Η νέα γενιά της Mercedes C-Class (W205) θα παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2014, λίγο πριν αρχίσει το εμπορικό της ταξίδι στις Ευρωπαϊκές αγορές. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, με εντυπωσιακή εικόνα, αλλά και μεγαλύτερες διαστάσεις από πριν.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά στην εικόνα της, η νέα C-Class θα λάβει μια ιδιαίτερα ελκυστική σχεδίαση, αποκτώντας περισσότερες νευρώσεις και ακμές από ποτέ, με τις γενικότερες γραμμές της να παραπέμπουν στα 4θυρα κουπέ. Στόχος εδώ είναι πλέον και οπτικά, η μεσαία Mercedes να προβάλει περισσότερο δυναμισμό και να δείξει τα σπορτίφ της γονίδια έναντι του ανταγωνισμού.
Σε νέα πλατφόρμα και με νέους κινητήρες
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της υπόστασης της επόμενης γενιάς της Mercedes C-Class έχει να κάνει με την πλατφόρμα της, το νέο πάτωμα MRA, το οποίο παραμένει με την κίνηση πίσω, ενώ θα είναι και σημαντικά ελαφρύτερο από πριν.
Στους κινητήρες, θα έχουμε το νέο 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 184 και 211 ίππων, ενώ μια νέα εκδοχή του μοτέρ αυτού με πάνω από 250 ίππους θα εφοδιάζει τη νέα Mercedes C300. Δεν αποκλείεται να υπάρξει και ο 1,6 turbo με 150 ίππους της A/B-Class. Σε κάθε περίπτωση και σε συνδυασμό με το νέο πάτωμα, αναμένεται περαιτέρω βελτίωση σε κατανάλωση και ρύπους. Στην κορυφή της γκάμας θα συναντήσουμε έναν 3λιτρο twin-turbo με 330 ίππους, με τις AMG εκδόσεις να αποκτούν ένα νέο twin-turbo 5,5 λίτρων με απόδοση άνω των 450 ίππων!
Γιατί ταράζει τα νερά;
Με τη νέα της σχεδίαση, το καινούργιο πάτωμα και τους νέους κινητήρες, αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα καλύτερα μεσαία μοντέλα των τελευταίων ετών.
Νέο Mini - Έρχεται και «μεγαλώνει»
Η τρίτη γενιά του σύγχρονου Mini είναι έτοιμη και πλέον, το 2014 θα τη δούμε στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, μετά το ντεμπούτο της στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Aντζελες το Νοέμβριο. Πρόκειται για ένα μοντέλο στο οποίο η «μαμά» BMW στηρίζει πολλά, αφού αναμένεται να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία κυρίως του υπάρχοντος, 2ης γενιάς σύγχρονου Mini. Παράλληλα, πάνω σε αυτό το μοντέλο θα βασιστούν άλλες 8 με 10 διαφορετικές επιλογές αμαξωμάτων, οι οποίες και θα φροντίσουν ώστε η οικογένεια Mini να απευθυνθεί σε ολοένα και περισσότερους αγοραστές. Υπό αυτό το πρίσμα, για πρώτη φορά στην ιστορία θα υπάρξει και μια 5θυρη έκδοση.
Ρετρο-μοντέρνο με νέους κινητήρες
Σχεδιαστικά, το επόμενο Mini δεν θα αλλάξει σημαντικά την εικόνα του, ακολουθώντας τη γνώριμη ρετρο-μοντέρνα παρουσία του. Επίσης, θα υιοθετήσει μια ολοκαίνουργια προσθιοκίνητη πλατφόρμα, η οποία θα φέρει την κωδική ονομασία «UKL1», μειώνοντας το βάρος του.
Παράλληλα, θα διαθέτει δύο νέους 3κύλινδρους turbo κινητήρες βενζίνης και diesel της BMW. Τα μοτέρ αυτά έχουν χωρητικότητα 1,5 λίτρων και θα έχουν ισχύ από 134 και 114 ίππους (βενζίνη και πετρέλαιο αντίστοιχα). Για τις γρηγορότερες εκδόσεις, το νέο Mini Cooper S θα είναι 2λιτρο με 189 ίππους, ενώ το John Cooper Works θα φθάνει στους 220. Σύμφωνα με την εταιρεία, όλα τα μοντέλα της 3ης γενιάς θα είναι ταχύτερα από τους διαδόχους τους, ενώ ταυτόχρονα θα διαθέτουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Γιατί ταράζει τα νερά;
Λόγω ιστορίας και μόνο, κάθε νέο Mini είναι μια από τις αυτοκινητικές ειδήσεις της χρονιάς.
