2.580 Επισκέψεις στο άρθρο (15/7/2024)
Έρευνα: Μόνο 1 στις 7 κινεζικές μάρκες θα «επιβιώσει» έως το 2030

- Ερεύνα προβλέπει τη συρρίκνωση των κινεζικών μαρκών αυτοκινήτων.
- Από τις 137 κινεζικές μάρκες μόνο οι 19 θα έχουν κέρδη έως το 2030.
- Οι «μεγαλύτερες» μάρκες κατεβάζουν τις τιμές και οι «μικρότερες» ακολουθούν.
- Η μείωση των τιμών θα οδηγήσει τις «μικρότερες» μάρκες στη χρεοκοπία.

Από τις 137 κινεζικές μάρκες μόνο οι 19 θα έχουν κέρδη έως το 2030

Πριν από λίγες ημέρες έρευνα της AlixPartners ανέφερε πως οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων αναμένεται να έχουν μερίδιο αγοράς 33% σε ολόκληρο τον κόσμο έως το 2030, δηλαδή το 1/3. Σήμερα, έρευνα της ίδιας εταιρείας αναφέρει πως αυτό δε θα ισχύσει για όλες, καθώς μόνο μία στις επτά κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών θα είναι κερδοφόρα έως το 2030.

Οι «μεγαλύτερες» μάρκες κατεβάζουν τις τιμές και οι «μικρότερες» ακολουθούν

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 137 μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, σύμφωνα με την Alixpartners, αλλά οι αναλυτές της εταιρείας πιστεύουν ότι μόνο 19 από αυτές θα έχουν κέρδη μέχρι το 2030. Μία πρώτη εξήγηση που δίνεται για αυτό είναι ο «πόλεμος» τιμών που υφίσταται στην εγχώρια αγορά της Κίνας. Επ' αυτού, η Alixpartners αναφέρει πως οι μεγάλες κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD έχουν τα περιθώρια κέρδους που τους επιτρέπουν να πιέζουν τις τιμές ξανά και ξανά προς τα κάτω, αναγκάζοντας τις άλλες μάρκες, που δεν έχουν τις ίδιες «αντοχές», να κατεβάσουν επίσης τις τιμές τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Η μείωση των τιμών θα οδηγήσει τις «μικρότερες» μάρκες στη χρεοκοπία

Η τακτική αυτή έχει ήδη βλάψει διάφορες μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της WM Motor, η οποία κήρυξε πτώχευση το 2023 και η Alixpartners αναμένει πως πολλές ακόμα θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο έως το τέλος της δεκαετίας.

Έτσι, οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι μάρκες που δεν μπορούν να αποκομίσουν κέρδος για να παραμείνουν βιώσιμες, θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν εντελώς τη βιομηχανία ή να αλλάξουν πορεία και να κυνηγήσουν μόνο ένα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων.

FORD
OPEL