Νέο Nissan Qashqai - Στόχος -και πάλι- η κορυφή!
Το 2ης γενιάς Qashqai είναι μια από τις πιο πολυαναμενόμενες αφίξεις της επόμενης χρονιάς, ύστερα από τη μεγάλη εμπορική επιτυχία του 1ης γενιάς μοντέλου της Nissan.
Το Ιαπωνικό Crossover θα παράγεται και πάλι στην Ευρώπη, με την παραγωγή του να είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει το Δεκέμβριο, στο ίδιο εργοστάσιο στο Σάντερλαντ της Μεγάλης Βρετανίας.
Σε ό,τι αφορά στα στοιχεία του μοντέλου, το νέο Qashqai θα διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που το κατέστησαν δημοφιλές ανά την υφήλιο, αλλά παράλληλα θα εστιάσει περισσότερο στο στιλ και στην ποιότητα από κάθε άλλη φορά.
Περισσότερο δυναμικό-Ενίσχυση στους κινητήρες
Η παρουσία του νέου Qashqai αλλάζει εντελώς σε σχέση με αυτή του υπάρχοντος μοντέλου. Πλέον, η έμπνευση για το σχεδιασμό του έρχεται από το πρωτότυπο Hi-Cross της φετινής Γενεύης και σίγουρα, θα είναι περισσότερο δυναμική από αυτή του τωρινού μοντέλου. Η γκάμα των κινητήρων θα στοχεύσει στην οικονομία κίνησης, ενώ αναμένεται να δούμε για πρώτη φορά και μικρούς turbo βενζινοκινητήρες (π.χ. το νέο 1,2 turbo της Renault-Nissan). Στα χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου και η αποκλειστική του διάθεση ως 5θεσιο, αφού όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Nissan, η έκδοση Qashqai +2 των 7 καθισμάτων, δεν θα συνεχιστεί στη δεύτερη γενιά του μοντέλου.
Γιατί ταράζει τα νερά;
Στην πλέον «hot» κατηγορία, το νέο Qashqai θα έλθει και πάλι για να διεκδικήσει αποκλειστικά και μόνο τα σκήπτρα.
Νέο Renault Twingo - Αλλάζει και διεκδικεί
Νέα γενιά για το Twingo, με τη Renault να συνεργάζεται με τη Daimler και να σχεδιάζει να μας φέρει ένα αυτοκίνητο πόλης που θα διεκδικήσει ένα πολύ πιο υψηλό μερίδιο στην κατηγορία από ό,τι το τωρινό μοντέλο. Η επίσημη αποκάλυψή του αναμένεται να γίνει σε ένα χρόνο περίπου, με το νέο Twingo να αποκτά την ίδια πλατφόρμα με την 5θυρη έκδοση του επόμενου smart fortwo. Τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, ενώ θα φέρουν και τους ίδιους κινητήρες, έχοντας ως στόχο από τη μία το μοίρασμα της τεχνογνωσίας μεταξύ των δύο εταιρειών, αλλά και από την άλλη, τον περιορισμό του κόστους παραγωγής τους.
Εντελώς νέο και πιο ελκυστικό
Με βάση τα όσα μας έχει ήδη δείξει η Renault μέσω του πρωτότυπου TwinRun του περασμένου Μαΐου, αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν τις εικόνες των κατασκόπων μας, το επόμενο Twingo αναμένεται να είναι ένα από τα πλέον ποθητά μίνι. ΚατΆ αρχάς, το αμάξωμά του θα ενσωματώσει ακόμη λιγότερες καμπύλες, θα δυναμώσει με «φουσκώματα» και περισσότερες ακμές, ενώ θα αποκτήσει και πιο γρήγορες εκδόσεις στα πρότυπα του Abarth 500. Ένα ακόμη στοιχείο αποτελεί η παρουσία στη γκάμα και 5θυρης έκδοσης για πρώτη φόρα στην ιστορία του Twingo, με τη Renault να δημιουργεί το τρικ με την κρυμμένη χειρολαβή στην κολώνα της πίσω πόρτας. Στους κινητήρες, το Twingo θα έχει σίγουρα τον 1,5 dCi πετρελαιοκινητήρα, αλλά και τον 0,9 TCe των 90 ίππων.
Γιατί ταράζει τα νερά;
Επιτέλους η Renault επενδύει και πάλι στο Twingo και, με τη βοήθεια της Daimler, το αλλάζει πλήρως, αποζητώντας την επιτυχία του παρελθόντος.
Νέα Skoda Fabia - Value for New!
Η Fabia αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές της μικρής κατηγορίας και σήμερα, στην αγορά η 2η γενιά της συνεχίζει να κερδίζει το ενδιαφέρον του κοινού, παρότι έχει συμπληρώσει ήδη 6 χρόνια από το λανσάρισμά της. Το 2014 ωστόσο η Skoda θα μας αποκαλύψει τη νέα γενιά της Fabia, με το ντεμπούτο να είναι προγραμματισμένο να συμβεί στην Έκθεση της Γενεύης το Μάρτη του 2014. Η νέα Fabia θα έλθει ώστε να προσφέρει για μια ακόμη φορά ένα υψηλό Value for Money, αλλάζοντας παράλληλα αρκετά σε σημεία που αφορούν στην εικόνα της, την οικονομία κίνησης, αλλά και τα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά.
Πιο επιβλητική και με περισσότερη οικονομία
Στο σχεδιαστικό κομμάτι, το νέο μικρό της Skoda αλλάζει και αποκτά ένα πιο «σοβαρό» και επιβλητικό παρουσιαστικό, ακολουθώντας τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα που μας έχουν αποκαλύψει η νέα γενιά της Octavia και το Skoda Rapid. Κάτω από το αμάξωμα, δεν θα δούμε τελικά την καινούργια -και ακριβή- πλατφόρμα MQB του Ομίλου VW, αλλά θα έχουμε βελτιώσεις στο υπάρχον δάπεδο. Αυτό από τη μία αναμένεται να βοηθήσει στη συγκράτηση του κόστους χαμηλά, ενώ από την άλλη, δεν θα αλλάξει και τις διαστάσεις του μοντέλου. Στο κομμάτι των κινητήρων από την άλλη, οι νεότεροι TSI και ΤDI του VW Group θα έλθουν ώστε να μειώσουν κατανάλωση και εκπομπές ρυπών.
Γιατί ταράζει τα νερά;
Με τη χαμηλότερη κατανάλωση, την -αναμενόμενα- προσιτή της τιμή και τη γενικότερη αναβάθμισή της, θα επανέλθει και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Νέο smart fortwo - Με στυλ και... Γαλλική αύρα
Μια ακόμη από τις μεγάλες πρώτες του 2014, θα είναι αυτή του 3ης γενιάς smart fortwo. Το νέο smart θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με τη Renault, ενώ παράλληλα θα επαναφέρει την 5θυρη εκδοχή του, το smart forfour.
Στόχος των δύο εταιρειών είναι εν πρώτοις να μειωθεί το κόστος εξέλιξης των δύο αυτοκινήτων, με το νέο fortwo πάντως να διατηρεί τα κύρια χαρακτηριστικά (λιλιπούτειες διαστάσεις, ξεχωριστή σχεδίαση, υψηλή ασφάλεια), που το έχουν καταστήσει δημοφιλές ανά τα χρόνια. Στην περίπτωση της 5θυρης εκδοχής του, εδώ θα δούμε ένα πιο «ορθολογικό» μοντέλο σε σχέση με το forfour πρώτης γενιάς, το οποίο θα προσφέρει πρακτικότητα και καλούς χώρους για 4 επιβάτες.
Μοδάτο, ξεχωριστό και πιο οικονομικό
Το νέο smart fortwo θα διαθέτει την ίδια πισωκίνητη πλατφόρμα με αυτή του Renault Twingo, ενώ αντίστοιχα, η 5θυρη έκδοσή του, το νέο forfour, θα έλθει στην ίδια πλατφόρμα με αυτή της 5θυρης εκδοχής του Γαλλικού μίνι. Όπως προείπαμε, τα τέσσερα αυτά μοντέλα θα κατασκευάζονται στα ίδια εργοστάσια, μειώνοντας το κόστος παραγωγής.
Γυρνώντας στα του fortwo, σχεδιαστικά, αναμένουμε μια στρογγυλοποίηση του αμαξώματος, με μεγαλύτερα φώτα εμπρός και πίσω, αλλά και πάλι παρών τον περίφημο κλωβό ασφαλείας Tridion. Στους κινητήρες, η smart κρατά ως επτασφράγιστο μυστικό το ποιόν τους, με πιθανούς ωστόσο έναν νέο 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα 64 ίππων, αλλά και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Γιατί ταράζει τα νερά;
Το smart fortwo είναι μια μεγάλη εμπορική επιτυχία και πλέον, διατηρώντας τη μοναδικότητά του, θα έλθει για να προσφέρει ακόμη περισσότερη οικονομία κίνησης.